کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

چطور به کودکان بستن بند کفش را آموزش دهیم؟


اگر چه امروزه بیشتر کفش خردسالان چسبی یا زیپی شده و کمتر برای این رده سنی کفش‌های بندی تولید می‌شود، اما هنوز یاد گیری بستن بند کفش یکی از کارهای مهمی است که کودکان 5-6 ساله باید یاد بگیرند.

مامی سایت: اگر چه امروزه بیشتر کفش خردسالان چسبی یا زیپی شده و کمتر برای این رده سنی کفش‌های بندی تولید می‌شود، اما هنوز یاد گیری بستن بند کفش یکی از کارهای مهمی است که کودکان 5-6 ساله باید یاد بگیرند.

آموزش بستن بند کفش به یک کودک خردسال ممکن است برای او نا امید کننده باشد چون بچه‌ها اگر احساس کنند انجام کاری برایشان دشوار است خیلی زود علاقمندی خود را از دست می‌دهند، یا ممکن است به نظر برسد که انجام کار را به خوبی فرا گرفته‌اند اما روز بعد همه چیز را فراموش کنند.



اما نگران نباشید. چند شیوه توام با بازی و سرگرمی به شما پیشنهاد می‌کنیم که می‌تواند این آموزش را برای شما و فرزندتان آسان کند. سطح و سرعت یادگیری در خردسالان متفاوت است، بنابراین چند روش از روش‌هایی که ارائه می‌شود را امتحان کنید تا ببینید در مورد فرزند شما کدامیک موثر واقع می‌شود.

1- روش گوش‌ خرگوشی

احتمالا شیوه‌ای که بسیاری از آن بهره می‌گیرند همین روش گوش خرگوشی است.

- به کودک خردسال بگویید که او باید با بند کفش‌هایش گوش خرگوش بسازد.

- ابتدا، باید به عنوان سر خرگوش یک گره محکم بزند، دو طرف بند را بگیرد و آنها را از روی هم رد کند تا به شکل علامت x بشود. سپس یکی از گوش‌ها را از زیر ضربدر عبور داده و محکم بکشد.

- اکنون بگویید: " حالا ما باید گوش بعدی خرگوش را درست کنیم" بند کفش را حلقه کنید تا گوش دوم خرگوش هم درست شود.

- در مرحله آخر به کودک بگویید حالا ما گوش‌های خرگوش را محکم می‌کنیم تا نیفتند و با گوش‌های خرگوش یک X درست می‌کنید و یکی از گوش‌ها را از زیر گوش دیگر رد می‌کنیم و می‌کشیم تا محکم شود.

2- روش بند کفش دو رنگ

این روش می‌تواند کار آموزش را بسیار آسان کند. دو بند کفش به رنگ مختلف تهیه کنید و آنها را از وسط قیچی کنید. سپس آنها را به هم بدوزید به طوری که دو بند کفش دو رنگ درست شود. این بندهای دورنگ غیر معمولی را روی یک کفش مستعمل سوار کنید. استفاده از بند کفش دورنگ به خصوص در مورد خردسالانی که برای شناخت دست راست و چپ خود مشکل دارند بسیار می‌تواند مفید باشد. شما می‌توانید تمام شیوه‌های گره زدن را در این روش بند کفش دو رنگ نیز به کار گیرید.



- روش درآوردن شکل کفش روی مقوا

یک جعبه مقوایی نازک تهیه کرده و آن را شکل یک پای بزرگ برش دهید. اجازه دهید فرزندتان هر مدلی که دوست دارد آن را تزیین کند با استفاده از خودکار سوراخ‌هایی برای بند کفش در آن ایجاد کنید. از بند کفش‌های دورنگ روش فوق استفاده کنید. فقط اینجا به جای بریدن بند کفش‌ها، دو رنگ بند کفش را به هم بدوزید تا بند کفش‌های دورنگ بلند داشته باشید. بند کفش‌هارا به کفش‌های مقوایی وصل کنید و روی آن هر یک از روش‌هایی را که مایل هستید آموزش داده و تمرین کنید. برای بعضی کودکان این شیوه آسان‌تر و جالب‌تر است زیرا روی یک مدل بزرگ‌تر از اندازه معمولی کفش تمرین می‌کنند.

4- روش سنجاب و درخت

این یک روش سرگرم کننده است که با استفاده از داستان‌ها و حرکات شیرین به کودکان کمک می‌کند تا گام‌های اساسی در بستن بند کفش را بفهمند و به خاطر بسپارند.

- به کودک بگویید با یک گره ابتدایی ریشه درخت را درست کند.

- با یک حلقه بلند و باریک، درخت بسازید، حلقه را به دست راست کودک بدهید.

- با دست چپ او، پایین بند کفش را نگهدارید و به او بگویید یک سنجاب دور درخت می‌چرخد و می‌پرد داخل سوراخ زیر درخت و از طرف دیگر بیرون می‌آید. ( در این مرحله کودک نیاز دارد دست‌هایش را جا به جا کند که این کار برای برخی کودکان دشوار است)

بسیاری از والدین این کلک را ترجیح می‌دهند زیرا این روش بستن بند کفش را به کودکان در یک مرحله می‌آموزد.

5- روش حلقه زدن و سریع گره کردن

این روش کمتر مناسب کودکان خردسال است، اما هنوز هم در شیوه سنتی آموزش، یکی از روش‌هایی است که بهتر در ذهن می‌ماند. با استفاده از شیوه استاندارد به کودک خود بیاموزید تا بند کفش‌هایش را ببندد. اما همینطور که حرکت می‌کنید این جمله را تکرار کنید " حلقش کن، گرش بزن، بکش" این سه مرحله را بارها و بارها تکرار کنید تا کودک شما بتواند بدون کمک شما بند کفش‌اش را گره بزند. کودک را تشویق کنید هر بار که گره زدن بند کفش را تمرین می‌کند این شعر را هم بخواند.

6- روش یاد گرفتن بستن اسبا‌بازی‌ها و کتاب‌ها

اگر مایلید کودک شما گره زدن را با لذت و تفریح بیشتری بیاموزد، یک کتاب یا یکی از اسبا‌بازی‌هایش را بیاورید تا روی آنها گره زدن را آموزش ببیند. این روش به خصوص برای کودکانی مفید است که همه چیز را در تقابل با اسباب‌ بازی‌های‌شان بهتر یاد می‌گیرند.


ویدیو مرتبط :
طنز آموزش بستن بند کفش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش بستن انواع بند کفش



بند کفش هایتان را به مدل های زیبا و خاص ببندید
بستن بند کفش یکی از تغییراتی است که می توانید روی کفش های ساده تان بدهید و آن ها را متفاوت کنید. از مدل های زیر کمک بگیرید و بند کفش هایتان را خاص و زیبا ببندید.


13 مدل زیبا برای بستن بند کفش

انواع بستن بند کفش,مدل بستن بند کفش

بستن بند کفش,مدل های بستن بند کفش

طرز بستن بند کفش

 

آموزش بستن انواع بند کفش, طرز بستن بند کفش

بستن بند کفش های متفاوت, آموزش تصویری بستن بند کفش

مدل های بستن بند کفش

 

مدل بستن بند کفش, نحوه بستن بند کفش

مدل های بستن بند کفش, انواع بستن بند کفش

بستن بند کفش

 

مدل بستن بند کفش,نحوه بستن بند کفش

بستن بند کفش های متفاوت,مدل های بستن بند کفش

بستن بند کفش های متفاوت

 

آموزش بستن بند کفش, آموزش بستن انواع بند کفش

طرز بستن بند کفش, بستن بند کفش های متفاوت

روش های بستن بند کفش

 

انواع بستن بند کفش,مدل بستن بند کفش

بستن بند کفش,مدل های بستن بند کفش

آموزش بستن بند کفش

 

آموزش بستن انواع بند کفش, طرز بستن بند کفش

نحوه بستن مدل های بند کفش


منبع : seemorgh.com