کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

چطور باید با کودکی که بزرگتر از سنش حرف می زنه برخورد کرد؟



چند کلمه کلیدی

 

در چنین مواردی بهتر است خودمان و سایر اطرافیان، مواظب باشیم تا در صورتی که فرزندمان حرف درشتی زد، به هیچ عنوان واکنشی نشان ندهیم تا او واکنش ما را نوعی تحسین و تشویق به حساب نیاورد.
 گاهی اوقات، بچه‌های کوچک حرف‌های ما بزرگ‌‌ترها را تکرار می‌کنند؛ حرف‌هایی که زیاد مناسب سن و سالشان نیست و به نوعی گنده‌گویی محسوب می‌شوند؛ اما ممکن است ما در همان لحظه، پاداش‌هایی مانند خندیدن به بچه‌ داده باشیم.
بهتر است بدانید که بچه‌ها متوجه این خنده ما نمی‌شوند و نمی‌دانند که ما به خاطر حرف درشتی که او زده خندیده‌ایم و خنده ما به‌‌ دلیل تشویقش برای صحبت‌ کردن به این صورت نبوده است. به همین دلیل و از آنجا که بچه‌ها نمی‌توانند ارزیابی درستی از موقعیت‌های مختلف داشته باشند، ممکن است آن حرف درشت را باز هم تکرار کند و با این کار، ما و سایر اطرافیان احساس کنیم که او بچه بی‌ادبی است یا حدود خودش را نمی‌داند.
در چنین مواردی بهتر است خودمان و سایر اطرافیان، مواظب باشیم تا در صورتی که فرزندمان حرف درشتی زد، به هیچ عنوان واکنشی نشان ندهیم تا او واکنش ما را نوعی تحسین و تشویق به حساب نیاورد. اگر هم که این رفتار در بچه‌ها شکل گرفت، ما باید به نحوی او را متوجه اشتباهش کنیم و بگوییم که اینطور حرف زدن می‌تواند برایت عواقبی داشته باشد. مثلا به فرزندتان بگویید اگر بازهم اینگونه صحبت کند، نمی‌تواند برای مدت خاصی برنامه مورد علاقه‌اش را نگاه کند؛ یا اگر در مهمانی آن حرف را زد، باید برای مدت 10 دقیقه مهمانی را ترک کند.
در صورتی که فرزندتان نوع حرف زدنش را اصلاح نکرد و شما در مهمانی بودید، می‌توانید او را 10 دقیقه داخل ماشین ببرید و حتما به او بفهمانید که این دوری از مهمانی یا محروم‌شدن از تماشای برنامه موردعلاقه‌اش، به دلیل رفتار نادرستش بوده است.

منبع:4irooni.ir


ویدیو مرتبط :
بچه ی باهوش و سر زبون دار که چندین برابر سنش حرف میزنه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برخورد با کودکی که از حمام کردن میترسد



 

 

 

حمام کردن,حمام کردن کودک

 

با استفاده از روش های زیر می توانید به كودك خود طریق حمام كردن و اصول بهداشت را بیاموزید.بسیاری از كودكان از استحمام هراس دارند، زیرا مادران به آنها یاد نداده اند كه چگونه از این كار لذت ببرند. همچنین برخی از اوقات آنها در این مورد دچار كابوس می شوند.

بهتر است والدین به فرزند خود بیاموزند كه حمام كردن می تواند یك بازی سرگرم كننده باشد، نه فقط راهی برای رعایت بهداشت (هرچند مهم ترین هدف این كار، همین است).

 

با استفاده از روش های زیر می توانید به كودك خود طریق حمام كردن و اصول بهداشت را بیاموزید.

 

تنظیم دمای آب

 

به جای اینكه خودتان آب گرم را آماده كنید اجازه دهید فرزندتان این كار را انجام دهد. در ضمن بگذارید خود او در مورد اضافه كردن آب سرد و تهیه آب مناسب تصمیم گیری كند.

اگر كودكتان از دوش استفاده می كند به او شیوه تنظیم حرارت آب را بیاموزید.

 

شستن موها

 

شما باید به كودك خود بیاموزید كه خودش موهایش را بشوید.او می تواند طوری دراز بكشد كه موهایش در آب قرار گیرد و یا اینكه شما به آرامی بر روی موهای او آب بریزید.

كودكان دوست دارند از شامپوی زیادی استفاده كنند بنابراین وظیفه شماست در مورد میزان مناسب شامپو او را راهنمایی كنید.

 

یك راه این است كه از او بخواهید به شما نشان دهد یك گربه چگونه با پنجه های خود سرش را می خاراند! شما می توانید از این كار یك بازی سرگرم كننده بسازید و هربار نوع حیوان را تغییر دهید. سپس به او یاد دهید كه موهای خود را آب بكشد و از درست انجام شدن این كار مطمئن شوید.

 

شستن بدن

 

اكنون كه موهای كودك شما شسته شده نوبت بدن اوست.یك لیف به كودك خود داده و به او نشان دهید مقداری صابون به آن بمالد. اكنون به او نشان دهید كه تمام بدن خود را بشوید، از صورت گرفته تا بازوها، دست ها، پاها و حتی شكاف میان انگشتان و پشت گوش ها كه معمولا به آنها توجهی نمی شود.

 

به او كمك كنید پشت یا گردن خود را تمیز كند و پس از پایان شست وشو اطمینان یابید كه بدن خود را به خوبی آب می كشد.

 

كودكان از آب تنی لذت زیادی می برند. كودك شما باید پس از استحمام كمی بازی كند و به خاطر اینكه رفتار خوبی داشته جایزه بگیرد!

 

پس از استحمام

 

از آنجا كه كودكتان دوست دارد در هنگام استحمام به بازی بپردازد شما باید به او یاد دهید پس از آن همه چیز را مرتب كند.

 

از او بخواهید اسباب بازی ها را جمع كرده و آنها را سرجای خود بگذارد.

یك كیف برای اسباب بازی ها درنظر بگیرید و از كودكتان بخواهید آنها را درون «تخت خواب» - یا همان كیف- قرار دهد.

 

او در ضمن باید صابون را در جا صابونی بگذارد، حوله را سرجای خودش بیاویزد و وان را تمیز كند.

منبع : salamatnews.com