کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

چطــــــــور گـــــوش بچـــه را تمیــز کنیـم؟


اگرچه سیستم دفاعی گوش، خودش برای جلوگیری از ورود کثیفی و باکتری، ماده‌ای چسبناک ترشح می‌کند ولی با این حال تمیز کردن گوش برای حفظ بهداشت لازم است و نمی‌توان از آن اجتناب کرد.





 صبح بخیر: اگرچه سیستم دفاعی گوش، خودش برای جلوگیری از ورود کثیفی و باکتری، ماده‌ای چسبناک ترشح می‌کند ولی با این حال تمیز کردن گوش برای حفظ بهداشت لازم است و نمی‌توان از آن اجتناب کرد. جرم بستن گوش ضرری ندارد و مانع ورود آلودگی به آن می‌شود ولی اگر زیاد شود باید آن را پاک کنید. تمیز کردن گوش بچه‌های کوچک که یک لحظه هم آرام نمی‌گیرند بسیار مشکل‌ است. پس از این‌که کودک را از حمام بیرون می‌آورید با حوله قسمت خارجی گوش او را تمیز کنید. اگر دیدید کودک گریه می‌کند و بی‌تاب است، اصرار نکنید. در این‌صورت روغن مخصوص به گوش او بمالید تا چرک و کثیفی‌ها نرم شود و راحت بتوانید آن را تمیز کنید. برای این‌که سرش گرم شود موقع پاک کردن گوش به او اسباب بازی بدهید یا به طریقی او را سرگرم کنید. از نوک پارچه کتانی مرطوب هم می‌توانید برای این کار استفاده کنید. گوش پاک‌کن هم برای پاک کردن قسمت بیرونی گوش بد نیست. به شرط آن‌كه کاملا تمیز باشد. از آنجا كه کثیفی و چربی مو پشت گوش می‌چسبد تمیز کردن آنجا را هم نباید فراموش کنید. فقط قسمت ابتدایی سوراخ گوش کودک را تمیز کنید و به آن فشار وارد نکنید چرا که پرده گوش کودک بسیار ظریف و حساس است.


ویدیو مرتبط :
نگهداری بچـــه به روش پـــدرا (طنــــز)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونـه باگذشـتـه صلـح کنیـم و آینـده را بسـازیـم؟



 

 

 

چگونـه با گذشـتـه خـود صلـح کنیـم و آینـده را بسـازیـم؟

 

گاهی وقت ها ما با دیگران مشکلی نداریم، با کسی دعوایی نداریم، از کسی ناراحت نیستیم و تنها مشکل مان با خودمان است. بهتر است بگوییم با گذشته خودمان.

 

ما با خودمان قهر هستیم، از خودمان خسته هستیم و نمی دانیم چه باید بکنیم. اگر شما هم این مشکل را دارید باید بدانید مشکل شما تا حدود زیادی قابل حل است مخصوصا مشکلاتی که خود را در آنها مقصر نمی دانید و به نوعی خود را یک قربانی به حساب می آورید مثلا قربانی مشکلات خانوادگی، بیماری های موروثی، اتفاق های غیرقابل پیش بینی و...

 

نمی خواهیم بگوییم این راه هایی که در ادامه می آید به طور کامل می تواند مشکل شما را حل کند اما این موارد می توانند روابط زندگی شما را تا حد زیادی تغییر دهند و مرهمی باشد بر دردهای کهنه شما.

 

۱) راه جدیدی پیش بگیرید؛ اولویت خودتان را پیدا کنید: شاید تکراری باشد اما اهمیت دارد. شما باید به رویاهایتان جامه عمل بپوشانید وگرنه این رویاها در روح شما سرگردان می مانند. آنها به دنیا نیامده می میرند و مرگ رویاهای ما مرگ خود ماست. پس رویاهایتان را که در اولویت قرار دارند بیابید و به آنها جان بدهید. حتی اگر این جان دادن در تصور شما باشد!

 

۲) به خودتان اعتماد کنید؛ به خرد درونی تان گوش دهید: همه ما از درونمان ندایی را می شنویم؛ ندایی که با ما حرف می زند و ما نمی شنویم، یعنی می شنویم اما گوشمان را به روی آنها می بندیم. این بار این کار را بکنید و به صدای درون تان و آنچه می خواهد با مهربانی گوش دهید. شاید جواب در درون شماست و شما بیهوده در دنیای بیرون و دیگران جست وجوگر آن هستید.

 

۳) یک قدم عقب بروید؛ خودتان را از ناراحتی ها دور کنید: گاهی وقت ها ما در یک دایره از اشتباهاتمان قرار می گیریم و به جای اینکه پا را بیرون از دایره بگذاریم با این توجیه که دیگر کار از کار گذشته خودمان را درگیر مشکلات بیشتری می کنیم در حالی که به جای جلو رفتن بهتر است به عقب بازگردیم.

 

۴) دنبال امتیاز بالاتر نباشید؛ به استانداردهای خودتان برسید: برخلاف باور بسیاری از ما زندگی برد و باخت نیست؛ بلکه شما در همان سطحی که هستید می توانید آدم موفقی باشید. گاهی موفق بودن نفر اول در میدان بودن است، گاهی راه رفتن است و گاهی توان ایستادن و حتی گاهی تحمل همیشه روی صندلی چرخ دار نشستن و ادامه زندگی.

منبع:روزنامه سلامت