کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

واریس واژن در بارداری چیست؟


واریس ناحیه‌ی تناسلی خارجی در میان ۱۰% از خانم‌های باردار اتفاق می‌افتد و معمولا در سه ماهه‌ی دوم و در حدود ماه پنجم رخ می‌دهد. واریس واژینال معمولا ارثی است و با بارداری‌های پیاپی تشدید می‌شود.

وب سایت نی نی بان: علائم واریس واژن اغلب به‌صورت ورم و کبودی رگ‌ها در ناحیه‌ی لب بزرگ یا کوچک واژن ظاهر می‌شود. این رگ‌ها کشیده و ضعیف می‌شوند اما گاهی با لمس نیز حس نمی‌شوند.

واریس واژن در بارداری چیست؟

واریس واژن در بارداری چیست؟

واریس ناحیه‌ی تناسلی خارجی در میان ۱۰% از خانم‌های باردار اتفاق می‌افتد و معمولا در سه ماهه‌ی دوم و در حدود ماه پنجم رخ می‌دهد. علائم آن اغلب به‌صورت ورم و کبودی رگ‌ها در ناحیه‌ی لب بزرگ یا کوچک واژن ظاهر می‌شود. این رگ‌ها کشیده و ضعیف می‌شوند اما گاهی با لمس نیز حس نمی‌شوند.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



چند ترفند برای دارو دادن به نی نی

واریس واژن در بارداری چیست؟

«دارو دادن به کودکم به یک کابوس تبدیل شده است. چکار کنم تا دارویش را راحت بخورد؟»، «هرچه دارو به بچه‌ام می‌دهم همه را از دهانش بیرون می‌ریزد. چه کار کنم؟» این سوال‌ها و سوال‌های دیگری که نگرانی مادران را در دارو دادن به بچه‌ها دوچندان می‌کند. به همین دلیل در گفتگو با دکتر علی‌اصغر متقی، متخصص کودکان و نوزدان درباره راه چاره این مشکل پرسیده شده است.




مراحل صدور گذرنامه برای کوچولوها

واریس واژن در بارداری چیست؟

بچه‌های امروز خیلی چیزها دارند که پدرومادرهایشان احتمالا حتی فکر داشتن چنین امکانات یا وسایلی را هم نمی‌کرده‌اند. انواع و اقسام گجت‌ها، کنسول‌های بازی، پیشرفت‌های مختلف و وسایلی که زمینه راحتی و آسایش آنها را از بدو تولد تامین می‌کنند. آنها در دنیایی متفاوت از والدین‌شان رشد می‌کنند و حتی دنیاهای متفاوتی را می‌توانند ببینند! بچه‌های امروز، به لطف همین تغییرات، در حالی که پدرومادرهایشان در کودکی سفر امامزاده داوود را با کلی ذوق و شوق می‌رفتند، می‌توانند به کشورهای مختلف سفر کنند. هر کدام از این دردانه‌ها برای خودشان پاسپورتی دارند که در آن مهر یکی،دو فرودگاه خارجی خورده است.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



کفش کودک چه خصوصیاتی داشته باشد؟

واریس واژن در بارداری چیست؟

هنگامی که فرزند شما آماده راه رفتن در بیرون از خانه شد به کفش احتیاج خواهد داشت. کفش تنها برای حفاظت از پنجه پاها لازم است و نه برای نگه داشتن آن ها. عضلات پا، پنجه پاها را به حد کافی نگه می دارند.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



بیرون رفتن با نوپای لجباز!
 
واریس واژن در بارداری چیست؟

برای کودکان دو ساله پر تحرک مراکز خرید و مغازه های خواربار فروشی پر از اتفاقات فریبنده است و آن ها دست مادر را دشمن آزادی خود می دانند. کاملا طبیعی است که فرزند شما بخواهد آزادانه بدود. برای این که کنجکاوی او را سرکوب نکنید باید قوانین نزدیک یکدیگر بودن را به صورت متفکرانه به او گوشزد کنید.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...


ویدیو مرتبط :
تنگ کردن واژن|درمان غیر جراحی واژن گشاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واریس دوران بارداری چیست؟



درمان واریس دوران بارداری

واریس، تورم رگ های سطح پوست است که در برخی موارد نیز دردناک می شود

 

واریس، تورم رگ های سطح پوست است که در برخی موارد نیز دردناک می شود. این رگ ها معمولا در ناحیه ساق پا یا ران ها و به رنگ های آبی تیره یا بنفش دیده می شوند.


هم زمان با رشد کودک و افزایش وزن مادر، این واریس ها شدت پیدا می کند. افزایش سطح پروژسترون باعث شل شدن دیواره رگ های خونی شده و علاوه بر این، افزایش حجم خون در بدن نیز باعث بزرگ شدن رگ ها می شود.

در ابتلا به واریس فاکتورهای دیگری مانند سابقه خانوادگی، چاقی و مدت زمان ایستادن نیز دخیل هستند اگر چه شیوه ای قطعی برای پیشگیری از این مشکل وجود ندارد اما با رعایت مواردی می توان شدت آن را کاهش داد.

▪ ورزش: واریس بر اثر اختلال در جریان خون رخ می دهد، از این رو زنان باردار باید سعی کنند تا جریان خون را در بدن خود بهبود بخشند. پیاده روی، شنا، دوچرخه سواری، انجام حرکات ایروبیک و... در این میان نقش مؤثری دارند.


▪ بالابردن پاها: با قراردادن پاها روی سطحی بلند (بالاتر از سطح قلب) جریان خون دوباره به سمت قلب باز می گردد.


▪ جوراب: کش تنگ جوراب مانع از جریان خون در رگ های میانی پا می شود. از این رو کش جوراب باید گشاد باشد تا خون به راحتی در پاها جریان داشته باشد.


▪ نشستن چهار زانو: اگرچه ممکن است نشستن در این وضعیت برای مادر راحت باشد، اما باید توجه داشت که این وضعیت، فشار بیشتری را بر رگ ها وارد آورده و جریان خون را قطع می کند.


▪ ایستادن طولانی مدت: ایستادن طولانی مدت باعث می شود تا خون در پاها جمع شود اما در صورت حرکت دادن پاها، خون در پاها جریان پیدا می کند.


در موارد حاد، واریس باعث تشکیل لخته خون یا زخم در پاها می شود و گاهی نیز این مشکل با تب همراه است که در این صورت باید سریعاً به پزشک مراجعه شود.


اگر چه بطور طبیعی طی چند ماه پس از زایمان این مشکل از میان می رود، اما در صورت تداوم آن می توان از روش های دارویی و با تجویز پزشک بهره گرفت.
 
منبع:روزنامه ایران