کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

همه ما كلاس اولی‌ها ...


شروع مدرسه برای بچه‌هایی كه تجربه مهدكودك و پیش‌دبستانی را داشته‌اند بسیار راحت‌تر از كودكانی است كه قبل از ورود به كلاس اول چنین دوره‌هایی را تجربه نكرده‌اند. بنابراین گذراندن این دوره‌ها تأثیر بسزایی در از بین رفتن ترس پیش از شروع مدرسه دارد.




ویدیو مرتبط :
حمایت نوشتاری یك كلاس اولی از پیامبر(ص) و سپاه پاسداران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سنجش تحصیلی كلاس اولی ها در 850 پایگاه اجرا می شود



 اخبار اجتماعی  ,خبرهای اجتماعی ,سازمان آموزش و پرورش

 معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور از اجرای طرح سنجش تحصیلی كلاس اولی ها در 850 پایگاه خبرداد و گفت: امسال یك میلیون و۲۰۰ هزار كلاس اولی در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان شركت می كنند.

به گزارش ایرنا ،مجید قدمی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهاركرد: طرح سنجش سلامت این تعداد دانش آموز بدو ورود به دبستان در ۸۵۰ پایگاه و با حضور شش هزار نیروی انسانی انجام می شود.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: بالغ بر ۱۱ درصد كلاس اولی های امسال هیچگونه دفترچه بیمه درمانی ندارند و از كل این تعداد حدود ۳۰ هزار نفر توسط مربیان سازمان دیرآموز تشخیص داده شدند.
قدمی گفت: بررسی ها نشان می‌دهد كه در هر جامعه حدود ۲.۵ تا ۳ درصد جمعیت دارای هوش زیر ۷۰ می باشند ، ضمن اینكه یك دهم درصد دارای مشكلات بینایی و شش دهم درصد نیز دارای مشكلات شنوایی هستند.


وی با بیان اینكه نظام آموزش و پرورش استثنایی به نسبت نظام آموزش و پرورش عادی پرهزینه ‌تر است، اظهار كرد: در كلاس دارای یك معلولیت، تراكم كلاس بین شش تا ۱۱ دانش‌آموز و در كلاس دارای چند معلولیتی بین ۲ تا چهار دانش‌آموز است.


قدمی گفت: در آموزش و پرورش عادی، سرویس ایاب و ذهاب الزامی نیست اما در آموزش و پرورش استثنایی، پیش‌بینی سرویس ایاب و ذهاب به لحاظ مشكلات جسمی حركتی برخی دانش آموزان جزو الزامات به شمار می رود.


وی به طرح سنجش تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان اشاره و بیان كرد: این طرح برای این است كه نوآموز قبل از ورود به مدرسه ارزیابی شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و چكاپ توسط پزشك و پس از كنترل كارت واكسیناسیون به مراكز آموزشی راهنمایی شود.


معاون وزیر آموزش و پرورش به روند طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان اشاره و بیان كرد: وقتی كودكی به سن شش سال تمام می‌رسد، خانواده برای ثبت‌نام در پایه اول به دبستان مراجعه می‌كند كه از طریق مدرسه نوبت دهی برای مراجعه به پایگاه‌های سنجش انجام می‌شود و در پایگاه‌های سنجش دو حالت ممكن است به وقوع بپیوندد اول اینكه نوآموز سالم باشد كه برگه سلامت دریافت می كند و به مدرسه مراجعه می‌كند و یا اینكه مربی نسبت به فرد مشكوك باشد كه به مراكز تخصصی ارجاع داده خواهد شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به تفاوت‌های طرح سنجش نسبت به سال‌های گذشته افزود: امسال نوآموزان پیش‌دبستانی نیز می‌توانند در طرح سنجش شركت كنند البته فقط نوآموزانی كه در مراكز پیش‌دبستانی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش حضور دارند.


وی گفت: این نوآموزان از طریق مراكز پیش‌دبستانی نوبت‌دهی و به پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ارجاع داده خواهند شد ، البته نكته حائز اهمیت این است كه این نوآموزان پیش‌دبستانی كه برگه سلامت از پایگاه‌های سنجش دریافت كردند دیگر نیازی نیست كه سال آینده در طرح سنجش حضور یابند و با همان برگه سلامت می‌توانند در پایه اول دبستان ثبت‌نام كنند.


وی اظهار كرد: طرح سنجش سلامت كلاس اولی های مناطق گرمسیر دو هفته زودتر آغاز می شود و دیگر مناطق از اول خرداد ماه همزمان با شروع ثبت نام مدارس انجام خواهد پذیرفت .