کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

مناسب‌ترین كفش برای روزهای بارداری


با ورود به 3 ماهه دوم بارداری بسیاری از خانم‌ها با عوارضی نظیر تورم و درد در ناحیه كف‌پا، مچ و قوزك پا مواجه می‌شوند. این درد كه در غالب موارد به دلیل افزایش وزن دوران بارداری در مادران اتفاق می‌افتد در صورتی كه كنترل نشود به كمر نیز سرایت می‌كند.


مجله سیب سبز: با ورود به 3 ماهه دوم بارداری بسیاری از خانم‌ها با عوارضی نظیر تورم و درد در ناحیه كف‌پا، مچ و قوزك پا مواجه می‌شوند. این درد كه در غالب موارد به دلیل افزایش وزن دوران بارداری در مادران اتفاق می‌افتد در صورتی كه كنترل نشود به مرور به زانوها و كمر نیز سرایت می‌كند. اگرچه پیشگیری و كنترل تورم و درد ناشی از اضافه وزن در دوران بارداری چندان كار ساده‌ای نیست و در بهترین شرایطش وزن مادر به دلیل حمل جنین افزایش می‌یابد راهكارهایی برای كنترل این وضعیت وجود دارد كه یكی از كاربردی‌ترین آنها انتخاب كفش مناسب بارداری است.

کفش کاملا تخت ممنوع!

بعضی از کفش‌ها که معمولا به کفش باله معروف هستند، کفی تخت و بسیار نازک دارند و موقع راه رفتن با آنها احساس می‌کنید کوچک‌ترین سنگریزه‌های خیابان را حس می‌کنید! این کفش‌ها شاید در حالت عادی اذیت‌تان نکنند که بعید است اما بدترین انتخاب‌های ممکن در دوران بارداری هستند بنابراین در این دوران خرید كفش ارزان و غیر استاندارد را فراموش كنید و حتما سراغ كفش‌هایی بروید كه كفی مناسب، مستحكم و متناسب با قوس كف پای شما داشته باشند. فراموش نكنید انتخاب كفش نامناسب علاوه بر اینكه به پاهای‌تان آسیب می‌رساند، می‌تواند موجب كلافگی و بی‌حوصلگی شما هم شود. بهترین انتخاب را می‌توانید از میان كفش‌های طبی بارداری داشته باشید و با خیال راحت با آنها پیاده‌روی كنید.

مناسب‌ترین كفش برای روزهای بارداری را بشناسیم

سراغ بندی‌ها نروید

شاید در ماه‌های اول کار سختی به نظر نرسد اما بعد از ماه چهارم کم‌کم متوجه می‌شوید خم شدن و بستن بند کفش‌ها اصلا به‌راحتی سابق نیست. برای همین پیشنهاد می‌کنیم فقط 2 مدل کفش بخرید؛ کفش‌های پشت باز و کالج‌هایی که پا به راحتی درون‌شان سر می‌خورد و نیازی به خم شدن و جا باز کردن با پاشنه کش ندارند. نگران تیپ‌تان هم نباشید، آنقدر مدل‌های زیبا با این شکل و شمایل در بازار پیدا می‌شود که به آراستگی ظاهرتان کوچک‌ترین آسیبی نمی‌رسد.

صندل بپوشید

حالا که فصل تابستان هم نزدیک است و هوا گرم می‌شود بهترین انتخاب‌ها برای شما استفاده از صندل‌های جلو باز است. انتخاب این كفش‌ها در فصل‌های گرم از این جهت اهمیت دارد كه به خنك ماندن پای‌ شما كمك می‌كند بنابراین اگر شما از آن دست زنانی باشید كه در دوران بارداری با افزایش دمای بدن رو‌به‌رو می‌شوید، می‌توانید از این بابت آسوده باشید كه با پوشیدن صندل بخشی از گرمای هوا را از خود دور می‌كنید. دقت كنید برای انتخاب صندل هم سراغ صندل‌های تخت با دست كم 2 تا 3 سانت پاشنه بروید و استانداردهای لازم را برای كفش‌تان رعایت كنید.

مادری با کفش‌های کتانی

شاید کتانی‌ها و کفش‌های ورزشی انتخاب‌های دوست‌داشتنی شما باشند و ترجیح بدهید در دوران بارداری باز هم از آنها استفاده کنید. در این صورت توجه داشته باشید پنجه این کفش‌ها باید کاملا آزاد و جادار باشند و در عین حال کفی مناسب و نرمی داشته باشند و در عین حال بندی نیز نباشند. بعضی از برندهای معروف كفش جدیدا كفش‌هایی را با طرح كتانی طراحی كرده‌اند كه تمام ویژگی‌های کفش ورزشی را دارند اما پشت‌شان باز و پوشیدن‌شان برای خانم‌های باردار راحت است.

به پاشنه‌دارها نه بگویید

نگاه کردن به کفش‌های پاشنه بلند و رنگارنگ داخل جاکفشی و نپوشیدن‌شان سخت است! اما باید قدرت نه گفتن را در این چند ماه بیشتر از همیشه به کار بگیرید و به این کفش‌های براق و خوش‌رنگ نه بگویید. کفش‌هایی که پاشنه‌هایی بلندتر از حد استاندارد دارند خیلی راحت فشار روی کمرتان را مضاعف می‌کنند و می‌توانند دردهای ساده و قابل كنترل را به دردهای حاد و مزمن تبدیل كنند. بنابراین همین الان در جاکفشی را ببندید و از داشتن كفش‌های تخت و زیبای خود تا بعد از دوران بارداری لذت ببرید.


ویدیو مرتبط :
وزن گیری مناسب در بارداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چه روش ضد بارداری مناسب شما است؟



 

 

چه روش ضد بارداری مناسب شما است؟

 

امروزه روش‌های متعددی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد اما اینکه بهترین روش برای هر فرد کدام است، سوالی است که بسیاری از ما دوست داریم جواب‌اش را بدانیم.



بسیاری از روش‌های کنترل بارداری به پیشگیری از بارداری کمک‌ می‌کنند اما هیچ‌کدام از بیماری‌های منتقله جنسی جلوگیری نمی‌کنند.

 

اگر شما یا همسرتان مبتلا به بیماری‌های جنسی هستید، حتما باید درمان شوید یا از کاندوم استفاده کنید. کاندوم تنها روشی است که از انتقال ایدز، سوزاک، سیفلیس و دیگر بیماری‌های جنسی جلوگیری می‌کند.

 



زوجینی که هرگز دوست ندارند بچه‌دار شوند، می‌توانند از روش‌های دایمی پیشگیری از بارداری استفاده کنند.


بستن لوله‌های رحمی راهی برای نرسیدن تخمک به رحم است. در روش جدید بستن لوله‌ها پزشک سکه‌های فلزی را درون لوله‌های رحمی قرار می‌دهد تا سبب تحریک رشد بافتی شده و لوله را مسدود ‌کند. روش وازکتومی هم روشی است که با بستن لوله‌هایی که اسپرم را عبور می‌دهد مانع از خروج آنها می‌شود. وازکتومی ممکن است روشی برگشت‌پذیر باشد اما بستن لوله‌های رحمی زنان برگشت‌پذیر نیست.

 



روش ضدبارداری موثر بسیار اهمیت دارد.


همه روش‌های پیشگیری از بارداری به یک اندازه موثر نیستند. هر روشی احتمال شکست دارد. اما اگر روشی که انتخاب می‌شود به موقع و صحیح مورد استفاده قرار گیرد احتمال شکست آن کاهش می‌یابد. اگر بخواهیم پیشگیری از بارداری را در یک روش تعیین کنیم، موثرترین روش آن است که با آن کمتر از 3 تا 8 بارداری در 10 زن در یک سال اتفاق افتاده باشد. اینها شامل قرص‌های ضدبارداری، هورمون‌های تزریقی که سیکل قاعدگی را قطع می‌کنند، قرص‌های کاشتنی، برچسب‌های پوستی و آی‌یو‌دی است. در مقابل روش‌های کمتر موثر شامل دیافراگم با ماده اسپرم‌کش است که در هر 100 بارداری 16 بارداری ممکن است در یک سال اتفاق بیفتد. اسفنج و اسپرم‌کش‌ها همچنین روش‌هایی با تاثیر کمتر هستند.

 


باید از نسل جدید قرص‌های ضدبارداری تشکر کرد، چراکه زنان با این روش‌ها قادرند از قاعدگی‌های ماهیانه خلاصی پیدا کنند.


یک دسته از این قرص‌ها برای بیش از یک سال قاعدگی را قطع می‌کنند، در حالی که بقیه تنها مانع از 4 قاعدگی در سال می‌شوند. این قرص‌ها حتی می‌توانند علایم پیش از قاعدگی را در زنان نظیر آکنه، انقباض‌های عضلانی و اختلالات خلقی برطرف کنند. شما باید این قرص‌ها را روزانه مصرف کنید. قرص‌ها تا 98 درصد از بارداری جلوگیری می‌کنند.

 


زنان سیگاری بالای 35 سال در معرض خطر حملات قلبی هستند، اگر از قرص‌های ضدبارداری هم استفاده کنند.


قرص‌های
ضدبارداری ترکیبی که حاوی استروژن و پروژسترون هستند نظیر برچسب‌های پوستی می‌توانند خطر لخته‌های خونی را افزایش دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که قرص‌های خوراکی هم می‌توانند موجب سردرد و تشدید آنها در زنانی شوند که دچار چنین سردردهایی می‌شوند. در هر حال درصد کمی از زنان اظهار می‌کنند که قرص‌های ضدبارداری سر دردشان را بهبود بخشیده است. قرص‌های پروژسترون تنها راه خوب در زنانی است که نمی‌توانند از استروژن استفاده کنند.

 


در صورتی که شما فردی پرمشغله و فراموشکار هستید و نمی‌توانید سر ساعت و هر روز قرص خود را مصرف کنید، بهتر است از روش‌های طولانی‌مدت موثر برای پیشگیری از بارداری استفاده کنید. می‌توانید از برچسب‌های پوستی هفته‌ای یکبار به مدت 3 هفته استفاده کنید و سپس در هفته چهارم برای شروع قاعدگی آنها را بردارید.

 

منبع : salamat.ir