کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

مشکلی با نام لک‌ های قهوه‌ ای دوران بارداری


بارداری را می‌توان یکی از سخت‌ترین دوران زندگی هر زنی دانست که در عین سخت بودن با تولد نوزاد شیرین می‌شود. یکی از بزرگترین مشکلات دوران بارداری را می‌توان در ظاهر شدن لک‌های قهوه‌ای رنگ روی پوست صورت، دست یا ناحیه‌های دیگری از بدن مادران دانست.

نی‌نی سایت: بارداری را می‌توان یکی از سخت‌ترین دوران زندگی هر زنی دانست که در عین سخت بودن با تولد نوزاد شیرین می‌شود. یکی از بزرگترین مشکلات دوران بارداری را می‌توان در  ظاهر شدن لک‌های قهوه‌ای رنگ روی پوست صورت، دست یا ناحیه‌های دیگری از بدن مادران دانست. اما این لک‌ها از کجا می‌آیند، چه راه حلی برای درمان دارند یا می‌توان مانع از بروز آنها شد؟

اکثریت مادران در دوران بارداری با مشکلاتی مانند تیره شدن پوست یا حضور لک‌های قهوه‌ای رنگ ناخوانده‌ای روی پوست صورت یا بدنشان مواجه می‌شوند که به آنها در اصطلاح پزشکی «ملاسما» یا در اصطلاح عمومی «لک‌های دوران بارداری» گفته می‌شود و به دلیل تغیرات هورمونی ناشی از دوران بارداری در پوست گردن، گونه یا بینی مادران ظاهر می‌شوند. لک‌های قهوه‌ای رنگ معمولا در سه ماهه دوم بارداری ظاهر می‌شوند و با متولد شدن نوزاد و همینطور کاهش سطح هورمون‌ها تخفیف یافته و بهبود می‌یابند.

مشکلی با نام لک‌های قهوه‌ای دوران بارداری

برای جلوگیری از این لک‌ها توصیه می‌شود:

از کرم‌های ضد آفتاب با اس پی اف 30  استفاده شود

استفاده از کرم‌های اسید میوه یا همان AHA

که به عنوان کرم‌های لایه بردار میوه‌ای نیز شناخه می‌شوند

کرم‌های ویتامین سی

مصرف خوراکی‌های حاوی ویتامین سی

می‌توانند در کاهش حضور لک‌های قهوه‌ای رنگ در بدن یا صورت مادران در دوران بارداری مفید باشند.

مواردی که لک‌ها را تشدید می‌کنند

استفاده از محصولات حاوی عصاره سویا

کرم‌های لایه بردار شیمیایی

کرم‌های جوان کننده پوست

استفاده از لیزر

بوتاکس

تزریق ژل

قرار گرفتن در برابر نور خورشید

استفاده از کرم های ضد لک

 استفاده از عطرهای شیمیایی، دستمال مرطوب، وسایل آرایشی، کرم‌های برنز کننده  و نیز  ... می‌توانند بر تعداد لک‌های قهوه‌ای رنگ بیافزایند.

در پایان باید گفت، این لک‌ها پس از متولد شدن نوزادان از بین می‌روند اما اگر پوستتان هنوز تیره و کدر رنگ است یا احساس می‌کنید لک‌های قهوه‌ای هنوز روی پوستتان دیده می‌شوند با یک متخصص پوست مشورت کنید.


ویدیو مرتبط :
ورزش بارداری - ورزش دوران بارداری - سی دی ورزش دوران بارداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصرف قهوه در دوران بارداری مجاز است؟


تحقیقات جدیدی که در رابطه با نوشیدن قهوه در دوران بارداری منتشر شده است، ثابت می کند این کار منجر به تولد نوزادان کم وزن می شود اما با تولد زودرس یا نارس بودن نوزادان ارتباطی ندارد.






 صبح بخیر:  تحقیقات جدیدی که در رابطه با نوشیدن قهوه در دوران بارداری منتشر شده است، ثابت می کند این کار منجر به تولد نوزادان کم وزن می شود اما با تولد زودرس یا نارس بودن نوزادان ارتباطی ندارد. شاید برخی از مادرها آهی از آسودگی بکشند و برخی دیگر فنجان های قهوه خود را در سطل زباله پرتاب کنند.

در دوران بارداری می توان قهوه نوشید؟

بحث های فراوانی در مورد نوشیدن قهوه در دوران بارداری وجود دارد و برخی از آنها می گویند کافئین موجب مشکلات قلبی در جنین یا مشکلاتی همچون سقط و نارس بودن می شود. اما پس از بررسی ها و تحقیقات فراوان مشخص شده است، یک فنجان قهوه در طول روز نه برای کسی ضرر دارد و نه یک گالن قهوه برای کسی خوب است.

برخی از خانم ها به نوشیدن روزانه قهوه عادت دارند و ترک آن برایشان بسیار دشوار است و برخی نیز به واسطه شغلی که دارند، همچون پرستاران که فقط 5 ساعت می توانند در فاصله شیفت های خود بخوابند، قهوه مصرف می کنند. البته منظور استفاده بی رویه قهوه نیست. یک فنجان قهوه عالی در روز. آیا این افراد هنگام بارداری باید نگران نوشیدن قهوه باشند؟ آیا قرار دادن نوزاد در معرض کافئین کار درستی است؟ نه، لازم نیست نگران باشید. زنان اروپایی و آمریکایی زیادی در دوران بارداری قهوه می نوشند و کودکان آنها کاملا سالم و بی نقص هستند. البته این حرف به معنای این نیست که در این کار زیاده روی کنید.

به گزارش صبح بخیر کالج آمریکایی پزشکی زنان و مامایی در سال 2010 میلادی علام کرد: «مصرف کم کافئین در طول روز (کمتر از 200 میلی گرم در روز) موجب سقط یا نارس بودن جنین نمی شود.» تحقیقات جدید نیز در تایید این اظهار نظر، گفته است کافئین فقط باعث کم شدن وزن جنین می شود.

البته وزن کم نوزادان نیز از نظر مردم یک مشکل به حساب می آید. به وزن کمتر از 2.5 کیلوگرم، کم اطلاق می شود. با اینکه بعضی از نوزادان کم وزن سالم و فقط کوچک هستند اما برخی دیگر مشکلات سلامتی نیز دارند.

تحقیقات ثابت کرده اند، با مصرف یکصد میلی گرم کافئین در روز، نوزاد حدود سه‌چهارم از 30 گرم وزن خود هنگام تولد را از دست می دهد. این برای نوزادان بزرگ و درشت مساله مهمی نیست. اما جنین های کوچک و ضعیف با از دست دادن همین میزان کم در هر روز، بسیار کوچک تر و ضعیف تر می شوند و این برای سلامتی آنها مضر است. البته نتیجه این تحقیقات قطعی نیست. زنانی که سن کمی دارند و باردار می شوند باید مراقب این مساله باشند.

در آخر باید گفت توصیه نمی کنیم در طول بارداری قهوه مصرف کنید اما اگر هوس کردید، نوشیدن یک فنجان کوچک مشکل خاصی ایجاد نمی کند و نباید از آن وحشت داشته باشید. اما برای داشتن فرزند درشت و سالم، بهتر است در دوران بارداری قهوه ننوشید.