کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

كودك در سنین پایین، سوراخ كردن گوش را تنبیه می داند !



سوراخ كردن گوش نوازد,سوراخ كردن گوش

كودك در سنین پایین، سوراخ كردن گوش را تنبیه می داند

 سوراخ كردن گوش در فرهنگ های مختلف از محبوبیت متفاوتی برخوردار است و بعضی از خانواده ها معتقدند این كار باید در سنین كودكی برای دختران انجام شود.

اصولا از لحاظ سیر رشد,رشد لاله گوش حداكثر تا 9 سالگی تمام می شود، یعنی بعد از این سن اندازه لاله گوش تغییر نمی كند. به همین دلیل بهتر است بعد از 6 سالگی كار سوراخ كردن گوش انجام شود، ولی اگر خانواده های اصرار دارند تا زودتر این كار را انجام دهند، ضرر چندانی برای كودك ندارد.

سوراخ كردن گوش نوازد از دید روانشناسان
برخی از والدین معتقدند كه هر چه سریع تر بعد از تولد بهتر است گوش های كودك را سوراخ كنند چرا كه نوزاد كمتر درد می كشد و اذیت می شود .از طرفی چون نمی تواند دست به گوشهایش بزند روند بهبودی سریع تر است. روانشناسان كودك در این زمینه اعلام كردند كه سوراخ كردن گوش نوزادان صحیح نیست. زیرا نوزاد هیچ تصوری از گوشواره ندارد و تصور می كند دردی كه می كشد به دلیل تنبیه یا آزار اوست.

از اینرو روانشناسان توصیه می كنند بهتر است تا زمانی كه كودك علت این درد كشیدن و سوراخ كردن گوش را متوجه بشود و از شما بخواهد كه گوش هایش را سوراخ كنید و به دركی رسیده است كه به گوشهایش تا بهبودی كامل دست نمی زند به تعویق بیاندازید.

سوراخ كردن گوش و ابتلا به عفونت در نوزادان
مجله آمریكایی مراقبت بالینی از پوست طی یك مطالعه ای كه انجام داده بیان كرد كه 20 درصد سوراخهایی كه در بدن ایجاد می شود مثل سوراخ گوش می تواند عامل سرایت عفونت باشد . حفره های اضافی كه در پوست ایجاد می شود می توانند آلودگی را از طریق پوست به داخل بدن منتقل كنند یا حتی به افراد دیگر سرایت دهند.


این مجله در توصیه ای به والدین نوشت : سوراخ كردن گوش نوزادان حداقل تا 6 ماهگی ایده مناسبی نیست چرا كه سیستم ایمنی بدن نوزاد تا این زمان هنوز به صورت كامل مجهز نشده و احتمال اینكه نتواند با عفونت احتمالی سوراخ كردن گوش مبارزه نكند را دارد.

توصیه برای پیشگیری از عفونت
آكادمی بیماری‌های كودكان آمریكا برای پیشگیری از عفونت و سایر عوارض پس از سوراخ‌كردن گوش، توصیه‌های جالبی برای همه والدین دارد. این توصیه‌‌ها در تمامی كشور‌های دنیا مورد توجه والدین قرار گرفته و اگر به طور دقیق آنها را رعایت كنید، می‌توانید مطمئن باشید كه پس از سوراخ‌كردن گوش فرزندتان مشكلی برای او پیش نخواهد آمد
كودكتان را برای سوراخ‌كردن گوش، نزد پزشك، پرستار یا تكنسین ماهر در این كار ببرید. لذا سوراخ‌كردن گوش در خانه با نخ و سوزن و به وسیله مادربزرگ‌ و یا یكی از اطرافیان كودك كاملا غیربهداشتی است

 گوش پیش از سوراخ‌كردن باید با الكل یا محلول‌های مشابه كاملا ضدعفونی شود. اگر شما كودكتان را به یكی از مراكز بهداشتی برای سوراخ‌كردن گوش ببرید، كاركنان این مراكز، مواد ضدعفونی‌كننده را با غلظت مناسب، پیش از سوراخ‌كردن گوش كودك مورد استفاده قرار می دهند.

بهتر است ابتدا از گوشواره‌ طلای ساده استفاده كنید تا از احتمال بروز واكنش حساسیتی كاسته شود. این گوشواره‌های طلای ساده، اغلب میخی شكل هستند و می‌توانید آنها را از طلافروشی‌ها تهیه كنید. بنابراین انواع گوشواره‌های میخی و نگین‌دار، كه در محل سوراخ‌كردن گوش فروخته می‌شوند و اغلب از فلزات بدل ساخته شده‌اند، برای استفاده بلافاصله پس از سوراخ كردن گوش كودك مناسب نیستند.

منبع:ninisite.com


ویدیو مرتبط :
عاقبت انجام عمل جراحی بینی در سنین پایین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایا سوراخ کردن گوش کودک خطرناک است؟



 

سوراخ کردن گوش کودک


 

سوراخ كردن گوش به شرطي كه برخي قواعد اساسي رعايت شود عملي بي‌خطر است

 

 

آكادمي‌بيماري‌هاي اطفال آمريكا براي پيشگيري از عفونت و ساير عوارض پس از سوراخ‌ كردن گوش اين توصيه‌ها را ارائه كرده است:

 

 

كودكتان را براي سوراخ‌كردن گوش به نزد پزشك، پرستار يا تكنسين با تجربه در اين كار ببريد

 

 

گوش قبل از سوراخ كردن بايد با الكل يا محلول‌هاي مشابه كاملا ضدعفوني شود .

 

 

بهتر است در ابتدا از گوشواره طلاي ساده استفاده كنيد تا از احتمال بروز واكنش آلرژيك كاسته شود .

 

 

پس از سوراخ كردن گوش بايد دو بار در روز با ماليدن الكل و سپس پوشاندن محل با كرم آنتي‌بيوتيك آن را ضدعفوني كنيد .

 

 

گوشواره را براي 4 تا 6 هفته پس از سوراخ كردن درنياوريد .

 

 

اگر قرمزي، تورم و درد در محل سوراخ‌كردن رخ داد كودك را به نزد دكتر ببريد