کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

كودكان ایرانی برنده دیپلم افتخار مسابقه نقاشی محیط‌زیست ژاپن شدند


3 عضو مراكز كانون به نام‌های سنا خجسته‌فر 6 ساله از اصفهان، مهتاب اسفندیاری 9 ساله از كرمانشاه و محمدرضا عدالتی 13 ساله از كرمان موفق شدند 3 دیپلم ‌افتخار بخش بین‌الملل این رقابت هنری را به‌خود اختصاص دهند.

3 عضو مراكز كانون به نام‌های سنا خجسته‌فر 6 ساله از اصفهان، مهتاب اسفندیاری 9 ساله از كرمانشاه و محمدرضا عدالتی 13 ساله از كرمان موفق شدند 3 دیپلم ‌افتخار بخش بین‌الملل این رقابت هنری را به‌خود اختصاص دهند. فراخوان این مسابقه بین‌المللی از سوی مركز تضمین كیفیت ژاپن در سال2010 میلادی با موضوع هدایایی از كره زمین منتشر شد. 15 هزار و 449 اثر از 72 كشور جهان در این مسابقه شركت كردند. كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان ایران نیز با ارسال 64 اثر نقاشی اعضای خود در سراسر كشور در این رقابت معتبر بین‌المللی شركت كرد. برگزاركنندگان این مسابقه به‌تازگی فراخوان دوره جدید این رقابت را با همان موضوع قبلی منتشر كرده‌اند. مركز آفرینش‌های ادبی و هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در این زمینه فراخوانی را به تمام مراكز كانون در سراسر كشور ارسال كرده ‌و از اعضای این مراكز خواسته است كه در مورد موضوع این مسابقه نقاشی بكشند. سن شركت‌كنندگان در این مسابقه 7 تا 15 سال، شیوه و روش نقاشی آزاد و اندازه‌ اثر حداكثر 36 و 4 دهم در 25 و 7 دهم سانتی‌متر اعلام شده است.


ویدیو مرتبط :
مسابقه نقاشی کودکان در حمایت از محیط زیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصوبه ننگین علیه محیط زیست : از ادعای ایرانی گری تا تخریب ایران



 

مصوبه ننگین علیه محیط زیست : از ادعای ایرانی گری تا تخریب ایران

 

وقتی دولتی ها کلاه خود را قاضی نکردند

مصوبه ننگین علیه محیط زیست : از ادعای ایرانی گری تا تخریب ایران

اگر در همه جای دنیا، دولت ها به عنوان نماینده ملت هایشان، خود را موظف به حفاظت از محیط زیست می دانند و در این راستا، با هرگونه تعرضی به آن به شدت برخورد می کنند، در ایران، دولتی که مدام دم از "ایران و ایرانیت" می زند، نه تنها به این وظیفه ذاتی خود عمل نمی کند بلکه برای تخریب محیط زیست، مصوبه هم می دهد!

واقعا شرم آور است در کشوری که قوانین آن، حتی قطع یک درخت را نیز مجاز نمی شمارند و برای متخلفان مجازات های سنگینی در نظر گرفته اند، دولتی ها تصویب کنند که نه یک هکتار و دو هکتار که 870 هکتار از زمین های "پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی" را به شهرسازی اختصاص دهند!

فکرش را بکنید! فضایی که در طی قرون متمادی به عنوان پشتوانه زیست محیطی منطقه اصفهان شکل گرفته است، اینک قرار است با یک مصوبه کاملا غیرقانونی کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت، تخریب شود! و تاسف آورتر اینکه این مصوبه ننگین مهر "دفتر هیات دولت" را نیز دارد و آن طور که جراید نوشته اند با امضای شخص دوم قوه مجریه یعنی معاون اول رییس جمهور به دستگاه های ذی ربط اعلام شده است تا با تمام توان به شقیقه 870 هکتار از اراضی این پارک ملی شلیک کنند!محیط زیست

دولتمردانی که در ماجرای خشک شدن دریاچه ارومیه از خود سلب مسوولیت می کنند و هر چیز را به گردن خدا می اندازند که باران نمی فرستند (!) درباره مصوبه خودشان برای تخریب عمدی پارک ملی کلاه قاضی چه می گویند؟ آیا این اراضی هم بر اثر فقدان نزولات آسمانی تخریب می شوند یا به دلیل فقدان خردمندی در تصمیم سازانی که این شاهکار (!) را رقم زده اند؟!

واقعا در کجای دنیا پارک حفاظت شده ملی را برای خانه سازی از بین می برند؟! مخصوصا در کشورهایی مانند ایران که از نظر زیست محیطی در مضیقه اند، هرگز چنین خبط و خطایی صورت نمی گیرد ولی در اینجا نه زمین خواران محلی و مجرمان جزء و مخفی کار که کمیسیون دولت این کار را می کند!

"کلاه قاضی" آنقدر برای حیات اصفهانی ها مهم است که مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در فروردین امسال آن را به دلیل مجاورت با شهر اصفهان و وزش بادهای متعدد "ریه تنفسی" استان دانسته و اعلام کرده بود که مسوولان به حدی در حراست از آن سختگیر هستند که حتی از ورود موتور سیکلت به آن نیز جلوگیری می کنند و در این راستا 60 موتورسیکلت که غیرقانونی وارد این منطقه شده بودند توقیف کرده و 10 نفر را به مراجع قضایی معرفی کرده اند... و اکنون ، کمیسیون مثلا تخصصی دولت تصویب کرده است جایی که تا دیروز مردم را به دلیل ورود به آن به دادگاه می فرستادند را از بیخ و بن تخریب کنند و به جایش شهر بسازند!

فاجعه آنجاست که مصوبه مذکور در کمیسیونی به تصویب رسیده که نام محیط زیست را هم یدک می کشد! واقعا اگر مسوولان زیست محیطی چنین رفتار غیرمتمدنانه ای با محیط زیست داشته باشند چه انتظاری از بقیه است؟!

آقایان و خانم های مسوول! بدانید و بفهمید و آگاه باشید که محیط زیست یک مقوله تجملاتی و تعارفاتی نیست که با آن اینگونه رفتار شود بلکه زندگی ما و فرزندانمان در این محیط رقم می خورد و ما فقط همین یک ایران را داریم!

البته مسوولانی که تابعیت های مضاعف کشورهای آمریکایی و اروپایی را دارند طبیعی است که چندان دلسوز محیط زیست ایران نباشند چه آنکه اگر اینجا اوضاع "پس" باشد آنها محیط زیست دیگری دارند که با اولین پرواز از جایی که تخریبش کرده اند، مهاجرت کنند!

"کلاه قاضی" را دریابید.

بعد از تحریر:

تا دیروز کسانی که با موتورهایشان وارد منطقه کلاه قاضی می شدند ، دستگیر و تحویل دادگاه می شدند ؛‌ با این حساب با کسانی که تصویب و ابلاغ کرده اند که 780 هکتار از این پارک ملی را از بیخ و بن تخریب کنند ، چه رفتاری خواهد شد؟! خدا بهشان رحم کند(!).../تحلیل:عصرایران