کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

قصه‌های پریان، کودکمان را عاقل میکند؟!


ریچارد داوکینز جرقه بحثی را زده است در مورد روایت قصه های پریان برای کودکان. اما استر وبر این سوال را مطرح می کند که آیا واقعا شنیدن این داستان ها به رشد عقلانیت در کودکان کمک می کند؟

 
 
 

صبح بخیر: ریچارد داوکینز جرقه بحثی را زده است در مورد روایت قصه های پریان برای کودکان. اما استر وبر این سوال را مطرح می کند که آیا واقعا شنیدن این داستان ها به رشد عقلانیت در کودکان کمک می کند؟

از داوکینز در فستیوال علمی چلتنام نقل شده که " این مساله که چرا شاهزاده تبدیل به قورباغه نمی شود یک دلیل بسیار جالب دارد: برای اینکه از نظر آماری تقریبا ممکن نیست." پس از این فستیوال، داوکینز به شیوه ای که از او در رسانه ها نقل قول شده اعتراض کرده است.

او گفته است قصه های پریان خوبی‌ها و بدی های خودشان را دارند. "از یک طرف ممکن است بگویید که باورهای ماورالطبیعی را جایگزین واقعیت می کنند". اما در همان حال ممکن است " تاثیرات مثبتی" هم داشته باشند چون کودک یاد می گیرد که بعضی داستانها واقعی اند و بعضی دیگر واقعیت ندارند.

آیا قصه‌های پریان به رشد عقلانیت در کودکان کمک می‌کند؟

به گزارش برترین‌ها، به نقل از بی‌بی‌سی، پروفسور ایوان کلی از دانشگاه کالج لندن می گوید: " افسانه تا حدودی به رشد قوه تخیل کمک می کند. همچنین داستانگویی و داستان شنیدن مهم است، باعث صمیمیت و نزدیکی می شود و جریانی از محبت برقرار می کند."

" کودکانی که به قصه گوش می دهند، در خواندن و نوشتن نمره های بهتری می گیرند، در امتحان ها موفق ترند و رشد اجتماعی و احساسی بهتری دارند."

دکتر دیوید کیربی، پژوهشگر علوم و زندگی اجتماعی در دانشگاه منچستر به این نکته اشاره می کند که خود داوکینز می تواند فرق بین داستان و واقعیت را تشخیص دهد و اینکه در کودکی برایش داستان گفته اند، مانعی برای او نیست.

کیربی می گوید: "بقیه بچه ها هم همان میزان آگاهی را که ریچارد داوکینز داشته، دارند." آنها می توانند با داستان های تخیلی سرگرم شوند و از آنها لذت ببرند، بدون اینکه مشکلی برای تشخیص تفاوت داستان از دنیای واقعی داشته باشند.

دومینیک وایز، پروفسور در زمینه دوران کودکی و آموزش که تحقیقش بر روی خلاقیت در کلاس های مدرسه است، می گوید که قصه های پریان به افزایش درک کودک از جهان کمک می کند. او می گوید شنل قرمزی "به طور خاص به دختر بچه ها می گوید که از غریبه ها دوری کنند."

سالی گودارد بلیث، نویسنده کتاب ویژگی کودکی طبیعی می گوید استعاره هایی همچون "روزی ، روزگاری" یا "در سرزمینهای دور" مقدمه هایی هستند که به سرعت می گویند با دنیای هر روزه فاصله داریم. این به کودک کمک می کند تا واقعیت را از غیرواقعی‌ها تشخیص دهد.

رویاها و افسانه ها به کودک کمک می کنند تا خارج از چهارچوب های معمول فکر کند و جهشی را ایجاد می کنند که به اکتشافات و اختراعات علمی می رسد. سالی گودارد می گوید: " تنها در دنیایی سرد و زمخت است که با کودکان درباره وقایعی حرف میزنیم که از لحاظ آماری ممکن اند."


ویدیو مرتبط :
آی قصه، قصه، قصه نون و پنیر و پسته یه قصه ی ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه قصه های پریان در آلاباما


در گوشه ای از جنگل، در نزدیکی شهر «فیرهوپ» در ایالت «آلاباما» قلعه ای دیده می شود که گویی از قصه ها آمده، اما در اصل حدود 30 سال پیش ساخته شده است.





صبح بخیر:
در گوشه ای از جنگل، در نزدیکی شهر «فیرهوپ» در ایالت «آلاباما»، قلعه ای دیده می شود که گویی از قصه ها آمده، اما در اصل حدود 30 سال پیش ساخته شده است. «دین موشر»، صاحب این خانه و طراح خارق العاده آن است.

آقای موشر با همسرش«پاگان» و 3 فرزندشان در اینجا زندگی می کند. با زیاد شدن تعداد فرزندان، بخش های جدیدی به این خانه اضافه شده، که تماما سفارش و طراحی آقای موشر است. این قلعه، پیش از این برای مراسم بخصوصی اجاره داده می شد و مشهور بود به «کتاب قصه های خواب و بیداری». اما بار دیگر توسط صاحبان این :.7;انه اشغال شده است.

تمام قسمت های «قلعه موشر» ساخته دست است و در کوچکترین جزییات این ساختمان طراحی ویژه ای صورت گرفته است. این قلعه بخصوص برای کسانی که نخستین بار آن را مشاهده می کنند یک سورپزایز واقعی است. (بازدید و عکاسی از این قلعه منحصربفرد برای عموم آزاد است، بشرط آنکه از قبل هماهنگی صورت گیرد).

این قلعه خانه آن هاست: آقا و خانم موشر مقابل خانه شان در فیرهوپ آلاباما. این خانه یکی از غیرمعمول ترین مکان های مسکونی ایالت آلاباما است.

یکی بود یکی نبود: قلعه قصه های پریان در آلاباما

چه کسی در این خانه زندگی می کند؟ تزیینات ظریف و جزیی این قلعه را جادویی تر می کند. حتی بنظر می رسد برای ساخت در و پنجره اش خلاقیت بالایی بکار گرفته شده است.

یکی بود یکی نبود: قلعه قصه های پریان در آلاباما

یکی بود یکی نبود: قلعه قصه های پریان در آلاباما

یکی بود یکی نبود: قلعه قصه های پریان در آلاباما

یکی بود یکی نبود: قلعه قصه های پریان در آلاباما

یکی بود یکی نبود: قلعه قصه های پریان در آلاباما

یکی بود یکی نبود: قلعه قصه های پریان در آلاباما

یکی بود یکی نبود: قلعه قصه های پریان در آلاباما

یکی بود یکی نبود: قلعه قصه های پریان در آلاباما

یکی بود یکی نبود: قلعه قصه های پریان در آلاباما

یکی بود یکی نبود: قلعه قصه های پریان در آلاباما