کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

فیلم: بهترین غذاها برای مادران شیرده


در ماه های اول تولد بزرگترین مسئولیت مادرشیرده، دادن شیر مناسب و غنی به نوزاد است، از این رو مادر باید در این دوران بیشتر از همیشه مراقب تغذیه خود باشد.

تی وی پلاس: درسته که داشتن فرزند یکی از شیرین ترین لذت های زندگی است. اما همین فرزند مسئولیت هایی را به دوش مادر می گذارد که باید آنها را به نحو احسن انجام دهد. در ماه های اول تولد بزرگترین مسئولیت مادرشیرده، دادن شیر مناسب و غنی به نوزاد است زیرا این شیر مادر است که به رشد نوزاد و تامین نیازهای تغذیه ای او کمک می کند. از این رو مادر باید در این دوران بیشتر از همیشه مراقب تغذیه خود باشد.


 
  برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.



ویدیو مرتبط :
رژیم برای مادران شیرده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مادران شیرده همه چیز را نخورند



 

خوراک مادران شیرده

 

 

مصرف برخی موادغذایی مانند سیر، پیاز، كلم، شلغم، لوبیای سبز، حبوبات، ریواس و زردآلو توسط مادر شیرده ممكن است، باعث تغییر طعم و بوی شیر شود.

 


سید‌ضیاءالدین مظهری در گفت‌و‌گو افزود: دل درد، نا آرامی و كولیتی كه برخی از شیرخواران دچار آن می‌شوند، می‌تواند بر اثر غذایی كه مادر خورده است، به وجود آمده باشد.

 


بو و طعم موادغذایی به شیر مادر وارد می‌شود و ممكن است، شیرخوار را نسبت به خوردن شیر بی میل كند. وی گفت: البته می‌توان گفت كه چنین رخدادهایی به طور دقیق قابل پیش‌بینی و پیشگیری نیستند اما این مادران با توجه به نوع موادغذایی مصرفی و عكس‌العمل فرزندشان، می‌توانند تصمیم بگیرند كه كدام ماده غذایی را حذف كنند یا از میزان مصرف‌شان بكاهند.

 


این متخصص تغذیه اضافه كرد: برخی از موادغذایی می‌تواند طعم و بوی شیر مادر را تغییر دهد كه می‌توان به سیر، پیاز، كلم، شلغم، لوبیای سبز، حبوبات، ریواس و زردآلو اشاره كرد و احتمال دل‌دردهای ۲۴ ساعته شیرخوار را به وجود می‌آورد.

 


در ضمن مصرف زیاد هندوانه، خربزه، هلو و دیگر میوه‌های نوبرانه، نرسیده و كال در ایجاد اسهال و دل‌درد تأثیرگذارند.

 


مظهری گفت: در بعضی خانواده‌ها مصرف برخی موادغذایی توسط مادر در فرزند شیرخوارشان ایجاد حساسیت و آلرژی می‌كند كه می‌توان به شیر گاو، تخم‌مرغ، فرآورده‌های گوشتی، بادام‌زمینی و فرآورده‌های سویا اشاره كرد كه بهتر است از برنامه غذایی حذف شوند.

 


وی گفت: به‌طور تجربی مشخص شده مصرف برخی خوراكی‌ها افزایش‌دهنده شیر مادر است، ولی دلایل علمی درباره آنها و عملكردشان در چرخه‌های زیست ‌شیمیایی و پروسه تولید شیر ارائه نشده است و جمعی از پژوهشگران بر این باورند كه شاید یك عقیده دیرپا و ریشه‌دار در مورد مصرف آنها باعث آرامش خیال و اعتماد به نفس بیشتر در مادران می‌شود.