کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

فرزندان، اولین قربانیان طلاق



 طلاق,آثار طلاق,اثرات طلاق,قربانیان طلاق

 زهر طلاق بیش از هر کسی حتی خود زوجین به کام فرزندان آنان فرو می‌رود. کودکان درمی‌یابند دیگر خانواده ندارند و در بهترین حالت خواهند توانست انتخاب کنند که با چه کسی زندگی کنند؛ انتخابی که اغلب مناسب سن و تمایلات عاطفی آنان نیست. آثار طلاق حتی در صورتی که در والدین از بین برود در روحیه فرزندانشان باقی می‌ماند.

این اثر می‌تواند به زخمی عمیق تبدیل شود که کهنه می‌شود، ولی بهبود نمی‌یابد. متاسفانه برخی ناهنجاری‌های رفتاری در جامعه نیز گریبان این قربانیان را می‌گیرد و این متخصص علوم رفتاری درباره آنها می‌گوید: در اغلب جوامع با شدت و ضعف نسبی، طلاق والدین حتی پس از گذشت سال‌های متمادی بردوش فرزندانشان سنگینی می‌کند.

گاه این موضوع در حد یک رسوایی بالا می‌رود و بر زندگی اجتماعی و مراودات جمعی فرزندان در مدرسه و محل سکونت یا میان دوستان و اقوام تاثیر مخرب می‌گذارد. آنان ممکن است مسخره شوند یا در برابر هر واکنشی ـ حتی اگر جنبه دفاعی داشته باشد ـ تحقیر شدن به دلیل طلاق والدین را پیش‌روی خود ببینند.

شرایط بدتر هنگامی واقع می‌شود که والدین از شخصیت کودکانه یا تمایلات عاطفی فرزندشان برای تحقیر طرف مقابل سوءاستفاده کنند.

ممکن است والدین یا یکی از آنان بخواهد به شیوه‌های مختلف به فرزندش بقبولاند طلاق آنان به دلیل رذایل اخلاقی طرف مقابل بوده است یا فرزند را وسیله‌ای برای فحاشی یا کنایه زدن به طرف مقابل تبدیل کند.

بهداشت طلاق بر این موضوع تاکید می‌کند که والدین پس از طلاق باید حداقل در حضور فرزند به شخصیت طرف مقابل احترام بگذارند و تصور منفی و نفرتباری درباره یکی از والدین برای وی نسازند.

تخریب شخصیت یکی از والدین یا هر دوی آنان برای فرزندی که در دوره کودکی یا نوجوانی قرار دارد در حقیقت تحقیر شخصیت وی است و بذر نفرت را در وجود فرزند طلاق می‌کارد.

در طلاق والدین، اغلب فرزندان هیچ نقشی ندارند و تنها یک قربانی هستند که پیش و پس از طلاق آسیب می‌بینند. حال اگر والدین نتوانند ضربه روحی ناشی از طلاق را هضم کنند و کینه‌ها را به فراموشی بسپارند در حقیقت آینده فرزندانشان را هم تباه می‌کنند.

ممکن است والدین پس از طلاق، زندگی جدید و موفقی در پیش‌ گیرند و حتی با دیگری ازدواج کنند، ولی فرزندان باید همیشه تاوان اشتباه‌های آنان را بپردازند.

اینجاست که پذیرفتن طلاق نیز در عین تلخی اصولی دارد و نباید آن را با عصیان و بی‌اخلاقی محض درباره همه چیز و همه‌کس اشتباه گرفت.

منبع:aftabir.com


ویدیو مرتبط :
پدیده طلاق و قربانیان آن ( فرزندان ) نبینی از دستت رفته !!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری باند تبهكاری فرزندان طلاق



 

 

 

پنج نوجوان با میانگین سنی ۱۴ تا ۱۵ سال كه اعتیاد شدیدی به مواد مخدر صنعتی دارند، به اتهام ده‌ها فقره سرقت دستگیر شدند.


از ابتدای فروردین امسال شكایت‌های متعدد مردمی در پلیس آگاهی اصفهان مطرح بود كه نشان می‌داد افراد سارق پس از پرسه‌زدن در محله‌های مختلف با شكستن شیشه خودروها یا قفل‌ درهای ورودی، وسایل داخل خودروها یا منازل را سرقت می‌كنند.

 


با افزایش این سرقت‌ها، موضوع به صورت ویژه دردستور كار ماموران پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت و محل وقوع سرقت‌ها، به صورت نامحسوس تحت كنترل پلیس آگاهی قرار گرفت.



رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در این باره به «جام‌جم» گفت: پس از ۳۵ روز تحقیق و پیگیری سرانجام كارآگاهان پلیس آگاهی با كمین در یكی از محله‌های اصفهان حوالی نیمه شب مشاهده كردند ۳ نوجوان در حال سرقت لوازم داخل یك خودروی متوقف شده در حاشیه خیابان هستند كه بلافاصله این ۳ نوجوان دستگیر شدند و با انتقال به پلیس آگاهی تحقیق از آنها آغاز شد.



● باند نوجوان معتاد


رئیس پلیس آگاهی اصفهان افزود: در تحقیقات و بررسی‌های اولیه مشخص شد این ۳ نوجوان با میانگین سنی ۱۴ تا ۱۵ سال فاقد سابقه كیفری هستند؛ اما اعتیاد شدیدی به موادمخدر صنعتی از نوع شیشه دارند.


حسین‌زاده اضافه كرد: در بررسی‌های بعدی مشخص شد هزینه اعتیاد هریك از این نوجوانان سارق، روزانه بیش از یكصد هزار تومان است و با توجه به فرزند طلاق بودن آنها، برخی اعضای خانواده آنها نیز به شیشه اعتیاد دارند.


رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: پس از اعتراف ۳ متهم دستگیر شده، ماموران در مرحله بعدی ۲ عضو دیگر این باند را ـ كه آنها نیز ۱۴ ساله هستند ـ ‌دستگیر كردند كه اعضای این باند تاكنون به ده‌ها فقره سرقت داخل خودرو در نقاط مختلف اصفهان اعتراف كرده‌اند.



وی افزود: سركرده این باند كه یك نوجوان ۱۵ ساله است، در اعترافات خود گفته است، هر بار پس از مصرف شیشه تا چندین روز خواب به چشمش نمی‌آمده و علاوه بر خود او كه از ۱۴ سالگی اعتیادش را شروع كرده، مادر و خواهر خردسال او نیز به موادمخدر صنعتی اعتیاد دارند و گاهی اوقات نیز هر شب ۱۰ تا ۱۷ فقره سرقت انجام می‌داده است.



سرهنگ حسین‌زاده بیان كرد: علاوه بر ۵ عضو این باند، یك نفر از خریداران اموال مسروقه نیز دستگیر شده است كه نتیجه تحقیقات پلیس نشان می‌دهد در بیشتر مواقع خریدار اموال مسروقه، بابت اموالی كه خریده، مواد مخدر صنعتی در اختیار اعضای این باند قرار می‌داده است.



وی افزود: هیچ‌كدام از نوجوانان سارق، سابقه كیفری ندارند و همه آنها فرزندان طلاق هستند كه به دلیل نبود نظارت، در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند. رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تاكید كرد: متاسفانه بیش از ۸۰ درصد مجرمان اعتیاد به مواد مخدر دارند و این موضوع موجب شده است تا اعتیاد آنها انگیزه‌ای برای ارتكاب جرم از جمله جرایم خرد مانند سرقت داخل خودرو و امثالهم باشد..../ جام‌جم آنلاین