کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

غذاهای فوق العاده برای کودک شما



شروع غذای کمکی نوزاد,بهترین غذای کمکی نوزاد

بهترین سن شروع غذای کمکی در نوزادان 6-4 ماهگی است

 

بیشتر نوزادان به صورت تکاملی آماده می شوند تا اولین طعم غذاهای جامد رو بین سنین ۴ تا ۶ ماهگی تجربه کنند.

وقتی که با پزشک مشورت کرده و فهمیدید که کودکتان آماده است تا غذاهای جامد بخورد، میتوانید این غذاهای سالم رو له یا پوره کرده و به کودکتان بدهید. این فهرست خوشمزه سرشار از مواد مغذی است و آماده کردنشان هم خیلی ساده است.


غلات غنی شده
یکی از شایع ترین غذاهای جامد برای کودکان غلات غنی از آهن است، مثل غلات گندم، برنج یا جو. این غلات غنی مصرف آهن کودک رو افزایش داده و راحت تر هضم میشوند. این غلات رو با شیر مادر یا با آب میتوانید ترکیب کنید.

شروع غذای کمکی نوزاد,بهترین غذای کمکی نوزاد

 یکی از شایع ترین غذاهای جامد برای کودکان غلات غنی از آهن است

 موز
موز منبع خوبی از کربوهیدارت هاست. این میوه انرژی رو افزایش داده و به خاطر اینکه حاوی فیبر است راحت هضم میشود. موز راحت حمل میشود و میتوانید هر جایی که هستید آن را بدون نیاز به آماده کردن به کودکتان بدهید. موز حتما باید رسیده باشد و قبل از اینکه به کودکتان بدهید باید له بشود. 

تغذیه کودک,غذای کودک

موز منبع خوبی از کربوهیدارت هاست و برای کودکان بسیار مفید است

 

تخم مرغ
تخم مرغ واقعا یه غذای فوق العاده برای کودک شماست. سفیده تخم مرغ منبع عالی پروتئین است و زرده آن هم سرشار از زینک و ویتامین های A ، D ، E و B12 است. زرده همچنین حاوی choline است که یه ماده مغذی ضروری برای بهبود سلامت مغز است.


برخی پزشکان توصیه میکنند که نباید به کودکان تا زمانی که یک ساله نشدند تخم مرغ داد، چون ممکن است باعث ایجاد واکنش آلرژیک بشود. اما متخصصان به تازگی میگویند فقط در خانواده هایی که سابقه آلرژی دارند نباید به کودک تخم مرغ داد. پس بهتر است قبل از اینکه به کودکتان تخم مرغ بدهید با پزشک مشورت کنید.  

تغذیه کودک,غذای کودک

تخم مرغ واقعا یه غذای فوق العاده برای کودک شماست

 
نخود فرنگی
نخود فرنگی سرشار از ویتامین K است، این ویتامین همراه با کلسیم باعث قوی تر شدن استخوان ها می شود. نخود فرنگی همچنین یه منبع خوب از ویتامین های A و C و اسیدفولین و ویتامین های B است. نخود فرنگی محتوی فیبر رو در رژیم غذایی کودکتان را افزایش میدهد.

تغذیه کودک,غذای کودک

 نخود فرنگی سرشار از ویتامین K است و باعث قوی تر شدن استخوان ها میشود

 

هویج
هویج یکی از بهترین منابع غذایی بتاکاروتن است، این ماده در بدن کودک به ویتامین A تبدیل شده و رشد و سلامت بینایی کودک رو بهبود میدهد. هویج پخته شیرین است ، پس کودک میتواند آن را  راحت و بدون رنج بخورد. حتما بگذارید هویج ها کاملا بپزند.    

تغذیه کودک,غذای کودک

هویج یکی از بهترین منابع غذایی بتاکاروتن است و سلامت بینایی کودک رو بهبود میدهد

 
سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین منبع عالی پتاسیم، ویتامین C و بتاکاروتن است. خیلی از کودکان سیب زمینی شیرین رو به سبزیجات دیگر ترجیح میدهند . سیب زمینی شیرین رو پخته و له کنیند تا به پوره تبدیل شده و راحت تر خورده بشود.    

شروع غذای کمکی نوزاد

 سیب زمینی شیرین منبع عالی پتاسیم، ویتامین C و بتاکاروتن است

 
عدس
عدس یک ماده غذایی قوی و سرشار از پروتئین و فیبر است. میتوانید عدس پخته را با سبزیجات دیگر یا برنج مخلوط کرده و به کودکتان بدهید. 

شروع غذای کمکی نوزاد

 عدس یک ماده غذایی قوی و سرشار از پروتئین و فیبر است

 

منبع: healthmeup


ویدیو مرتبط :
برسی تعدادی از بهترین صندلی غذاهای کودک دنیا top 10

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به مغز کودک‌تان غذاهای مقوی بدهید



 


به مغز کودک‌تان غذاهای مقوی بدهید

 

 

آیا دوست دارید کودک‌تان در مدرسه عملکرد بهتری داشته باشد؟ کمی به رژیم غذایی او متمرکز شوید و ببینید در طول روز چه غذاهایی مصرف می‌کند؟



غذای مغذی رشد مغزی کودکان را تقویت می‌کند و به علاوه عملکرد ذهنی، حافظه و تمرکز آن را هم افزایش می‌دهد.



ماهی سالمون :


اسیدهای چرب نظیر آنچه در سالمون یافت می‌شود بهترین منبع امگا3 DHA و EPA است که هر دو برای رشد و عملکرد مغز ضروری است. در واقع مطالعات تازه نشان می‌دهد افرادی که بیشتر از اسیدهای چرب در رژیم غذایی‌شان استفاده می‌کنند ذهن تیزتری داشته و آزمون‌های مهارت‌های ذهنی را بهتر انجام می‌دهند.



اگر چه ماهی‌های تن نیز منبع غنی از امگا3 هستند اما مانند سالمون اسیدچرب ندارند. ماهی تن منبع خوبی از پروتئین‌های لخم است و این ماده در مقایسه با سالمون اسیدچرب کمتری دارد، بنابراین به جای دادن ساندویچ به کودکان، از ماهی سالمون سالادی تهیه کرده و به صورت ساندویچ به آنها بدهید. مخلوط ماهی‌سالمون با کشمش، کرفس خرد شده و هویج بسیار مفید است.



تخم‌مرغ:


پروتئین منبع شناخته شده و غنی پروتئین است اما زرده تخم‌مرغ که دارای کولین فراوانی است به تکامل ذهنی و تقویت حافظه کودکان کمک می‌کند.هرگز کودکان خود را بدون خوردن صبحانه به مدرسه نفرستید و سعی کنید در این صبحانه حتما تخم‌مرغ وجود داشته باشد. حداقل یک شب در هفته، شام، صبحانه بخورید، یعنی تخم‌مرغ آب‌پز و نان تست. به کودکان خود کمتر نیمرو بدهید. سعی کنید بیشتر تخم‌مرغ آب‌پز برای‌شان آماده کنید.

 


کره بادام‌ زمینی


بادام زمینی و کره بادام‌زمینی منبع بسیار خوبی از ویتامین E است، یعنی ویتامینی که دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که غشای اعصاب را محافظت می‌کند. علاوه بر این تیامین به مغز و سلول‌های مغزی کمک می‌کند تا از گلوکز برای تولید انرژی استفاده کنند.سعی کنید از موز و کره بادام‌زمینی یک ساندویچ تهیه کنید. یک سیب را حلقه‌حلقه کنید و میان آن کره بادام‌زمینی بریزید. روی سالاد خود یک قاشق کره بادام زمینی بریزید.

 


غلات کامل:


مغز به طور مداوم به قند نیاز دارد و غلات کامل این ماده را برای مغز مهیا می‌کنند. غلات که دارای فیبر فراوانی هستند کمک می‌کنند تا به طور مداوم و آهسته قند به بدن آزاد شده و همچین به دلیل داشتن ویتامین B برای سلامت سلول‌های عصبی لازم است.غلات را در ابتدای لیست خرید قرار دهید. نان و غلات هم برای کودکان بسیار مفید است. به جای چیپس، به عنوان میان‌وعده به کودک‌تان نان حاوی غلات بدهید.

 

 

جو و جوی پوست‌کنده:


جو یکی از آشناترین غلات برای کودکان است که برای مغز بسیار مفید است. جو انرژی مفید و سوخت کافی را برای مغز فراهم می‌کند. جو که دارای فیبر فراوانی است، مغز کودکان را تغذیه می‌کند تا در مدرسه عملکرد بهتری داشته باشد. جو همچنین منبع خوبی از ویتامین E و B، پتاسیم و روی است که بدن کودکان برای انجام عملکرد مغز با ظرفیت کامل به آن نیاز دارد.افزودن میوه‌های خشک و شیر سویا و دارچین به جو به علاوه تکه‌های لیمو و کمی عسل و موز تازه عصرانه یا میان‌وعده مفیدی برای کودکان است