کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

غده تیروئید مادر، روی اعصاب کودک!


کم‌کاری غده تیروئید از بیماری‌های شایع در زنان است و گاهی گریبان زنان باردار را هم می‌گیرد. این بیماری به علل متفاوتی رخ می‌دهد.




ویدیو مرتبط :
غده تیروئید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مادر باردار و ناراحتی های اعصاب



 

 

کودکان پیش فعال

 

تحقيقات نشان مي دهد: كودكاني كه مادرشان در هنگام بارداري تحت فشار عصبي بودند مستعد مشكلات رفتار و ذهني مانند بيش فعالي هستند.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از پايگاه خبري بي بي سي؛ آخرين پژوهش ها در "امپرايال كالج لندن" نشان مي دهد: اختلافات خانوادگي و برخوردهاي تنش زا به خصوص در آسيب زدن به مغر جنين در دوران بارداري نقش به سزايي دارد.


بنابراين گزارش؛ دانشمندان علت اين امر را برخورد هورمون استرس كورتيزول با جفت مي دانند.



همچنين نوزاداني كه بيش از همه در دوران جنيني در معرض كورتيزول قرار مي گيرند در 18 ماهگي هوش پاييني دارند و همچنين مضطرب و وحشت زده هستند.


بر اساس نتايج اين تحقيق مهمترين عامل استرس زا براي مادران اختلافات خانوادگي و خشونت همسر است.


يادآور مي شود: با اينكه عوامل ژنتيكي و جو خانه پس از تولد نيز بر رشد نوزاد تاثير دارد اما نقش استرس مادران نيز در اين ميان حائز اهميت است.