کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

سیندرلا سر از خلیج‌ فارس درآورد


سیندرلا، داستان مشهور وكهنی است كه با تغییراتی كوچك در بسیاری از زبان‌ها و فرهنگ‌های دنیا وجود دارد. «حمده و فیسیكرا» هم نسخه سیندرلا در خلیج‌فارس است!




سیندرلا، داستان مشهور وكهنی است كه با تغییراتی كوچك در بسیاری از زبان‌ها و فرهنگ‌های دنیا وجود دارد. «حمده و فیسیكرا» هم نسخه سیندرلا در خلیج‌فارس است! در این داستان حمده دختری است كه به كمك یك ماهی جادویی به نام فیسیكرا به آرزوهای بزرگ خود می‌رسد و با شاهزاده‌ای ازدواج می‌كند. این قصه كلاسیك و فولكلور حاشیه جنوبی خلیج‌فارس در حوزه ادبیات عربی كودكان به تازگی از سوی انتشارات بلومزبری قطر در جشنواره ادبیات دریایی دوحه رونمایی شد. نویسنده این داستان كلثوم الغانم، استاد روان‌شناسی دانشگاه قطر است كه اثرش را در كتابی به همراه نقاشی‌های بسیار زیبا با همكاری بلومزبری قطر و دبیرخانه جشنواره ادبیات دریایی دوحه منتشر كرده است. نویسنده اثر از استادان برجسته جنوب خلیج‌فارس است كه علاوه بر عضویت در تحریریه مجله تمثیلات فولكلور قطر، رئیس هیئت داوران جایزه ملی ادبیات كودكان نیز هست و بر تاریخ فرهنگ و تمدن در منطقه تسلط دارد. كلثوم الغانم چند روز پیش در مراسم رونمایی از كتابش در جشنواره ادبیات دریایی هم حضور یافت و چند نسخه عربی و انگلیسی كتابش را برای مخاطبان امضا كرد. در چند روز اخیر علاوه بر نسخه عربی، نسخه انگلیسی كتاب هم فروش خوبی در سراسر دنیا داشته است.

منبع : مجله شهرزاد



ویدیو مرتبط :
پیانو زدن حسام نواب صفوی برای اولین بار در تلویزیون در برنامه صبح خلیج فارس در شبکه ی خلیج فارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رحیمی در برنامه نود: منت انتقال خلعتبری را سر خلیج فارس نگذارید



انتقال خلعتبری به پرسپولیس

حاشیه های ناتمام انتقال خلعتبری به پرسپولیس

رحیمی:منت این انتقال را سر خلیج فارس نگذارید

بخشی از برنامه نود اختصاص به حاشیه های انتقال خلعتبری به پرسپولیس داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛حاشیه های پیوستن خلعتبری به پرسپولیس هنوز تمامی ندارد.امشب در برنامه نود یک بار دیگر عادل فردوسی پور روی این موضوع زوم کرد و با روی خط آوردن سعید شیرینی و میرشاد ماجدی این بحث را به چالشی جدی کشاند.بحث سر این بود که چرا پس از فسخ قرارداد خلعتبری با عجمان آنها دوباره درخواست آی تی سی داده اند! اتفاقی که اعتراض خیلی از تیم های لیگ برتری از جمله استقلالی ها را به همراه داشت.


ابتدا میرشاد ماجدی در این باره حرف زد و گفت:«من دوست دارم شفاف حرف بزنم.ای کاش زمان دیگری و قبل از دربی بود.من ابتدا تبریک می گویم به خود خلعتبری که حاضر نشد در لیگ جعلی امارات بازی کند اما ابهامات زیادی در پیوستن او به پرسپولیس وجود دارد.

 

قرارداد ایشان در تاریخ اول جولای 2013 با عجمان ثبت شده است و خودش گفته بود دوساله است اما در سایت فیفا چیز دیگری ثبت شده است.

 

در ادامه عنوان شده بود که او قراردادش در روز هشت جولای فسخ شده است حالا سوالی که من دارم این است که چرا پس از فسخ قرار داد دوباره عجمانی ها در تاریخ یازدهم جولای درخواست آی تی سی داده اند.این کاملا بی قانونی است و نه تنها به استقلال،بلکه به سایر تیم های لیگ برتری هم بر خورده است.ای کاش قانون برای همه یکسان بود.»


این در حالی بود که فردوسی پور حرف میرشاد ماجدی را قطع کرد و گفت:«البته برای استقلال هم از این کارها کرده اند.شما هر وقت اراده کرده اید روز بازی تان را تغییر داده اید.اتفاقی که به ضرر شما تمام شده است،چون هر وقت این کار را کرده اید استقلال بازی هایش را باخته است.»


پس از این اظهار نظرها دکتر شیرزای رییس هیات فوتبال تهران هم روی خط آمد و گفت:«من فکسی که عجمانی ها زده بودند را دیدم و مشکلی وجود نداشت.»

 

پس از این اظهار نظر سرپرست پرسپولیسی ها هم روی خط آمد و در این باره توضیحاتی را داد:«من یک سوال دارم آقای فردوسی پور؟شما می خواهید خلعتبری برای ما بازی کند یا نه؟باشگاه عجمان برای صدور آی تی سی خلعتبری شرط گذاشته بود.

 

این یک چیز طبیعی است.آنها از خلعتبری تعهد گرفته بودند.چرا شما عادت دارید همه چیز را خودتان ببرید و خودتان هم بدوزید؟یک ورزشکار وقتی با نماینده ای از رژیم صهیونیستی بازی نمی کند به او پاداش می دهند.باید به خاطر این کار از خلعتبری تشکر کنیم.

 

او به ایران و به خلیج فارس عرق داشت که در لیگ جعلی امارات بازی نکرد.یک چیز دیگر هم بگویم.آقایانی که دم از قانون می زنید،چرا سال گذشته که سقف قرارداد ها 600 میلیون تومان بود به یکی از بازیکنان خود یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان پرداخت کردید؟»


پس از این اظهار نظر شیرینی،ماجدی حرف های او را قطع کرد و گفت:«ما کار خلعتبری را ارج می نهیم اما یک کاری نکنید که به شعور مردم  بی احترامی شود.»


اما نکته دیگر این بحث جایی بود که رحیمی مدیر عامل باشگاه سپاهان(تیم قبلی خلعتبری) هم روی خط آمد و گفت:«من خیلی خلاصه حرف می زنم،بنده احترام خاصی برای شخص خلعتبری قائلم و کارش را تحسین می کنم اما باید بگویم که رضایت نامه او را من صادر کردم

 

.آقایان،کاری را که کرده اید منتش را سر خلیج فارس نگذارید.خلعتبری اگر در لیگ امارات بازی نمی کرد در نهایت یک سال محروم می شد،اما می توانستیم به او هم همان پولی را بدهیم که به کشتی گیران و بقیه ورزشکاران می دهیم.

 

آقایان خلیج فارس را فروخته اند و مدام می گویند خلیج فارس.بنده شخصا حاضر نبودم تا یک دلار هم به عجمانی ها بدهم.همین الان هم ایران می تواند به فیفا شکایت کند که چرا اماراتی ها این نام جعلی را برای لیگ شان انتخاب کرده اند.»/خبرآنلاین