کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

سقط جنین قانونی، چه مراحلی دارد؟


روابط نامشروع، ازدواج صیغه ای، بارداری در میان معتادان در پارک ها، زوج هایی که در شرف طلاق هستند و بسیاری دیگر از این موارد ناخواسته موجب ایجاد نطفه ای می شوند که پس از چهار ماه او را انسان می نامیم.

وب سایت نی‌نی بان: برخی از مرد ها و زن ها پشیمان می شوند و یا شرایط زندگیشان به گونه ای نیست که بتواند از عهده یک انسان دیگر برآیند، به همین خاطر سعی در نابودی آن موجود کوچک دارند. بر اساس آمار در سالی که گذشت، ۲۲۰ هزار سقط در کشور صورت گرفته است که از این مقدار فقط ۶ هزار مورد به صورت قانونی صورت گرفته است.

سقط جنین قانونی، چه مراحلی دارد؟

سقط جنین قانونی، چه مراحلی دارد؟

روابط نامشروع، ازدواج صیغه ای، بارداری در میان معتادان در پارک ها، زوج هایی که در شرف طلاق هستند و بسیاری دیگر از این موارد ناخواسته موجب ایجاد نطفه ای می شوند که پس از چهار ماه او را انسان می نامیم. برخی از مرد ها و زن ها پشیمان می شوند و یا شرایط زندگیشان به گونه ای نیست که بتواند از عهده یک انسان دیگر برآیند، به همین خاطر سعی در نابودی آن موجود کوچک دارند. بر اساس آمار در سالی که گذشت، ۲۲۰ هزار سقط در کشور صورت گرفته است که از این مقدار فقط ۶ هزار مورد به صورت قانونی صورت گرفته است. به دلایل حیثیتی بودن بارداری در جامعه کنونی ایران، برای آبروداری بیشتر سقط ها به صورت مخفی و غیر اصولی انجام می شود. در خانه به دست ناواردان و یا در مطب پزشکان.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



دلایل بدزبانی کودکان

سقط جنین قانونی، چه مراحلی دارد؟

یکی از مسائلی که برخی از خانواده‌ها درگیر آن می‌شوند بدزبانی و ناسزاگویی کودکان است. معمولا والدین معتقدند کودک آنها حرف زشت و ناسزا را از جامعه و خارج از منزل می‌آموزد، اما باید اشاره کرد که خانواده مهم‌ترین نقش را در شکل‌گیری رفتار کودکان دارد و بسیاری‌ از رفتارهای کودکان از عملکرد والدین‌ آنها ریشه می‌گیرد. کودکان‌ رفتارهای‌ پدر و مادر و مراقبان خود را درونی‌ می‌کنند و به این حالت همانندسازی گفته می‌شود.‌ برخی خانواده‌ها از کلمات زشت و ناسزا استفاده نمی‌کنند و برایشان سوال ایجاد می‌شود که چرا فرزند آنها حرف زشت می‌زند. برای حل این مشکل در گام اول لازم است علل ناسزاگویی کودک شناسایی شود.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



زمین خوردن بچه، به این دلیل بخوانید

سقط جنین قانونی، چه مراحلی دارد؟

رییس انجمن ارتوپدی ایران گفت:زمین خوردن كودكان سبب ایجاد تومورهای استخوانی و مفصلی نمی شود اما تومورهای استخوانی ممكن است زمینه زمین خوردن مداوم كودك را فراهم كند. دكتر غلامعلی عكاشه در حاشیه چهلمین كنگره جامعه جراحان ایران در پاسخ به این سئوال آیا اینكه گفته می شود برخی تومورهای استخوانی و مفصلی كه در سنین بزرگسالی بروز می كند، درنتیجه زمین خوردن های شدید در دوران كودكی است، اظهار كرد: هیچ منبع علمی این مساله را تایید نكرده است، بنابراین زمین خوردن نمی تواند عامل ایجاد تومور در دوران كودكی یا بزرگسالی باشد.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



نکات مهم در استفاده از شیشه شیر بچه

سقط جنین قانونی، چه مراحلی دارد؟

این شیشه‌ها می‌توانند علاوه بر شیر مادر و در کنار غذای اصلی به کار بیایند، یا این که می‌توانند فقط منشاء تغذیه نوزادان باشند. حتما مواد داخل شیشه که شامل انواع شیر خشک‌ها می‌شود، خیلی مهم و اساسی است. بهر حال خود شیشه و سر شیشه هم همان اندازه که مواد داخل آن می‌توانند مفید باشند، اهمیت دارند. با این اوصاف همه آنچه را باید درباره شیشه شیر و مسائل مربوط به آن بدانید می‌توانید در اینجا پیدا کنید. این مطلب به واقع نوعی راهنمای خرید شیشه شیر است برای مادرها و پدرهایی که تازه صاحب بچه شده‌اند و البته نگرانی‌هایشان کاملاً بر حق است.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



لاغری بعد از زایمان، چقدر طول می کشد؟


سقط جنین قانونی، چه مراحلی دارد؟

یکی از دغدغه‌های مادران در طول دوران بارداری و مخصوصا ماه‌های آخر اضافه وزنی است که پیدا کرده‌اند. مادرانی که سنگینی ماه‌های آخر بارداری را با شکیبایی تحمل می‌کنند درصددند با زمین گذاشتن بارشان پیش از هر چیز به سراغ رژیم‌های لاغری بروند و خودشان را از شر وزن اضافه‌ای که گرفته‌اند خلاص کنند.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...


ویدیو مرتبط :
انتقال غیر قانونی قرص سقط جنین به لهستان با کمک کوادکوپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه می توان قانونی "سقط جنین" كرد؟



 

 

چگونه می توان قانونی

 

 

اگر تا قبل از چهارماهگی بارداری تشخیص داده شود كه جنین مشكل ژنتیكی یا معلولیت دارد، با رضایت مادر مجوز قانونی ختم حاملگی صادر می‌شود.

 

امیر سعید غفاری، متخصص ژنتیك به فارس گفت:تقریباً 2 درصد نوزادانی كه متولد می‌شوند مشكل ژنتیكی مادرزادی دارند. مادرزادی نه به این معنی كه مادر مشكل یا بیماری داشته كه به نوزاد منتقل كرده بلكه بدین معناست كه نوزاد از بدو تولد دچار مشكلاتی است كه نهایتاً منجر به اختلال و معلولیت در زندگی طبیعی او می‌شود.

 

وی اضافه كرد: البته این آمار در برخی موارد بسته به میزان ازدواج فامیلی تا 5 درصد هم افزایش می‌یابد. زیرا شایعترین علت بیماری‌های ژنتیك در تولد نوزادان ازدواج‌های فامیلی با افرادی مانند پسرخاله/دخترخاله، پسر عمو/ دختر عمو، دخترعمه /پسر دایی، دختر دایی/پسر عمه است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: تفكر غلطی كه در جامعه ما رایج است این است كه افراد فكر می‌كنند فقط در ازدواج با خانواده پدری مانند پسر عمو /دخترعمو مشكل ژنتیكی به وجود می‌آید در صورتی كه نسبت خطر ازدواج فامیلی از هر دو سو به یك اندازه است. مگر در مواردی كه یك بیماری در یك طرف شیوع داشته باشد كه در آن صورت خطر آن هم بیشتر می‌شود.

 

غفاری در پاسخ به این پرسش كه شیوع بیماری‌های ژنتیك در چه منطقه‌ای بیشتر است گفت: از آنجایی كه معمولاً ازدواج فامیلی در مناطق روستایی و كم جمعیت بیشتر است این پدیده بیشتر در مناطق روستایی مشاهده می‌شود و معمولاً در مناطق شهری و به خصوص كلانشهرها این پدیده به دلیل به حداقل رسیدن ازدواج‌های فامیلی به نسبت كمتر است.

 

وی راهكار جلوگیری از داشتن فرزندی با مشكلات مادرزادی را مشاوره ژنتیكی دانست و گفت: این روش نه تنها برای ازدواج‌های فامیلی حتی برای زوجهایی كه با هم نسبت فامیلی ندارند موثر است.البته این طور نیست كه هر كس ازدواج فامیلی كرد فرزند معلول خواهد داشت و هر كس با غیر فامیل ازدواج ‌كند مشكلی ندارد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تاكید كرد: مشاوره قبل از بارداری، غربالگری مادران در 3 ماهه اول بارداری و غربالگری نوزاد هنگام تولد و تشخیص به موقع بسیار مفید است. به عنوان مثال اگر نوزاد مشكل متابولیك گوارش داشته باشد نباید از شیر مادر بخورد چرا كه با خوردن شیر مادر بیماری آغاز می‌شود بلكه باید با خوردن شیر مخصوص در‌مان شود.

 

غفاری اضافه كرد: غربالگری در اوایل بارداری هم بسیار موثر است چرا كه اگر تشخیص داده شود كه جنین دارای مشكل ژنتیكی یا معلولیتی است كه بعدها مادر در نگهداری او دچار رنج می‌شود ،طبق مصوبه 2 سال اخیر مجلس شورای اسلامی و بارضایت مادر تا از قبل از 4 ماهگی مجوز قانونی برای ختم حاملگی داده می‌شود.

 

به گفته غفاری مجلس شورای اسلامی 5 سال پیش با تصویب قانون سقط درمانی اجازه سقط جنین به صورت قانونی در موارد خاص كه شامل حدود 50 بیماری ژنتیكی می‌شد را می‌داد اما دو سال پیش این مصوبه اصلاح شد و مطابق آن به تمام معلولیت های ژنتیكی كه موجب عسر و حرج مادر بعد از تولد مادر شود به شرط درخواست و رضایت مادر تا قبل از 4 ماهگی این مجوز داده می‌شود.

 

منبع:topforum.ir