کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

ستاره ها از تجربه پدری و مادریشان می گویند (2)


ستاره ها و سوپراستارها با زندگی سراسر پر استرس و حاشیه باید به بارداری و فرزند داری و دغدغه های خانواده هم برسند! در این مطلب نظرات بعضی از ستاره ها را در این باره جویا شدیم. با ما و پدر و مادرهای ستاره همراه باشید.





ستاره ها از تجربه پدری و مادریشان می گویند (1)

صبح بخیر: ستاره ها و سوپراستارها با زندگی سراسر پر استرس و حاشیه باید به بارداری و فرزند داری و دغدغه های خانواده هم برسند! در این مطلب نظرات بعضی از ستاره ها را در این باره جویا شدیم. با ما و پدر و مادرهای ستاره همراه باشید.

11. مارسیا گِی هاردن

هاردن و همسر او تادائوس اسکیل سه فرزند به نام های «یولالا» 8 ساله و دوقلوهایی به نام «جولیتا» و «هادسون» 2 ساله دارند.



نظر او در مورد گذر زمان

به نظر من پدر و مادرها باید روش زندگی خود را تغییر دهند. منظورم این است، لازم نیست خیلی سریع به جلو پیش بروند زیرا لازم است زمانی را برای آموزش بهتر به فرزندان صرف کنند. از اینکه چند کار همزمان را با هم در زمان کوتاهی انجام دهید، با فرزندان خود روی زمین بنشینید و بازی کنید. تلفن و موبایل را کنار بگذارید. کودکان به توجه شما نیاز دارند، به آنها توجه کنید. حتی اگر کارهای زیادی برای انجام دارید نیز چند دقیقه را به فرزندن خود اختصاص دهید. سعی کنید همیشه فرزند خود را در اولویت دیگر مسایل زندگی قرار دهید.



12. دیوید داچوونی

داچوونی و همسرش تیا لئونی دو فرزند 7 ساله به نام مادلین وست و 4 ساله به نام کاید میلر دارند.



نظر او در مورد بردن فرزندان به مدرسه

من اینکه بعدازظهرها دنبال بچه ها بروم را بیشتر دوست دارم تا اینکه صبح ها آنها را ببرم. از خانه بیرون آمد بچه ها هنگام صبح بسیار سخت است. آنها خیلی آهسته و کند هستند. اما برداشتن آنها از مدرسه جالب است. همیشه قبل از آنکه آنها شما را ببینند، شما آنها را می بینید. مثلا دخترم را می بینم که هنگام خروج از مدرسه می خندد و با خود فکر می کنم، او برای چه می خندد؟



13. سارا جسیکا پارکر

پارکر با متیو برودریک ازدواج کرده است و آنها پسری 4 ساله به نام «جیمز وایک» دارند.



نظر او در مورد کودکان و مد

پسر من احساسات زیادی دارد. شاید این برای سن او کمی زود باشد اما او خیلی حساس است که من چه چیزی را باید و چه چیزی را نباید بپوشم. چند ماه پیش، من و جیمز فیلم زیردریایی زرد را با هم تماشا کردیم. اما بعد با خود فکر کردم کاش فیلم دیگری می دیدیم. واقعا هم همین طور بود. او به واسطه فیلم با گروه بیتلزها آشنا شد. اکنون همه آهنگ های همه سی‌دی‌های آنها را می داند و عاشقشان شده است. او از ما می خواهد همچون بیتلزها در فیلم زیردریایی زرد، لباس بپوشیم. او به من می گوید: مامان شلوار لی بلند بپوش و من هم برای احترام به او می پوشم.



14. کاترین زتا جونز

زتاجونز و سوپراستار سینما، مایکل داگلاس والدین «دایلان مایکل» 6 ساله و «کارایز زتا» سه ساله هستند.



نظر او در مورد ارتباط برقرار کردن با لبخند

وقتی دایلان نمی تواند کار را خوب انجام دهد عصبانی می شود. من و مایکل به هم نگاه می کنیم و می گوییم: و  برنده اسکار، دایلان داگلاس! این باعث خنده دایلان می شود و فراموش می کند عصبانی بوده است. هنگامی که کودک کلافه یا عصبانی است می توانید با یک جک یا حرف خنده دار باعث فروکش شدن خشم او شوید.



15. فیلیستی هافمن

هافمن و همسرش ویلیام اچ مکی دو دختر به نام های «سوفیا گریس» 6 ساله و «جورجیا گریس» 4 ساله دارند.



نظر او در مورد مادران تلویزیونی

همیشه در تلویزیون شاهد مادرانی هستیم که همیشه آرام و خونسرد هستند و هیچ کار عجیبی انجام نمی دهد و حتی عصبانی هم نمی شوند. اما واقعیت این طور نیست. مادر بودن سخت ترین و البته لذت بخش ترین کار دنیا است. مادران فیلم های تلویزیونی واقعی نیستند. باید برای آنها کلاس آموزشی بگذارند.



16. دنزل واشنگتن

واشنگتن و همسرش پائولتا چهار فرزند دارند: جان دیوید 23 ساله، کاتیا 21 ساله و دوقلوهایی به نام های مالکولم و اولیویا 15 ساله.



نظر او در مورد توصیه کردن به والدین دیگر

بهترین توصیه من برای والدین چیست؟ فقط اینکه به فرزندان خود بچسبید. هیچ قانونی برای پدر یا مادر بودن وجود ندارد. هیچ کتاب راهنمایی هم برای این منظور وجود ندارد. فقط باید همیشه اطراف فرزندان خود باشید و از آنها سوالاتی بپرسید تا نیازهایشان را درک کنید.



17. تینا فِی

فِی، دختر یک ساله خود به نام آلیس را به همراه همسرش جف ریچموند بزرگ می کند.



نظر او در مورد مادر شاغل

مادران شاغل همیشه فکر می کنند از عهده کار و بچه داری به طور همزمان بر نمی آیند اما همچنان ادامه می دهند. این حس هر روز به آنها هجوم می آورد و آنها هر روز هر دو را انجام می دهند. همیشه این بچه است که در اولویت قرار دارد اما با گذشت زمان مشکلات کار نیز برطرف می شوند.



18. دایانا لِین

لین دختری به نام «الانور» دارد که 13 ساله است. فرزند او از همسر  اولش کریستوفر لمبرت است. اما او اکنون با جاش برولین ازدواج کرده است.



نظر او در مورد مادر شدن در سن پایین

مادر شدن برای من بسیار مهم بود و اهمیتی نمی دهم هالیوودی ها در این باره چگونه فکر می کنند. اینکه آدم بدی باشی و همیشه در خانه نه بگویی خوب نیست. من مسوولیت بسیاری در قبال دخترم دارم. گاهی به این فکر می کنم اگر او مثل من نشود؟ آیا او از این وضعیت فرار می کند؟ و ... .



19. بروس ویلیس

ویلیس سه فرزند از همسر سابق خود دمی مور دارد: ریومر گلن 17 ساله، اسکات لارو 14 ساله و تالولا بِلِه 11 اسله.



نظر او در مورد اینکه فرزندان زندگی آدم را عوض می کنند

پیش از اینکه بچه داشته باشم همیشه به خودم فکر می کردم. همه چیز فقط برای من بود، حرف های من، نیازهای من، خواسته های من و ... من، من و فقط من. چطور می توانم این کار را انجام دهم؟ چگونه آن را به دست بیاورم؟ من این را می خواهم. تا اینکه نخستین دخترم متولد شد. زندگی من به کل تغییر کرد. خودخواهی هایم برایم بسیار مسخره جلوه می کردند. همیشه به فرزندم فکر می کردم که به کمک من نیاز دارد.


ویدیو مرتبط :
طفلی نفس نمی کشید؛ پدری فریاد می زد؛ پدری جان می داد/یک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ستاره ها از تجربه پدری و مادریشان می گویند (1)


ستاره ها و سوپراستارها با زندگی سراسر پر استرس و حاشیه باید به بارداری و فرزند داری و دغدغه های خانواده هم برسند! در این مطلب نظرات بعضی از ستاره ها را در این باره جویا شدیم. با ما و پدر و مادرهای ستاره همراه باشید.





صبح بخیر:

1. کِلی پرستون
(Kelly Preston)

پرستون با ستاره سینما، جان تراولتا ازدواج کرده است و مادر «جِت» 14ساله و «اِلا بلو» 6 ساله است.



نظر او در مورد سرگرمی کودکان

 ما خانواده همیشه شادی هستیم و بیشتر زمان خود را به رقص و آواز می گذرانیم. حتی الای شش ساله ما هم می تواند ترانه ها را به درستی بخواند. جانی همیشه آواز می خواند و اکنون الا این کار را انجام می دهد. هیچ چیز بهتر از آواز خواندن و رقصیدن با فرزندان نیست. این کار باعث می شود فضای خانه شاد و مفرح شود.

ما به همراه فرزندان به دوچرخه سواری و شنا می رویم و کاردستی های هنری جالبی با هم درست می کنیم. ما با بچه ها خرید می رویم. البته به فروشگاه های خیلی فانتزی نمی رویم.

2. بِن افلک (Ben Affleck)

افلک با جنیفر گارنر ازدواج کرده است و فرزند آنها «ویولت آن» نام دارد.



نظر او در مورد تغذیه کودکان

من هرگز فراموش نمی کنم نخستین باری که جنیفر باید برای فیلم برداری می رفت و من باید در خانه می ماندم و از فرزندمان به تنهایی نگهداری می کردم. جنیفر از من پرسید: «عزیزم می دونی که چه غذایی به ویلت بدهی؟ باید هلوها را با جو مخلوط کنی. خیلی خوب آنها را مخلوط کن. باشه؟» من هم یک کاسه برداشتم و دو عدد هلو و کمی جو را با قاشق با هم مخلوط کردم. او با جدیت کامل به من نگاه کرد و پرسید: «این کار واقعا این قدر سخت و پیچیده است؟»

3. آنتونیو باندراس (Antonio Banderas)

باندراس ناپدری فرزندان ملانی گریفیث، الکساندر  بوئر و داکوتا جانسون است و آنها دختری هم به نام «استلا» با هم دارند که 10 ساله است.



نظر او در مورد یادگیری از کودکان

به جای اینکه دخترم از من چیزهایی یاد بگیرد، من مسایل بسیاری از او آموخته ام. من برای خدمت به فرزندانم زندگی می کنم. من در کنار آنها احساس جوانی دارم. استلا هر روز بزرگ تر می شود و دیگر برای هر لحظه زندگی اش به پدرش نیاز ندارد. این مساله کمی مرا ناراحت می کند. اما زمان بسیار سریع می گذرد. بنابراین، نباید حتی لحظه ای را از دست بدهی.

4. بنجامین برات (Benjamin Beratt)

برات با مدل و هنرپیشه ای به نام تالیسا سوتو ازدواج کرده است. دختر آنها «سوفیا روزالیندا برات» در سال 2002 میلادی و پسرشان «ماتیو براوری» در سال 2005 میلادی متولد شده اند.



نطر او در مورد وظیفه پدری

همیشه باید عاشق فرزندان خود باشی. شاید گاهی لازم باشد به جای توجه و تمرکز روی خودت، روی فرزندان خود تمرکز کنی و مسایلی که باید در ابتدای زندگی بدانند را به آنها بیاموزی. شاید شما هم قبول داشته باشید، با نگاهی به جامعه متوجه می شوید بیشتر آدم ها دچار مشکلات احساسی و اجتماعی هستند. چرا این همه انسان در دنیا هستند که دیگران را آزار می دهند؟ شاید دلیل آن این باشد که والدین آنها در مسیر تربیت آنها فراموش کرده اند وظیفه پدر یا مادری خود را به خوبی انجام دهند. ما گاهی فراموش می کنیم چگونه با یکدیگر رفتار کنیم. من بسیار خوشبختم که والدینی داشته ام که نقش خانواده را به خوبی به من یاد داده اند.

5. فیث هیل (Faith Hill)

هیل با خواننده سبک کانتری، تیم مک‌گرو ازدواج کرده است و حاصل این ازدواج «گرِیسی کاترین» 9 ساله، «مگی الیزابت» 8 ساله و «اودری کارولین» 5 ساله هستند.



نظر او در مورد زیبا به نظر رسیدن در چشم فرزندان

چند وقت پیش من اپرا داشتم و پس از آن با هواپیما خودم را به خانه رساندم تا بتوانم سر موقع دخترانم را از مدرسه بردارم. من اصولا بدون آرایش و با موهای به هم ریخته دنبال آنها می رفتم. تا اینکه یک روز آنها حرفی زدند که تاثیر بسیاری روی من داشت و متوجه شدم چقدر از این وضعیت من خجالت می کشیده اند. آنها گفتند: «چرا بقیه مادرها این قدر زیبا دیده می شوند؟» (این بدترین چیزی بود که می توانستم بشنوم)

می دانید، فرزندان من مرا به عنوان یک خواننده اپرای مشهور نمی بینند. آنها درست همچون دیگر بچه های دیگر مرا فقط یک مادر می بینند و اهمیتی هم برایشان ندارد که آیا یک پزشک زیبا هستید یا یه بازاریاب. آنها فقط مادر می خواهند.

وقتی یک  روز پس از اپرا به دنبال دخترها رفتم آنها فریاد زدند: «مامااااااااااااااااااان. سریع برگرد داخل ماشین. چرا با این آرایش اینجا آمده ای؟ چرا موهایت این شکلی است؟ ما خجالت می کشیم تو اینجوری هستی.» و من متوجه شدم بچه ها دوست دارند مادرشان شبیه مادرهای دیگر و همیشه مرتب باشد.

6. دونالد ترامپ (Donald Trump)

ترامپ با مدلی اسلوونیایی به نام ملانیا نائوس ازدواج کرده است و صاحب 5 فرزند به نام های دونالد جر 29 ساله، ایوانکا 25 ساله، اریک 22 ساله، تیفانی 13 ساله و بارون یک ساله است.



نظر او در مورد استقلال فرزندان

بهترین توصیه من به پدر و مادرها این است که باور کنند فرزندان آنها خیلی سریع به انسان های مستقلی تبدیل می شوند. شما باید به آنها فضا بدهید تا بتوانند خودشان را پیدا کنند و مسوولیت ها و شخصیت خوب خود را پرورش دهند. اینکه شما طرز فکری خاصی داشته باشید به این مفهوم نیست که آنها هم باید به همین ترتیب فکر کنند. این را هم در خاطر داشته باشید، کودکان مقلد رفتارهای والدین هستند. من انسان بسیار منظم و مقرراتی هستم و فرزندانم نیز این گونه بار آمده اند. من نیز این نظم را از پدر و مادر خود آموخته ام.

7. هوگ جکمن (Hugh Jackman)

جکمن و همسرش دبورا لی دو کودک را به فرزندی قبول کرده اند؛ اسکار مکسیمیلیان 6 ساله و آوا الیوت یک ساله.



نظر او در مورد پرورش کودکان نرمال

ما تصمیم گرفته ایم در نیویورک زندگی کنیم. لس انجلس برای فرزندان ما که اهل مشیگان هستند، کمی غریب است. از آنجا که بچه ها رفتار پدر و مادرشان را تقلید می کنند، من انتظار دارم فرزندانم مثل خودم رفتار کاملا طبیعی و نرمال داشته باشند اما آنها خیلی این طور نیستند که ناراحتم می کند.

8. ریس ویترسپون  (Reese Witherspoon)

ویترسپون دو فرزند به نام های آوا 5 ساله و دیاکون 3 ساله دارد.



نظر او در مورد فراموش کردن کار

کودکان باعث می شوند شما واقع گرا تر باشید. به طور مثال، درست پیش از مراسم جایزه گرفتن ناگهان روی کفش شما بالا می آورند و ... اما اینجا است که باید به یاد داشته باشید شما ابتدا مادر هستید. مادر بودن به کار و مسایل دیگر اولویت دارد.

9. کیت هادسون (Kate Hudson)

هادسان پسر دو ساله ای به نام «رایدر» دارد و همیشه می گوید: «او عشق زندگی من است.»



نظر او در مورد زمان گذاشتن برای خود

من نمی توانم تحمل کنم کسی به من درس بچه داری بدهد. از اینکه نصیحتم کنند حالم بد می شود. اما اگر خودم بخواهم توصیه در این باب داشته باشم می گویم: در طول روز زمانی را نیز به خود اختصاص دهید. اگر حتی این زمان فقط دو دقیقه و داخل دستشویی باشد هم سعی کنید در طول روز برای خودتان وقت بگذارید. ذات زن این گونه است که همیشه می خواهد کنترل همه چیز را در دست داشته باشد و خیلی آسان خود و خواسته های خود را فراموش می کنیم. این که برای فرزندان خود زمان بگذارید بسیار مهم است، اما نباید در این راه خودتان را فراموش کنید.

10. جودی فاستر (Jodi Foster)

فاستر دو فرزند با نام های چارلز 8 ساله و کیت 5 ساله دارد.



نظر او در مورد خودش به عنوان یک مادر

من پس از مادر شدن خیلی چیزها در مورد خودم متوجه شدم. همیشه با خودم فکر می کرد چگونه می توانم بچه دار شوم و از آنها مراقبت کنم. اما اکنون همه وقت مرا بچه هایم گرفته اند و از اینکه برای کارهای دیگرم اولویت بندی می کنم خوشحال هستم.