کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

روش‌های تعیین جنسیت نوزاد بدون سونوگرافی!


چشم می تواند عاملی جهت تشخیص باشد. پلک پایین چشم را کشیده و به سفیدی چشمان نگاه کنید. آیا با این کار رگ خونی شکسته به شکل حرف (V)دیده می شود؟

روزنامه خراسان: از دیر باز انسان کنجکاو علاقه بسیاری به دانستن جنسیت بچه قبل از تولد داشته است ودر این راستا ملل مختلف عقاید گوناگونی در تشخیص این مسئله ارائه داده اند.

روش‌های تعیین جنسیت نوزاد بدون سونوگرافی!

روشهای ثابت شده تعیین جنسیت فرزند در اکثر کشورهای جهان تولد بچه پدیده ایست بسیار پیچیده و خارج از تصورات ما وهمانطور که ما معتقد هستیم هستی و نیستی ما در دست خداوند بزرگ میباشد.تولد بچه- راه رفتن- بزرگ شدن- همه وهمه به مشیت الهی بستگی دارد.

۱- چشم میتواند عاملی جهت تشخیص باشد پلک پایین چشم را کشیده وبه سفیدی چشمان نگاه کنید .آیا با این کار رگ خونی شکسته به شکل حرف(V)دیده میشود؟اگر شکل حرف(V)در قسمت پایینی چشم راستتان باشد بدون تردید جنین پسر خواهد بود حال اگر رگ خونی شکسته به شکل حرف (V) در چشم چپ باشد بچه دخترخواهد بود.

۲- موی پا به عنوان یک عامل تشخیص جنسیت اگر رشد موی پاها سریع باشد جنسیت جنین پسر خواهد بود ولی اگر رشد آن مثل زمان پیش از بارداری بوده و تغییری نکرده باشد نشانه داشتن دختراست.

۳- تشخیص جنسیت بر اساس چگونگی باسن؛ این بار جهت تشخیص جنسیت باید به به چگونگی افزایش حجم باسن توجه کرد آیا مادر آبستن حس میکند که در ناحیه باسن اضافه وزن یافته است؟اگر جواب مثبت باشد کودک حتما دختر خواهد بود و اگر اضافه وزنی در این ناحیه حس نشود جنین پسر می شود.

۴- رویارویی با واقعیت؛ این بار به وضع صورت توجه کنید آیا مادر در این دوران چاقتر و تپل تر شده است؟اگر جواب مثبت باشد بر طبق باور ایتالیاییها مادر دختر در شکم دارد ولی اگر چهره زن باردار ظریف بوده و با وضعیت قبل از بارداری تغییر نکرده علامت پسر بودن جنین است.

۵- نفس را در سینه حبس کنید! آیا بعد از آبستن شدن دریافته اید که نفس کشیدن برایتان دشوار شده است ؟اگر مادر باردار مواجه با تنگی نفس شده باشد نشانه این است که پسری در شکم دارد اما اگر هیچ مشکلی در این رابطه نداشته باشید بدون تردید کودکتان دختر است.

۶- از آشپزخانه چه خبر؟ اگر فعالیت مادر باردار در آشپزخانه بیشتر از گذشته باشد نشانه این است که پسری در شکم دارد که او را شکمو و پر خور کرده است.حال اگر وقت زیادی صرف پختن غذا نشود و فعالیت آشپزخانه ای مادر کم باشد جنین دختر است.

۷- موقعیت جنین در داخل شکم اگر بچه در قسمت فوقانی شکم حس شود نشانه دختر بودن است و اگر حرکت در ناحیه تحتانی شکم باشد خودتان حدس بزنید!

۸- آیا لگد زدن بچه حس میشود؟ بر اساس باور های عامه کودک پسر لگدش را متوجه دنده مادر میکند حرکات دختر کوچولوها متوجه قسمت تحتانی شکم مادر است

۹- حرکات پاها آیا حرکات و پرتاب پاهای جنین بیشتر متوجه ناحیه چپ شکم است یا قسمت راست آن؟بر اساس باور های عامه انگلیسیها پسرها بیشتر به سمت راست تمایل دارند و دخترها معمولا به سمت چپ لگد میپرانند!اما در موقع خواب پسر بیشتر در سمت چپمیخوابد در حالیکه دختر سمت راست را ترجیح میدهد.

۱۰- تغییرات وزن پدر چگونه است ؟ گاهی مردان نیز مثل زنان خود هنگام آبستنی همسرانشان چاق میشوند.این اتفاق تازه ای نیست و در گذشته نیز سابقه داشته ولی شاید شوهران معنی ومفهوم این چاقی را ندانند این چاقی دلالت بر صاحب پسر شدن دارد!حال اگر وضعیت جسمانی پدر با گذشته هیچ فرقی نداشته باشد دستکم همراه با بارداری زنش چاق نشده باشد زنش دختری در شکم دارد.

پسر است اگر:

اوایل حاملگی اول صبح حالت تهوع نداشته اید.ضربان قلب نوزاد کمتر از ۱۴۰ در دقیقه است.در قسمت شکم چاق می شوید.شکمتان مثل یک توپ بسکتبال می شود.

نوک سینه هایتان به طور قابل ملاحظه ای تیره تر می شود.به غذاهای ترش و شور علاقه مند می شوید.به پروتئین—گوشت و پنیر—علاقه مند می شوید

پاهایتان سردتر از دوران قبل از حاملگی خواهد شد.موی روی پاهایتان سریعتر رشد می کند.دستهایتان خیلی خشک می شود.پدر بچه هم همراه با شما شروع به چاق شدن می کند.حاملگی برایتان بسیار خوشایند است.رنگ ادرارتان زرد روشن خواهد شد..حلقه ازدواجتان را با نخ روی شکمتان آویزان نگاه دارید، دایره دایره یچرخد.سردرد خواهید داشت.سنتان را موقع حاملگی با عدد ماهی که در آن حامله شدید را جمع کنید، عدد زوج به دست می آید.

دختر است اگر:

اوایل حاملگی اول صبح حالت تهوع خواهید داشت.ضربان قلب نوزاد حداقل ۱۴۰ در دقیقه است.

در قسمت های ران و باسن چاق می شوید.سینه ی سمت چپتان بزرگتر از سمت راستی می شود.

موهایتان هایلایت قرمز می گیرد.شکمتان شکل هندوانه می شود.به غذاهای شیرین علاقه مند می شوید.به میوه جات علاقه مند می شوید.به آب پرتقال علاقه مند می شوید.

در دوران حاملگی نسبت به واقع عادی حال خوبی ندارید.در دوران حاملگی بداخلاق و ترشرو می شوید.صورتتان بیش از همیشه جوش می زند.ته مانده ی نان را نمی خورید.

سینه هایتان طراوت خاصی می گیرد.رنگ ادرارتان زرد تیره می شود.اگر حلقه ی ازدواجتان را با نخ روی شکمتان آویزان نگاه دارید، به اطراف خواهد چرخید.سنتان را موقع حاملگی با عدد ماهی که در آن حامله شدید را جمع کنید، عدد فرد به دست می آید.


ویدیو مرتبط :
سونوگرافی تعیین جنسیت جنین چگونه است؟(دوبله)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعیین جنسیت نوزاد با روش های سنتی!


درمانگران و متخصصان طب سنتی علاوه بر تاثیرگذاری کروموزوم‌های مردانه، شرایط فیزیکی و جسمی دستگاه زنانه و رحم زنان را در تعیین جنس نوزاد موثر می دانند. دکتر سعید صانعی، درمانگر و مشاور گیـاه‌درمانی توضیحات بیشتری را درباره دیدگاه درمانگران مکتب طب سنتی ایران با شما در میان می گذارد.


مجله سیب سبز:  این روزها بحث تعیین جنسیت جنین به موضوع داغی تبدیل شده است. برای بسیاری از زوج‌های جوان حتی در جوامع پیشرفته مهم است که بتوانند جنس فرزندشان را انتخاب کنند. سال‌هاست كه دانشمندان و پژوهشگران علوم پزشکی نتایج تحقیقات خود درباره تاثیرگذاری کروموزوم‌های x وy مردان در تعیین جنسیت جنین را مطرح و اعلام کرده‌اند؛ موضوعی که فصل اشتراک طب مدرن و طب سنتی برای تعیین جنسیت جنین است.

با این تفاوت که درمانگران و متخصصان طب سنتی علاوه بر تاثیرگذاری کروموزوم‌های مردانه، شرایط فیزیکی و جسمی دستگاه زنانه و رحم زنان را در تعیین جنس نوزاد موثر می دانند. دکتر سعید صانعی، درمانگر و مشاور گیـاه‌درمانی توضیحات بیشتری را درباره دیدگاه درمانگران مکتب طب سنتی ایران با شما در میان می گذارد.



طب سنتی درباره تعیین جنس جنین چه می‌گوید؟

برخلاف دیدگاه طب مدرن که مرد را عامل اصلی در تعیین جنسیت نوزاد می‌داند، حکیمان و درمانگران طب سنتی بر این باورند که علاوه بر مرد، زن نیز می‌تواند نقش موثر و قابل ملاحظه‌ای در تعیین جنسیت داشته باشد. بر اساس این قاعده علاوه بر تاثیر کروموزوم‌های جنسی xوy ، میزان ph محیط رحم و اسیدی و قلیایی بودن آن و حتی وجود پادتن‌های ضدکروموزوم yدر بدن زن نیز می‌تواند در تعیین جنس جنین موثر باشد بنابراین باید توجه داشت که مرد و زن هر دو به یک اندازه بر تعیین جنسیت نوزاد موثرند و نباید اینگونه باشد که نقش زن در تعیین جنسیت جنین کم‌اهمیت و نادیده گرفته شود.

پسر می‌خواهید، دور این غذاها را خط قرمز بکشید

اگر تصمیم دارید نوزاد پسری را به جمع خانواده خود اضافه کنید، می‌توانید با تغییر برنامه و رژیم غذایی به سبک طب سنتی به آرزوی خود برسید. به گفته درمانگران طب سنتی این مادران باید مصرف غذاهای دریایی، شیر، لبنیات، کلم، کدو، قهوه، کاکائو، تره، ماءالشعیر و جوانه گندم را كه موجب افزایش PH محیط رحم می‌شود از برنامه غذایی خود حذف كنند. بهترین زمان برای اجرای این رژیم غذایی از اولین روز قاعدگی تا 19 روز بعد از پایان آخرین روز قاعدگی است. اجرای این برنامه غذایی در ماه‌های پیش از بارداری به زوج کمک می‌کند تا شانس بیشتری برای تولد نوزاد پسر داشته باشند. مادر با مصرف این غذاها می‌تواند موجب کاهش میزان اسیدیته رحم شود و به این ترتیب محیط رحم را برای قلیایی شدن آماده کند. به این ترتیب او می‌تواند با مصرف پرتقال شیرین در میان‌وعده‌ها به کاهش میزان اسیدیته رحم خود کمک کند.



با هویج و خرما پسردار می‌شوید

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش احتمال تولد نوزاد پسر مصرف انواع دانه‌های روغنی و آجیل است. در برخی از متون طب‌سنتی مصرف روزانه 2عدد خرما بعد از یکی از وعده‌های غذایی نیز شانس تولد پسر را افزایش می‌دهد. علاوه بر این با گنجاندن سبزیجات و میوه‌هایی چون هویج، سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، مرکبات شیرین، توت‌فرنگی، شاه‌توت، انگور، کاهو و مصرف غذاهای خوش‌نمک می‌توانید جنسیت نوزاد خود را پسر انتخاب کنید به شرط آنکه علاوه بر رعایت رژیم غذایی دیگر توصیه‌های متخصصان طب سنتی را نیز درباره پرهیزهای غذایی لحاظ کنید. نکته مهمی که خانم‌ها باید به آن توجه کنند میزان مصرف نمک است که باید حتما با مشاوره متخصص طب سنتی یا پزشک خود آن را مصرف کنند تا احتمال ابتلا به فشارخون حاملگی ناشی از مصرف نمک را به صفر برسانند.

این زمان را فراموش نکنید

راه‌حل دیگری که به کمک آن می‌توان احتمال تولد فرزند پسر را افزایش داشت توجه به زمان مناسب برای انجام لقاح است. در صورتی که زوج 3 تا 4 روز بعد از آخرین روز قاعدگی زن برای لقاح اقدام کنند به دلیل تازگی و طراوت رحم در این زمان و به دلیل کافی نبودن زمان برای جمع شدن ترشحات اسیدی، زن و مرد شانس بیشتری برای تولد نوزاد پسر خواهند داشت. حکمای طب سنتی در منابع و متون طبی مختلفی به این نکته اشاره کرده‌اند که انجام لقاح 3 تا 4 روز بعد از پاکیزه شدن زن و به این ترتیب که در زمان انجام لقاح ابتدا زن و پس از او مرد ارگاسم را تجربه کند یکی از مهم‌ترین عوامل برای تولد نوزاد پسر است و اما در صورتی که زوج به داشتن فرزند دختر فکر می‌کند باید 6 روز بعد از پایان قاعدگی زن لقاح را انجام دهند. در این شرایط باید ارگاسم مرد زودتر از زن به سرانجام برسد. البته در این زمینه جزئیات و نسخه‌های دیگری نیز وجود دارد که مشاوره با متخصص و درمانگر طب سنتی می‌تواند آن را برای هر زوج مشخص کند.

رابطه اسیدیته رحم با جنسیت نوزاد

بر اساس دیدگاه درمانگران طب سنتی و طبیعی میزان ph و اسیدیته رحم می‌تواند نقش موثری بر جنسیت جنین داشته باشد. بر اساس این تئوری هر چه اسیدیته رحم بیشتر باشد، شانس تولد نوزاد دختر بیشتر می‌شود و هرچه میزان اسیدیته کمتر باشد و ph رحم به سمت قلیایی شدن میل کند، احتمال تولد نوزاد پسر بیشتر می‌شود. به همین دلیل درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان به ویژه طب سنتی ایران با تغییر رژیم غذایی زنان چندین ماه پیش از بارداری و ارائه نسخه‌های طبیعی و شست‌وشوی رحم با کمک داروهای طبیعی اسیدی یا قلیایی به زوج‌ها کمک می‌كنند تا در تعیین جنسیت کودک خود دخالت کنند.



توصیه طب‌سنتی: شستشو با آبلیمو خیلی رقیق

یکی از روش‌هایی که در طب سنتی برای تولد نوزاد دختر به خانواده‌ها پیشنهاد می‌شود شست‌وشوی رحم با آبلیموی تازه خیلی رقیق است. برای این منظور کافی است از 6 ماه قبل از بارداری این روش را اجرا کنید. 5 سی‌سی آبلیموی تازه را با یک استکان آب مخلوط كرده و از آن برای شست‌و‌شوی رحم استفاده کنید. این کار نه تنها موجب پاکسازی رحم از قارچ‌ها و باکتری‌ها می‌شود بلکه مقاومت رحم را در برابر اسیدیته بیشتر می کند. به این ترتیب بعد از چند بار تکرار این روش شرایطی ایجاد می‌شود که شانس تولد نوزاد پسر را كاهش می‌دهد.  ضمن آنکه درمانگران طب سنتی از این شیوه برای درمان برخی از عفونت‌ها و حتی پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های دستگاه زنانه و رحم استفاده می‌کنند.

غذاهای که احتمال دختر شدن را بیشتر می‌کند

درمانگران طب سنتی بر این باورند که گنجاندن خوراکی‌هایی مانند کرفس، پیاز، اسفناج، کاکائو، پروتئین میگو، ماهی و غذاهای دریایی، شیر و لبنیات به برنامه غذایی و پرهیز از مصرف غذاهای خوش‌نمک در وعده‌های غذایی روزانه 5 تا 6 ماه پیش از بارداری و انجام لقاح می‌تواند به ایجاد شرایطی برای تولد نوزاد دختر کمک کند. علاوه بر این هرچه سن پدر و مادر بیشتر باشد یا زندگی زوج تحت تاثیر هیجانات، استرس و تنش‌های روزمره باشد، احتمال تولد نوزاد دختر افزایش می‌یابد.