کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

راه‌ و‌ رسم یک المپیك داخلی!


این روزها دیگر از خانه‌های حیاط‌دار بزرگ سابق خبری نیست و اغلب خانواده‌ها در آپارتمان زندگی می‌كنند.. به همین دلیل هم بچه‌ها امكان جنب و جوش و بازی‌های پرتحرك را از دست داده‌اند.

این روزها دیگر از خانه‌های حیاط‌دار بزرگ سابق خبری نیست و اغلب خانواده‌ها در آپارتمان زندگی می‌كنند.. به همین دلیل هم بچه‌ها امكان جنب و جوش و بازی‌های پرتحرك را از دست داده‌اند. برای این‌كه به بچه‌ها كمك كنید تا بیشتر فعالیت كنند، باید راهی پیدا كنید كه آن‌ها در داخل خانه هم بتوانند بازی و ورزش كنند. می‌پرسید چطوری؟ برای گرفتن جواب‌تان نكات زیر را بخوانید:





   از تخیل كمك بگیرید

برای انجام حركات كششی در منزل به بچه‌ها بگویید خودشان را مانند یك درختی كه در باد است تكان دهند. دست‌های آن‌ها نقش شاخه‌ها را دارند. از آن‌ها بخواهید بازوهای‌شان را مانند هلی‌كوپتر بچرخانند یا هر چیز دیگری كه دوست دارند. شما می‌توانید این بازی را با پانتومیم تلفیق كنید و از كودك‌تان بخواهید شكل یك شیء را درآورد تا شما حدس بزنید جواب چیست.





 چند بار می‌توانی دریبل بزنی؟

 یك توپ پلاستیكی نسبتا سبك تهیه كنید و فضایی را برای بچه‌ها آماده كنید كه خالی از اجناس شكستنی باشد.

حالا می‌توانید به كودك‌تان انواع و اقسام دریبل و روپایی را یاد بدهید و با او مسابقه برگزار كنید و بپرسید كی بیشتر می‌تواند دریبل بزند؟می‌توانید سرعت دریبل زدن را آهسته و سریع كنید. همچنین می‌توانید از بچه‌های دیگر هم دعوت كنید تا به شما ملحق شوند و یك گروه دریبل درست كنید كه همه با هماهنگی هم توپ‌های‌شان را دریبل كنند.





  باغ وحش بسازید!

از بچه‌ها بخواهید به شكل هر حیوانی كه دوست دارند راه بروند یا بپرند. انواع مختلف راه رفتن، از خزیدن روی زمین مثل مار گرفته تا پرش از روی موانع مثل اسب در این روز خاص آزاد است!



   راه‌و‌رسم المپیك داخلی

شما می‌توانید در فضای دربسته هم با بچه‌ها مسابقات ورزشی راه بیندازید. مثلا با ردیف كردن بطری‌های خالی آب می‌توانید به بچه‌ها بگویید سعی كنند با توپ آن‌ها را بیندازند و این‌طوری بولینگ خانگی درست كنید.



   چگونه در خانه والیبال بازی كنید؟

 بله! والیبال هم در داخل خانه امكان‌پذیر است. می‌توانید یك تور یا پارچه كوچك را بین 2 تا از مبل‌ها ببندید و با یك بادكنك والیبال بازی كنید. البته یادتان نرود شما باید زانو بزنید تا هم‌قد كوچولو شوید!





 سیرك خانگی درست كنید

 بچه‌های بزرگ‌تر می‌توانند حركــات نمایشی ‌و ‌آكر وباتیك‌شان را برای پدرشان به نمایش بگذارند. فقط كافی است این فرصت را در قالب یك سیرك خانگی به آن‌ها بدهید. حركات تعادلی، بازی با توپ‌های كوچك، و حتی نمایش دادن با عروسك‌های خیمه‌شب‌بازی می‌تواند جزو برنامه‌های این سیرك باشد. وقتی سیرك شما به اندازه كافی حرفه‌ای شد، بچه‌های دیگر فامیل را هم برای تماشا دعوت كنید.





  تورنمنت هولاهوب

 یك هولاهوب سبك تهیه كنید و به بچه‌ها فضای خالی برای هولاهوب زدن را بدهید. آن‌ها می‌توانند با قسمت‌های مختلف بدن‌شان مثل كمر، دست و پا هولاهوب بزنند.


ویدیو مرتبط :
آهنگ المپیك

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طراحی داخلی كابينت‌ها را فراموش نكنيم




 

طراحی داخلی كابينت‌ها

 

 

كشوها و كابینت‌ها‌ی آشپزخانه را با صفحات بادوام و فلزی، طبق نیاز خود تقسیم‌بندی كنید.

 

 

آشپزخانه جایی است كه روز با آن شروع می‌شود، میهمانی‌ها پایان می‌یابد و همه چیز در آن شكل می‌گیرد. با داشتن آشپزخانه‌ای كامل و راحت كارها خوب پیش می‌رود.

 

 

آشپزخانه مركز زندگی روزانه و جایی است كه 24 ساعته در خدمت اعضاء خانواده است.اگر نتوانید به راحتی چیزی را پیدا كنید، به داشتن آشپزخانه‌ای صرفا زیبا دل‌خوش نباشید.

 

 

در آشپزخانه چیدمان وسایل مهم و طراحی هوشمندانه حرف اول را می‌زند. اهمیت داخل كابینت‌ها كمتر از ظاهر بیرونی آن‌ها نیست.

 


یكی از مواردی كه باید در طراحی داخلی كابینت‌ها به آن توجه شود، داشتن قفسه و كشوهایی است كه راحت باز و بسته شوند و وسایل داخل آن‌ها به ‌راحتی در دسترس باشند. به این ترتیب از فضا حداكثر استفاده و زمانی كه صرف پیدا كردن اشیاء می‌شود به حداقل خواهد رسید.

 

 


كشوها را با صفحات بادوام فلزی و مختلف، طبق نیاز خود تقسیم‌بندی كنید. با استفاده از اتصالات داخلی می‌توانید آن‌ها را طوری تنظیم كنید كه هر چیز كوچك و بزرگ جای خاصی داشته باشد.

 

 

استفاده از جعبه‌ها، دیوایدرها (صفحات جدا كننده) و سینی‌های متحرك راه‌حل خوبی برای نگه‌داشتن تمام چیزهایی است كه لازم دارید.

 

 

با سطوح ریلی، تابه‌، قابلمه و زودپز را هر جایی كه قرار دهید هنگام استفاده مشكلی نخواهید داشت. حتی دورترین ظروف را با یك چرخش ساده می‌توانید جلو آورده، راحت بردارید.

 

 

ادویه‌ها، ماكارونی و ‌آرد همه باید محكم بسته شوند تا تازه مانده و طعم آن‌ها عوض نشود اما سایز شیشه و ظرف آن‌ها متفاوت و پیدا كردن آن‌ها سخت است. با استفاده از جعبه‌های مختلف راحت‌تر از آن‌ها استفاده كنید.

 

 

طراحی داخلی كابينت‌ها

 

 

تا حالا چقدر وقت صرف پیدا كردن در قابلمه كرده‌ و چند بار آن‌ها را درست زمانی كه احتیاج دارید، گم كرده‌اید؟ یك‌بار برای همیشه، با استفاده از قفسه مخصوص كه بعضا روی در كابینت هم قابل نصب است، مشكل را حل كنید.

 

 

سطل زباله را در زیر سینك روی ریل قرار دهید تا هنگام نیاز به آسانی آن را بیرون آورید.

 

 

استفاده از طبقات پلاستیكی با طول، عرض و ارتفاع مختلف، امكان چیدن ظرف‌ها با سایزهای متفاوت را فراهم می‌كند.

 

 

قاشق، چنگال و چاقوها را داخل جاقاشقی‌های تفكیك شده بگذارید، به این ترتیب سر چاقوها همیشه تیز می‌ماند.

 

 

اگر تعداد كابینت‌هایتان زیاد است وسایل متفرقه حتی جاروبرقی را نیز می‌توانید داخل آن قرار دهید.