کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

راز های مبارزه با بدخوابی کودکان



بدخوابی کودکان, بد خوابی, خواب کودک

خوابیدن، مانند غذا خوردن، از عوامل مهم رشد در کودکان است. خواب خوب و کافی، تاثیر زیادی بر رشد کودک دارد و بدخوابی و نداشتن استراحت کافی می‌تواند اثر مخربی بر این روند گذاشته و عامل ایجاد اضطراب و نگرانی برای والدین شود.

ویژگی‌های خواب كودكان

با در نظر گرفتن ساعت‌های مختلف خواب در کودکان، نوزاد، از تولد تا سه ماهگی، بین 16 تا 17 ساعت در شبانه‌روز می‌خوابد. این میزان، از سه تا شش ماهگی، به هفت ساعت در شب می‌رسد. از شش تا 9 ماهگی، شب‌ها را كامل می‌خوابند. از 9 تا 12سالگی، بچه‌ها معمولا هفت ساعت در شب می‌خوابند و دو ساعت در روز استراحت می‌كنند. پاره‌ای از عوامل محیطی و ذاتی هم وجود دارد که می‌تواند ریتم خواب در کودکان را برهم زند.

چرا بدخوابی؟

اگر از کولیک که یکی از عوامل مهم بروز درد و کلافگی و در نتیجه، بدخوابی در میان نوزادان است، بگذریم، در کودکان بالای چهار ماه که بعد از بیدار شدن و در آغوش گرفته شدن، بلافاصله آرام می‌شوند، این بدخوابی، نوعی امتیاز گرفتن از والدین محسوب می‌شود.

خوردن غذاهایی با کالری بالا، شکلات، کودک را دچار  بدخوابی می‌کند.

یکی دیگر از علل بدخوابی در کودکان، مقاومت و ترس آن‌ها به‌خاطر جدا خوابیدن از والدین است. این حالت باعث می‌شود که کودک، خواب منقطع و ناآرامی داشته باشد.

در كودك و بیماری‌های جسمانی از جمله بیماری‌های تیروییدی و بعضی اختلالات خونی هم ممكن است در كودك، اختلال خواب تولید كنند.

کابوس دیدن، یکی دیگر از عوامل مهم بدخوابی است.. بچه‌ها در سنین سه تا شش سالگی، دچار اضطراب‌هایی می‌شوند كه مشكلات خواب را در پی دارد و معمولا برای خوابیدن، مقاومت می‌كنند.

بهترین برخورد  با کودکانی که بدخواب شده‌اند، چیست؟

ریتم خواب و بیداری كودكان، گاهی، به دلایل مختلف، به‌هم می‌خورد. در این شرایط، كودك بدخلق می‌شود و دایم نق می‌زند. یكی از راه‌هایی كه می‌توان این وضع را اصلاح و خود و كودك‌تان را آسوده کنید، این است كه:

1- سعی نكنید هر ساعت از روز، او را مجبور كنید كه بخوابد.

2- در طول روز، سعی كنید با بازی كردن، او را خسته کنید.

3- تا شب صبركنید تا در وقت مناسب و پس از آن‌كه غذایش را خورد، او را به اتاقش ببرید.

4- او را در تخت خودش بخوابانید و چراغ را خاموش كنید.

5-  حالا، برایش یك داستان تعریف كنید. بهتراست كه یك داستان تخیلی باشد تا توجه‌اش كاملا جلب شود.

6- از نوازش كردنش، غافل نشوید و توجه داشته باشید كه به‌خاطر بدقلقی كردنش، از كوره در نروید!


ویدیو مرتبط :
راز دایره ( ویژه کودکان )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اردوگاه های شکنجه کودکان: راز طلا های چین در المپیک



 روزنامه دیلی میل انگلیس در گزارشی با عنوان "اردوگاه های شکنجه کودکان المپیک در چین" به راز موفقیت چینی ها در کسب تعداد زیادی مدال طلا در المپیک 2012 لندن پرداخت.
فعالیت این مراکز آموزش ورزش به کودکان در چین برای "شکست ورزشکاران آمریکایی و کسب بالاترین تعداد مدال طلا" انجام می شود.
در این گزارش عکسی منتشر شده که کودکی را در سن چهار یا پنج سالگی نشان می دهد که درد بسیاری در صورتش آشکار شده و این در حالی است که مربی ژیمناستیک در کنار او ایستاده و  بر انجام صحیح حرکات نظارت دارد. هدف از این تمرین ها و حرکات این است که بدن کودکان بسیار نرم و متناسب با ورزش ژیمناستیک شود.
ژیمناستیک یکی از ورزش های مدال آور برای چین در المپیک است.
در بخشی از این گزارش آمده است: "نقاشی های کارتونی موشک و موجودات فضایی بر روی لباس قرمز رنگ نشان می دهد که او تنها یک کودک است. این موضوع ما را به تناقض واضح هدایت می کند . دختری در این سن کودکی باید تحت مراقبت قرار بگیرد اما در چین مجبور به انجام تمرین های سخت و جدی است. تمرین هایی که در غرب تنها توسط ورزشکاران در سن بلوغ انجام می شود.

 راز طلا های چین در المپیک , اخبار المپیک

سالن های ورزشی محل تمرین های ورزشکاران کودک در چین بسیار شبیه اردوگاه های شکنجه است. اینها اماکنی برای آموزش بی رحمانه هستند که مجازات در برخی موارد حتی به کتک زدن هم منتهی می شود.
با این همه، پدران در چین ، کودکان خود را به ورزشگاه ها می فرستند تا آموزش ببینند و به قهرمانان آینده تبدیل شوند.
با تمام سختی و سنگ دلی که از این مراکز مشاهده می شود اما این اردوگاه ها نشان می دهند چگونه چینی ها به آسانی در ورزش های شنا و شیرجه و  ژیمناستیک، به آسانی مدال طلا کسب می کنند.
عکس های ترسناک و رعب انگیزی از داخل این ورزشگاه ها منتشر شده است. با وجود اینکه کودکان از درد گریه می کردند اما در مقابل خود تنها تابلویی بزرگ می بینند که روی آن نوشته شده: "برو". این کلمه به مدال هایی اشاره دارد که در انتظار آنهاست.
این کودکان یاد می گیرند که حرفه و کار آنها در زندگی این است که ورزشکاران آمریکایی را شکست بدهند و بر روی سکوی دریافت مدال، بایستند.
به نظر می رسد این کودکان دارای ماموریت خشن هستند. در پایان روز ششم از مسابقات المپیک لندن، آمریکا با کسب 37 مدال طلا در صدر جدول دریافت کنندگان مدال قرار دارد و چین با دریافت 34 مدال طلا، در جایگاه بعدی قرار گرفته است...../عصرایران