کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

رابطه فرزندان را مدیریت کنید !



دعوای کردن کودکان,دعوای کودکان

سارا دختر بچه دو ساله ای است که موی بچه ها را می کشد، علی پسر سه ساله ای است که وقتی دوستانش به اسباب بازی های او دست می زنند، گریه می کند. مریم دختر دو و نیم ساله ای است که برادرش را با هل دادن و کتک زدن از اسباب بازی  های خود دور می کند. و...

این کودکان با وجود آن که تفاوت سنی دارند، در یک چیز مشترک هستند و آن استفاده از زور برای حل مشکلات است. والدین از خود می پرسند آیا استفاده از زور برای حل مشکلات درست است ؟ و پاسخی که بدان دست می یابند مقبت است زیرا بچه های کوچک هنوز راه حل های دیگر را نیاموخته اند. والدین با آموزش راه حل های دیگر می توانند رفتار آنها را تغییر دهند.

اگر فرزندتان احساس کند که شما از حقوق او دفاع خواهید کرد از دعوا کردن خودداری می کند. او باید به بی طرفی شما اعتقاد داشته باشد. گاهی اوقات کودکان احساس می کنند که از برادر یا خواهر بزرگتر خود ناتوان تر هستند، لذا به اذیت کردن آنها می پردازند. شما باید به فرزندان بزرگ تر کمک کنید تا متوجه شوند رفتارهای آزار دهنده برادر یا خواهر کوچک ترشان برای آسیب رساندن به آنها نبوده است.

کودکان به دلایل گوناگون به دعوا و زد و خورد مبادرت می کنند به طور مثال:
کودکی که هنوز حرف زدن را نیاموخته، ممکن است خواهر یا برادرش را صدا کند و در صورت نشنیدن پاسخ، موی او را بکشد ولی همین که حرف زدن را بیاموزد از چنین روشی استفاده نخواهد کرد. اگر با چنین مشکلی روبرو هستید درباره این رفتار فرزندتان به او تذکر دهید و از این که برادر و خواهر خود را کتک بزند، جلوگیری کنید. اما او را تنبیه نکنید زیرا در این صورت کشیدن مو را ترک کرده و روش کتک زدن را به کار خواهد برد.

بسیاری از والدین معتقدند که برخی از برنامه های تلویزیونی موجب بدآموزی کودکان می شود در چنین مواردی بهتر است به فرزند خود اجازه ندهید تا فیلم های خشونت آمیز ببینند و یا برای مدت کوتاهی اجازه ندهید تلویزیون تماشا کند. مادری می گوید: وقتی فرزندم برای چند روز از تماشای تلویزیون محروم شد، رفتار تهاجمی خود را ترک کرد. بنابراینف او باید برای تنبیه فرزندش از این روش استفاده کند.

کودک باید به اندازه کافی فرصت فعالیت های فیزیکی داشته باشد اگر هوا بارانی باشد می تواند طناب بزند یا نرمش کند. فعالیت فیزیکی در آرامش بخشیدن به کودکان تاثیری قابل ملاحضه دارد.

فعالیت بیش از حد نیز سبب خستگی کودکان می شود آنها به طور معمول در حالت خستگی دچار کم حوصلگی و بدرفتاری می شوند.

اکنون در ادامه این یادداشت به نکات کلیدی اشاره می کنیم که به هنگام برخورد و جنگ و دعوایی کودکان باید مورد توجه قرار گیرند:

1- اگر فرزند کوچک تر شما موجب آزارو اذیت فرزند بزرگ تر می شود، محل بازی آنها را از یکدیگر جدا کنید.

2- سرزنش کردن فرزند کوچک تر در زمانی که مقصر است و فرزند بزرگ تر را اذیت می کند، سبب می شود که فرزند بزرگ تر احساس کند شما قضاوتی عادلانه داشته اید. البته ممکن است فرزند کوچک تر گیج و مبهوت شود اما نگران نخواهد شد.

3-  هنگامی که فرزند کوچک تر موجب اذیت و آزار فرزند بزرگ تر می شود، شما با فرزند بزرگ تر همدردی کنید و به او توضیح دهید که برادر یا خواهرش هنوز کودک است و او باید چیزهای زیادی به فرزند کوچک تر بیاموزد. فرزند کوچک تر را نیز در آغوش گرفته و ببوسید تا از عشق مادری محروم نشود.

4- فرزند بزرگ تر را برای تمام روز از فرزند کوچک تر جدا نکنید. اجازه دهید گاهی اوقات با هم بازی کنند و درگیری های جزئی آنها را نادیده بگیرید.

5- به فرزند بزرگ تر خود مسئولیت واگذار کنید تا بتواند با بدخلقی های فرزند کوچک تر برخوردی مسئولانه داشته باشد.

6- برای بررسی این که آیا تغییری در رفتار فرزندتان به وجود آمده است یا نه، از آموزگاران او پرس وجو کنید ممکن است شما تلاش کنید تا از بروز مشاجره و دعوا در خانه جلوگیری به عمل آورید اما در رفتار خشونت آمیز فرزندتان تغییری مشاهده نکنید. کودکان اغلب در خانه بیش از محیط بیرون دعوا می کنند، بنابراین ممکن است رفتار پرخاشگرانه آنها در محیط خارج از خانه تغییر کرده باشد اما هنوز این تغییر در محیط منزل نمایان نشده باشد. از طریق گفتگو با معلمان می توانید از انجام این تغییرات آگاه شوید.

7- اگر فرزندتان در یابد که شما بی طرف هستید و از حقوق وی دفاع می کنید ، او نیز بخشندگی و تحمل خود را افزایش می دهد و خشمگین نمی شود.

8- از فرزندان خود انتظار نداشته باشید که همه وسائل خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

9- شما نباید در تمام دعواهای فرزند تان دخالت کنید، اگر از داوری دست بردارید، فرزندان شما هم چگونگی حل مشکلات خود را خواهند آموخت.

10- بعضی از کودکان برای برقراری ارتباط با والدین خود ناگزیر می شوند دعوا کنند. به جای داوری و قضاوت در این نوع دعواها، با فرزندان خود بازی کنید و با آنها ارتباط برقرار سازید.
 
منبع:tebyan.net


ویدیو مرتبط :
بررسی تاثیر چرخه تجاری بر رابطه بین سودآوری و ساختار سرمایه بررسی رابطه مدیریت س

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیریت میزان استفاده ازکامپیوترتوسط فرزندان



 

 

 

مدیریت میزان استفاده از کامپیوتر توسط فرزندتان

 

والدین همواره در جستجوی راههایی برای تأمین امنیت فرزندان خود هستند. با پیشرفت تکنولوژی نیز نگرانی های پدر و مادر از این بابت بیشتر شده است. یکی از مسائلی که معمولأ در خانواده ها پیش میاید مسئله میزان استفاده از کامپیوتر است. به طوریکه والدین گاهی از استفاده بی رویه از کامپیوتر توسط فرزند خود به ستوه میایند و به روش های منسوخ ترتیبی نظیر جمع آوری کامپیوتر از خانه روی می آورند. برای حل منطقی این مشکل چه باید کرد؟ ویندوز ویستا تا حدودی این مشکل را حل کرده است! شما به عنوان یک پدر یا مادر میتوانید توسط ویندوز ویستا فرزند خود را در استفاده از کامپیوتر محدود سازید. این محدود سازی به معنای استفاده متعادل از کامپیوتر توسط فرزند شماست. به طوریکه در طی یک زمان مشخص در روز یا هفته فرزند شما میتواند از کامپیوتر استفاده نماید. اینگونه نه از نگرانی از بابت درس و مشق او خواهید داشت و نه فرزند خود را از یک منبع که حق طبیعی اوست محروم داشته اید. فراموش نکنید در عصر حاضر فرزند شما بایستی کار با کامپیوتر و اینترنت را فرا بگیرد و نباید به این موضوع به چشم یک مشکل بنگرید. تنها نگرانی ، میزان استفاده متعادل از کامپیوتر است که با استفاده از این ترفند این نگرانی نیز بر طرف میشود.

 

بدین منظور:
شما ابتدا بایستی با یک حساب کاربری که مخصوص شماست و دسترسی Administration دارد وارد ویندوز ویستا شوید.
یک User نیز بایستی مخصوص فرزند خود داشته باشید که دسترسی Standard دارد.
اگر این کار تا به حال انجام ندادید به Control Panel بروید. از بخش User Accounts and Family Safety و قسمت Add or remove user accounts میتوانید حساب کاربری مخصوص فرزند خود ایجاد کنید. (ترفندستان) فراموش نکنید سطح دسترسی او بایستی Standard باشد.
پس از اینکار ، در Control Panel و از همان قسمت User Accounts and Family Safety این بار Set up parental controls for any user را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده ، حساب کاربری فرزند خود را انتخاب کنید.
در صفحه بعدی دقت کنید دو گزینه Parental Controls و Activity Reporting بر روی On تنظیم شده باشد.
سپس بر روی Time Limits در قسمت Windows Settings کلیک کنید.
حال شما میتوانید به سادگی زمان استفاده از کامپیوتر توسط فرزند خود را مشخص کنید.
در جدول نمایش داده شده با انتخاب خانه های مورد نظر در روزهای هفته و ساعت های مختلف میتوانید میزان استفاده را مشخص کنید. دقت کنید خانه های آبی زمان های عدم استفاده و خانه های استفاده زمان های مجاز به استفاده از کامپیوتر را مشخص میکند.
پیشنهاد ما بدین منظور این است که در هر روز اجازه استفاده از کامپیوتر را به فرزند خود بدهید. حال زمان آن بستگی به سخت گیری خودتان دارد.
در پایان کلیه پنجره ها را OK کرده تا تنظیمات ذخیره گردد.

اکنون فرزند شما پس از روشن کردن کامپیوتر در زمان هایی که شما تعیین کرده اید مجاز به استفاده از حساب کاربری خود است. طبعأ بایستی بر روی حساب کاربری خودتان هم پسورد جداگانه بگذارید تا فرزند شما امکان ورود تنها حساب کاربری خود را داشته باشد.
از این پس هنگامی که فرزندتان در زمان های مجاز به حساب کاربری خود وارد شود ، در گوشه سمت راست صفحه ساعتی را مشاهده خواهد کرد که فعال بودن قابلیت Parental Controls یا کنترل والدین را مشخص میکند. هر چقدر به زمان انتهای میزان استفاده نزدیک میشویم نیز هشدار دهنده ای این موضوع را به فرزند شما گوشزد میکند. (ترفندستان) پس از پایان زمان مجاز نیز سیستم اتوماتیک خاموش شده و از حساب کاربری فرزندتان خارج میگردد.

در پایان خواهشمند است نکات تربیتی ذکر شده در لابه لای متن را که حاصل سالها تجربه ما در این زمینه است را جدی بگیرید.

منبع:ترفندستان