کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

رابطه جنسی در بارداری، ممنوع است؟


برخی موارد به دلیل خطرات خاص، نزدیکی از سوی پزشک ممنوع می شود، از جمله در کسانی که خونریزی دارند یا سابقه سقط مکرر دارند.

وب سایت نی نی بان: برخی موارد به دلیل خطرات خاص، نزدیکی از سوی پزشک ممنوع می شود، از جمله در کسانی که خونریزی دارند یا سابقه سقط مکرر دارند.

رابطه جنسی در بارداری، ممنوع است؟

رابطه جنسی در بارداری، ممنوع است؟

بسیاری از ا فراد باردار، نگران روابط جنسی خود در دوره بارداری هستند، و نمی دانند باید این کار انجام بگیرد یا خیر. پاسخ این سوال اینست که روابط جنسی در دوران بارداری  ممنوعیت ندارد و به جنین هیچ آسیبی نمی رسد.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



وظایف آقایان در دوران بارداری همسر

رابطه جنسی در بارداری، ممنوع است؟

همیشه وقتی صحبت از بارداری و حاملگی می شود، همه، سختی هایی را به یاد می آورند که یک زن باید متحمل شود و بیشتر به دردهایی اشاره می شود که در موقع وضع حمل هر خانمی خواه ناخواه با آن مواجه می شود. اما سختی ها و مراقبت های بارداری فقط به مراقبت از جنین ختم نمی شود بلکه باید به یاد داشته باشیم که بعد از تولد فرزند، زن و شوهر بایستی با همدیگر زندگی کنند و فضای ارامی را برای رشد نوزاد فراهم بیاورند، لیکن اگر مراقبت های خاص در زمان بارداری و بعد از آن از طرف زوجین صورت نگیرد ممکن است اسیب های وارد شده بر زندگی دردهایی به مراتب شدیدتر و عمیق تر از درد زایمان به وجود بیاورند و زوجین را دچار ناراحتی کنند.




از چه زمانی نظم را به نوپایم آموزش دهم؟

رابطه جنسی در بارداری، ممنوع است؟

زمانی که کودک نوپایتان برای به دست آوردن شکلات جیغ می‌کشد یا غذا را به هر نشانه‌ای روی زمین می‌ریزد شاید خیلی سخت باشد که بفهمید باید با چنین رفتاری چگونه برخورد کنید. در چنین مواقعی این پرسش به ذهن خطور می‌کند که آیا آموزش اصول نظم و انضباط به یک کودک نوپا هنوز خیلی زود نیست؟

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



آبله مرغان در بچه ها، چند نکته ایمنی

رابطه جنسی در بارداری، ممنوع است؟

در بچگی بیماری آبله‌مرغان را تجربه کرده‌ و با علائم آن آشنا است. اکنون خودش بچه‌دار شده‌ و نسبت به این‌جور بیماری‌های واگیردار برای فرزندش احساس نگرانی می‌کند. اما حالا کودک یکی از افراد فامیل آبله‌مرغان گرفته و نگران است که کودکش هم با بازی کردن با آن بچه، به این بیماری دچار شود.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



چکاپ لازم برای نوزاد تازه متولد شده


رابطه جنسی در بارداری، ممنوع است؟

هر نوزادی که متولد می‌شود، از نظر سلامت عمومی مورد آزمایش و اندازه‌گیری قرار می‌گیرد. این چکاپ‌ها باید به صورت ماهانه تکرار شود. اولین چکاپ ۳ تا ۵ روز پس از تولد صورت می‌گیرد. تا یک سالگی ممکن است نیاز به آزمایشات اضافی نیز باشد.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...


ویدیو مرتبط :
بارداری با روش های مدرن و رابطه جنسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی رابطه جنسی در دوران بارداری ممنوع می شود



رابطه جنسی در دوران بارداری,رابطه زناشویی در دوران حاملگی,نزدیکی در دوران بارداری

 

وقتی رابطه جنسی در دوران بارداری ممنوع می شود
یکی از سوالاتی که برای اغلب زوج‌ها به وجود می‌آید، این است که آیا نزدیکی و روابط جنسی در دوران بارداری ممنوع است؟ پاسخ روشن است: البته که نه.

اگرچه جنین در رحم تشکیل و به زندگی خود ادامه می‌دهد، اما درواقع جنین در کیسه حاملگی قرار دارد که از جنس خاصی است که کاملا از جنین حمایت می‌کند و از طرفی در اطراف جنین مایع آمنیوتیک قرار دارد که نقش ضربه گیر دارد و اجازه نمی‌دهد ضربه‌هایی که به شکم مادر وارد می‌آید، به جنین آسیبی برساند. همین طور دیواره گوشتی رحم مقاومت زیادی در برابر محیط ایجاد می‌کند. بنابراین انجام نزدیکی هیچ آسیبی به جنین نمی‌رساند.


از طرفی بسیاری از مادران باردار و برخی مردان به دلیل همین ترس‌ها دچار کاهش میل جنسی می‌شوند و برخی در کل دوران بارداری نزدیکی نمی‌کنند؛ در حالی که این عمل موجب سست شدن بنیاد زندگی آنان می‌شود و کاملا بدون علت است.


البته در برخی موارد به دلیل خطرات خاص، نزدیکی از سوی پزشک ممنوع می‌شود، از جمله در کسانی که خونریزی دارند یا سابقه سقط مکرر دارند یا کسانی که در سه ماهه سوم بارداری دچار جفت سرراهی هستند و جفت پایین قرار دارد، همین طور کسانی که دچار نارسایی دهانه رحم و کوتاهی سرویکس هستند، نباید نزدیکی داشته باشند و بخصوص کسانی که در معرض زایمان زودرس هستند، مثل کسانی که دچار انقباضات رحمی شده‌اند یا سابقه زایمان زودرس دارند، نباید نزدیکی کنند.


گاهی به دنبال نزدیکی، خونریزی از واژن اتفاق می‌افتد که در این موارد باید تا چند روزی از نزدیکی اجتناب کرد تا خونریزی قطع شود.
به طور کلی تمایل به روابط جنسی به علت‌های فوق کمتر می‌شود، اما در مواردی نیز مادر به دلیل نداشتن نگرانی بابت بارداری و افزایش هورمون‌های جنسی دچار افزایش میل جنسی می‌شود. در مردان هم به همین ترتیب برخی دچار افزایش و برخی کاهش این میل می‌شوند.


از موارد دیگری که باید به آن توجه کرد، مساله خونرسانی به جنین بخصوص در سه ماهه آخر است. در این زمان چنانچه مادر به مدت طولانی به پشت (طاقباز) بخوابد، احتمال کاهش خونرسانی به جنین وجود دارد که به این مساله حین نزدیکی باید دقت کرد.
از موارد دیگر ممنوعیت نزدیکی در زمان‌هایی است که مرد دچار تبخال تناسلی شده است زیرا این بیماری در صورت انتقال به مادر برای جنین خطرناک است.


از موارد دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، شرایط مادر پس از زایمان است. در این زمان به علت افت شدید هورمون‌های جنسی، بافت داخلی بدن مادر مثل افراد یائسه خشک می‌شود و در نتیجه نزدیکی دردناک خواهد شد.
از طرفی در این زمان به دلیل افسردگی خفیف پس از زایمان، همین طور کم خونی و کم خوابی دوران شیردهی و پس از زایمان، میل جنسی در زنان بشدت افت می‌کند، اما با کمی ملاحظه، صبر و تحمل، وضع مادر به حالت عادی برمی گردد.


همچنین باید دانست در مادرانی که زایمان طبیعی دارند، تا شش هفته امکان نزدیکی وجود ندارد و در افرادی که سزارین شده‌اند، این مدت به دو هفته تقلیل می‌یابد، اما در تمام موارد باید به تمایل مادر به روابط جنسی اهمیت داده شود و توجه ویژه به این موضوع معطوف شود.
منبع : sara.jamejamonline.ir