کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

دو درخت همسایه



قصه برای کودکان

قصه کودکانه دو درخت همسایه

 

در یک باغچه کوچک ، دو درخت زندگی می کردند . یکی درخت آلبالو و دیگری درخت گیلاس .


این دو تا همسایه با هم مهربان نبودند و قدر هم را نمی دانستند، بهار که می رسید شاخه های این دو تا همسایه پر از شکوفه های قشنگ می شد ولی به جای این که با رسیدن بهار این دو هم مهربانتر و با صفاتر بشوند بر سر شکوفه هایشان و این که کدامیک زیباتر است ، بحث می کردند. در فصل تابستان هم بحث آنها بر سر این بود که میوه های کدامیک از آنها بهتر و خوشمزه تر است .


درخت آلبالو می گفت : آلبالو های من نقلی و کوچولو و قشنگ هستند ، اما گیلاس های تو سیاه و بزرگ و زشتند.


درخت گیلاس هم می گفت : گیلاس های من شیرین و خوشمزه است ، اما آلبالوهای تو ترش و بدمزه است.


سالها گذشت ، تا این که دو تا درخت پیر و کهنسال شدند اما عجیب بود که آنها هنوز هم با هم مهربان نبودند.


در یکی از روزهای پاییزی که طوفان شدیدی هم می وزید ناگهان یکی از شاخه های درخت گیلاس، شکست ، بعد هم شروع کرد به ناله و فریاد .


درخت آلبالو که تا آن روز هیچ وقت دلش برای درخت گیلاس نسوخته بود و اصلاً به او اهمیتی نداده بود یکدفعه دلش نرم شد و به درد آمد و گفت همسایه عزیز نگران نباش اگر در برابر باد قدرت ایستادگی نداری می توانی به من تکیه کنی، من کنار تو هستم و تا جایی که بتوانم کمکت می کنم ،آخر من و تو که به جز همدیگر کسی را نداریم .


درخت گیلاس از محبت و مهربانی درخت آلبالو کمی آرامش پیدا کرد و گفت : آلبالو جان از لطف تو متشکرم می بینی دوست عزیز دوستی و مهربانی خیلی زیباست !


حیف شد که ما این چند سال گذشته را صرف کینه و بد اخلاقی خودمان کردیم .


بعد هر دو تصمیم گرفتند که خود خواهی را کنار بگذارند و زیبایی های دیگران را هم ببینند . فصل بهار که از راه رسید درخت گیلاس رو کرد به آلبالو و گفت : «به به چه شکوفه های قشنگی چه قدر خوشبو و خوشرنگ، اینطوری خیلی زیبا شده ای !»


و درخت آلبالو جواب داد « دوست نازنینم ، این زیبایی وجود توست که من را زیبا می بیند . به خودت نگاهی بینداز که چه قدر زیبا و دلنشین شده ای !»


دیگر هر چه حرف بین آنها رد و بدل می شد از مهربانی بود و همدلی و دوستی !و راستی که دوستی و محبت چقدر زیباست.

 

منبع:ninisite.com


ویدیو مرتبط :
خوردن از میوه درخت همسایه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا درخت نقاشی‌های کودکان آبی است!



 

 

نقاشی کودکان

 

محققان دانشگاه ویسکونزین با انجام آزمایشهایی بر روی کودکان چهار و پنج ساله دلیل استفاده از رنگهای نامتناسب با طرح را در نقاشی های کودکان اعلام کردند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان اعلام کردند دلیل اینکه برخی از کودکان درختان را به رنگ آبی کشیده و علف ها را قرمز رنگ آمیزی می کنند این است که مغز این کودکان توانایی تلفیق رنگ و شکل یک جسم را با یکدیگر ندارد.



به بیانی دیگر مغز شکل و رنگ یک جسم را در دو گروه متفاوت نرونی ذخیره می کند و عدم توانایی در تلفیق اطلاعات این دو گروه منجر به شکل گرفتن درختی آبی یا ماهی سبز در نقاشی یک کودک خواهد شد. محققان دانشگاه ویسکونزین بر این اساس اعلام کردند چنین کودکانی هنوز توانایی برقراری ارتباط میان اطلاعاتی که در مغز آنها ذخیره شده است را به دست نیاورده اند.



به منظور اثبات این نظریه دانشمندان از 28 کودک چهارساله و 28 کودک پنج ساله در یک آزمایش استفاده کردند. در این آزمایش سه شکل مختلف از یک تصویر در فاصله ای کوتاه در رایانه به کودکان نشان داده شد. بلافاصله پس از آن تصویری جدید نمایش داده شده و محققان از کودک پرسیدند آیا این تصویر با آنچه قبلا دیده است مشابه است یا تفاوت دارد.



نتایج نشان داد کودکان چهار ساله به خوبی قادر به تشخیص دادن رنگ جدید در اشکال بودند اما متوجه جابجایی رنگ اصلی دو شکل از میان دیگر اشکال نشدند. در مقابل کودکان پنج ساله این مشکل را نداشتند و به خوبی قادر به تشخیص تفاوتهای به وجود آمده درتمامی شکلها و رنگها بودند.



بر اساس گزارش نیوساینتیست، محققان معتقدند این نظریه می تواند دلیل استفاده کودکان از رنگهای نابه جا در نقاشی هایشان را توضیح داده و نشاندهنده رشد توانایی تلفیق انواع مختلف اطلاعات بصری در سن پنج سالگی کودکان به شمار رود.