کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

دكتر 12 ساله نامزد جایزه نوبل؟!


یاكوب بارنت مانند تمام پسربچه‌های 12 ساله تفریح می‌كند، ساز می‌زند و با دوستانش به گردش می‌رود. لباس پوشیدنش هم مطابق سن و سالش است. ولی او یك تفاوت اساسی با همنوعانش دارد.




یاكوب بارنت مانند تمام پسربچه‌های 12 ساله تفریح می‌كند، ساز می‌زند و با دوستانش به گردش می‌رود. لباس پوشیدنش هم مطابق سن و سالش است. ولی او یك تفاوت اساسی با همنوعانش دارد. یاكوب كه IQ او را 170 اعلام كرده‌اند – یعنی یك نابغه تمام عیار حساب می‌شود- از 2 سالگی شروع به حل پازل‌های بسیار پیچیده كرد. او درس‌های مدرسه را خیلی زود خواند و تمام كرد. وقتی 11 سال داشت به دانشگاه ایندیانا پا گذاشت. این در حالی است كه هم سن و سال‌هایش هنوز به دبیرستان نرفته‌اند. البته او در دانشگاه هم خارق‌العاده بود. سخت‌ترین مسائل را حل می‌كرد، حتی گاهی با سؤال‌هایش اساتید مجرب را به فكر فرو می‌برد. اكنون در 12 سالگی او دانشجوی مقطع دكتراست. او كه به‌زودی مدرك دكترایش را می‌گیرد به‌عنوان محقق از دانشگاه حقوق می‌گیرد. دانشگاه ایندیانا یكی از پیچیده‌ترین پروژه‌هایش را به این پسربچه واگذار كرده است. هدف این پروژه طرح دوباره یكی از تئوری‌هایی است كه انیشتین مطرح كرده است و به مباحث نیرو و جاذبه در فیزیك مربوط می‌شود. یاكوب در یكی از نامه‌هایی كه به خانواده‌اش نوشته می‌گوید: «اگر در انجام پروژه‌ام موفق باشم و فعالیت‌ها آن طور كه انتظار دارم دستاوردهای قابل توجهی داشته باشد می‌توانم در چند سال آینده یكی از كاندیدهای دریافت جایزه فیزیك نوبل باشم!»

منبع : مجله شهرزاد


ویدیو مرتبط :
ظریف نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ویکی‌لیکس نامزد دریافت جایزه ۲۰۱۱ صلح نوبل شد



 

 

 

ویکی‌لیکس نامزد دریافت جایزه ۲۰۱۱ صلح نوبل شد

 

یك نماینده پارلمان نروژ، وب‌سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» را برای جایزه صلح نوبل ۲۰۱۱ میلادی نامزد کرده است.

«اسنور والن»، نماینده پارلمان نروژ با استناد به این‌که ویكی‌لیكس با افشای اسناد محرمانه یکی از مهمترین همکاران آزادی بیان در قرن بیست و یکم بوده است، این وب‌سایت را برای دریافت جایزه 2011 نوبل صلح كاندید كرد.

این نماینده گفت: «ویکی‌لیکس با افشای اطلاعات مربوط به فساد، نقض حقوق‌بشر و جنایات جنگی طبیعتا مدعی برای جایزه صلح نوبل است.»

بنا بر این گزارش، ویکی‌لیکس که توسط «جولیان آسانگ» استرالیایی تاسیس شده تاكنون صدها هزار سند محرمانه را در وب‌سایت خود منتشر کرده است. این اسناد شامل هزاران تلگرام دیپلماتیک محرمانه آمریکا و همچنین اسناد محرمانه مربوط به جنگ در عراق و افغانستان بوده است.

كمیته صلح نوبل و نمایندگان پارلمان نروژ از تمام ملت‌ها، استادان علوم سیاسی و قانون و برندگان پیشین این جایزه خواسته‌اند كه نامزدهای خود را برای جایزه صلح نوبل ارسال کنند.

آسانگ هم اکنون در انگلیس در تلاش برای جلوگیری از استرداد خود به سوئد برای بازجویی درباره پرونده اتهام سوء رفتار جنسی است...../تحلیل:عصرایران