کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

تیزهوش ترین بچه های دنیا، نابغه های کوچولو


بعضی از بچه ها توانایی های ادراکی خارق العاده ای قبل از رفتن به مدرسه دارند و بعضی از آنها بخاطر بیماری هایی همچون اوتیسم، توانایی انجام کارهای ابتدائی را هم ندارند. با اینحال استعدادهای آنها کم کم آشکار می شود تا اینکه بالاخره معلوم می شود که این بچه ها با بچه های دیگر فرق دارند و توانایی ذهنی آنها آنقدر بالاست که می توان آنها را "نابغه" نام نهاد.

 
 
 

صبح بخیر: همه والدین دنیا وقتی فرزندشان اولین کلمه را به زبان می آورد، هیجانزده و خوشحال می شوند، وقتی اولین قدم زندگی اش را برمی دارد و یاد می گیرد که چطور بشمارد، غرق در شادی و سرور می شوند. ولی تصور کنید که فرزندتان اولین کلمه زندگی اش را بگوید و یک ماه بعد بتواند با جملات کامل حرف بزند یا اصلاً نتواند حرف بزند و یک دفعه در 4 سالگی پاسخ صحیح سوالی درباره قمرهای مریخ را بدهد! همه اینها چیزهایی هستند که در زندگی های چند تن از باهوش ترین مردم دنیا رخ می دهند. بعضی از آنها توانایی های ادراکی خارق العاده ای قبل از رفتن به مدرسه دارند و بعضی از آنها بخاطر بیماری هایی همچون اوتیسم، توانایی انجام کارهای ابتدائی را هم ندارند. با اینحال استعدادهای آنها کم کم آشکار می شود تا اینکه بالاخره معلوم می شود که این بچه ها با بچه های دیگر فرق دارند و توانایی ذهنی آنها آنقدر بالاست که می توان آنها را "نابغه" نام نهاد.

در طول تاریخ افرادی بوده اند که مردم آنها را نابغه می نامیدند. آلبرت اینشتین، استیون هاوکینگ و بیل گیتس همه نابغه هستند. با آنکه بسیاری از مردم هوش در سطح نبوغ را یک استعداد و هدیه الهی می دانند، نمی توان به راحتی حدس زد که عاقبت این قابلیت های ذهنی و روانی چیست، به خصوص اگر در سن بسیار کم نابغه تشخیص داده شوید. کودکان و نوجوانانی که در این لیست نام برده شده اند نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

7. الکسیس مارتین، 3 ساله


الکسیس مارتین جدیدترین عضو منسا است. او فقط 3 سال دارد و به تازگی به عضویت این باشگاه اختصاصی درآمده است و جوانترین فردی است که تابحال از آریزونا به عضویت منسا درآمده است. بعضی از موفقیت ها و دستاوردهای او عبارتند از یاد گرفتن مهارت خواندن در سن دو سالگی، یاد گرفتن زبان اسپانیایی به عنوان زبان دوم بدون کمک دیگران و بازگویی لغت به لغت داستان های کودکانه زمان خواب. والدین او متوجه توانایی یادگیری فوق العاده او شدند ولی نمی دانستند که چطور باید او را بزرگ کنند تا او هم از لحاظ هوشی و هم از لحاظ اجتماعی رشد کند. تخمین زده می شود که IQ الکسیس تقریباً 160 باشد.

تیزهوش ترین بچه های دنیا کدامند؟

6. شروین سرابی، 4 ساله


می گویند شروین 4 ساله با IQ برابر با 160، رقیب بیل گیتس و استیون هاوکینگ است. او که بالاترین نمره مقیاس وکسلر را بدست آورده است، در سن 3 سالگی به عضویت منسا درآمد. او در 10 ماهگی خواندن را یاد گرفت و دو سال زودتر مدرسه را آغاز کرد و حالا درس های بچه های 8-9 ساله را می خواند. او مهارت های اجتماعی زیادی هم دارد که برای بچه های نابغه هم مسئله نادری است. حتی روانشناس او هم که متخصص آموزش کودک است، اذعان نموده که شروین سرابی بطور غیرعادی نمره های بالایی در آزمون ها می آورد.

تیزهوش ترین بچه های دنیا کدامند؟

5. آدام کیربی، 2 ساله


از لحاظ فنی آدام 4 نمره از نمره سطح نابغه در آزمون IQ کم دارد، ولی با این وجود نمره 132 را از منسا بدست آورده است. به عنوان جوانترین فرد بریتانیایی که از سال 2013 به منسا پیوسته است، آدام بخاطر توانایی اش در هجی کردن بیش از 100 کلمه، آشنایی با نقشه ها و منظومه شمسی، توانایی شمارش تا 1000 در زبان های مختلف و حتی آموزش به خودش در سن 1 سالگی، مشهور است. والدین آدام در مورد آینده او خوش بین هستند.

تیزهوش ترین بچه های دنیا کدامند؟

4. الیز تن-رابرتز، 7 ساله


الیز تن-رابرتز در سال 2009 و در سن 2 سال و 4 ماهگی، جوانترین فرد بریتانیایی بود که به منسا پیوسته بود. رشد ذهنی و جسمی او خیلی زود شروع شد و او در 5 ماهگی اولین کلمات خود را ادا کرد و در 8 ماهگی شروع به راه رفتن کرد. والدین او خیلی زود متوجه شدند که او توانایی های خاصی دارد. وقتی که الیز در یک مهمانی حرف های یکی از والدینش در مورد گونه ای از حیوانات را تصحیح کرد، والدینش تشویق شدند که او را برای تست ببرند و متوجه شدند که میزان IQ فرزندشان 156 است.

تیزهوش ترین بچه های دنیا کدامند؟

3. شرینیدی پراکاش، 12 ساله


به تازگی بریتانیا کودکان نابغه زیادی را به منسا معرفی می کند و شرینیدی در بخش کودکان 7 تا 11 ساله منسا برنده شده است. در این دسته 21 فینالیست وجود داشتند و آنها در حوزه های مختلفی همچون بحث و گفتگو، منطق، حساب ذهنی، هجی کردن و دانش عمومی، در مقابل دوربین با هم رقابت کردند. در این رقابت ها بسیاری از کودکان باهوش هم هنگام مسابقه ساکت می شدند و یا جوابی نمی دادند و در نتیجه از مسابقه حذف می شدند. بعضی از آنها نیز به گریه می افتادند و می خواستند زودتر به خانه بروند. زیرا اکثر والدین ها روی بردن فرزندشان تمرکز کرده بودند و وقتی کودک ساکت می شد، والدین عصبی شده و به گریه های کودک نیز وقعی نمی نهادند. ولی والدین شرینیدی پراکاش اینطور نبودند. آنها فرزندشان را تشویق می کردند ولی به او فشار نمی آوردند. آنها خودشان مطمئن بودند که فرزندشان در حوزه های مختلف بطور طبیعی و ذاتی نابغه است و در بعضی حوزه ها نیز شاید از بچه های دیگر عقب تر باشد.

تیزهوش ترین بچه های دنیا کدامند؟

2. کالین جی. کارلسون، 17 ساله


بیوگرافی کالین در توئیتر نشان می دهد که او زیاد هم بشردوست نیست، ولی در نقطه ای از زندگی اش به بهبود جامعه کمک کرده است. کالین که حالا کاندیدای دکترای دانشگاه کالیفرنیا در برکلی است، در حال حاضر در رشته اکولوژی تحصیل می کند و تمرکز تحصیلی او روی محافظت از اکوسیستم ها است. او قبل از ورود به مقطع دکترا، فوق لیسانس خود را در سال 2013 گرفت و دو مدرک لیسانس در سال 2012 یعنی وقتی 15 سالش بود دریافت کرد. همچنین او بخاطر تبعیض سنی از دانشگاه کانکتیکات شکایت کرد که به او اجازه ندادند در آفریقای جنوبی تحصیلاتش را ادامه دهد، زیرا او معتقد بود که رشته او برای آموزش اکولوژی و علوم زیست محیطی در این منطقه ضروری و حیاتی بود.

تیزهوش ترین بچه های دنیا کدامند؟

1. جیکوب ال. بارنت، 15 ساله


زمانی بود که اطرافیان جیکوب بارنت شک داشتند که او بتواند الفبا را هم یاد بگیرد. به مادر جیکوب گفته بودند که خودش را با فلش کارت یا وسایل کمک آموزشی دیگر خسته نکند، زیرا یادگیری جیکوب بخاطر اوتیسم او پائین است. در آن زمان بارنت حتی حرف هم نمی زد و بنابراین به نظر می رسید که این متخصصین حق داشته باشند. خوشبختانه مادرش اینطور فکر نمی کرد و بنابراین مسیری منحصر بفرد برای تربیت فرزندش پیدا کرد. بالاخره او در سن 11 سالگی دانشجوی مقطع لیسانس شد و در سن 15 سالگی در یکی از دانشکده های فیزیک خوب دنیا مشغول به تحصیل در مقطع فوق لیسانس شد. امسال بارنت مدرک فوق لیسانس خود را در رشته فیزیک می گیرد و این در حالی است که هیچ کس فکر نمی کرد او حتی بتواند الفبا را یاد بگیرد.

تیزهوش ترین بچه های دنیا کدامند؟


ویدیو مرتبط :
نابغه کوچولو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شعر اقا خرگوشه برای بچه کوچولو ها





 

شعر آقا خرگوشه



شعر اقا خرگوشه برای بچه کوچولو های ناز نازی



یک روز یه آقا خرگوشه

رسید به یه بچه موشه موشه


موشه دوید تو سوراخ

 

خرگوشه گفت : آخ


وایسا، وایسا، کارت دارم

من خرگوش بی آزارم


بیا از سوراخت بیرون

نمی خوای مهمون


یواش موشه اومد بیرون

یه نگاهی کرد به مهمون

دید که گوشاش درازه

دهنش بازه، بازه


شاید می خواد بخوردم

یا با خودش ببردم


پس می رم پیش مامانم

آنجا می مونم


مادر موشه عاقل بود

زنی با هوش و کامل بود


یه نگاهی کرد به مهمون

گفت ای بچه جون!

 

این خرگوشه

خیلی خوب و مهربونه


پس برو پیشش سلام کن

بیارش خونه