کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

تو بارداری؛ اما بچه‌ای در کار نیست


یک جرقه زده می‌شود، تست‌ها مثبت است، زن به همسرش مژده تولد یک فرزند را می‌دهد و یک تغییر در زندگی شروع می‌شود. اما...

نینی سایت: ‌همه چیز مانند یک بارداری واقعی شروع می‌شود. همان حالت‌های تهوع و دردناکی سینه‌ها و... . یک جرقه زده می‌شود، تست‌ها مثبت است، زن به همسرش مژده تولد یک فرزند را می‌دهد و یک تغییر در زندگی شروع می‌شود. اما.... سونوگرافی‌ها یک چیز غیرطبیعی را نشان می‌دهند. یک رحم خالی را... جنینی در کار نیست. چیزی نمی‌گذرد که امیدها بر باد می‌رود، یک زندگی قبل از اینکه حتی آغاز شود پایان می‌یابد. می‌گویند بارداری پوچ اتفاق افتاده است. یعنی تو بارداری اما فرزندی در کار نیست!

تو بارداری؛ اما بچه‌ای در کار نیست

درباره پدیده بارداری پوچ و علائم آن با دکتر سوسن آشنا، متخصص زنان و زایمان مشورت کردیم. ایشان در این باره توضیح دادند: باردارى پوچ به باردارى‌ای اطلاق مى شود كه همه چیز در آن مانند یک بارداری طبیعی آغاز می‌شود؛ یعنی قطع قاعدگی و مثبت شدن تست‌های حاملگی (که در اثر وجود هورمون‌های بارداری در بدن زن است) به مادر می‌گویند که باردار است. مشکل آنجایی پدید می‌آید که بعد از سونوگرافی از داخل رحم، ساك باردارى (کیسه حامل جنین) مشاهده می‌شود ولى جنینى داخل آن دیده نمی‌شود؛ این علامت یعنی بارداری پوچ اتفاق افتاده است. البته اگر سونوگرافی اولیه در مرحله اى انجام شده باشد كه اندازه ساك بارداری كمتر از ٢٠ میلى متر باشد، باید زمان داد و معمولا طی یك تا دو هفته آینده سونوگرافى را تكرار نمود تا از وجود یا عدم وجود جنین اطمینان حاصل شود.

این متخصص زنان و زایمان درباره علت وقوع این نوع بارداری گفت: بیشتر صاحب نظران بر این عقیده‌اند كه علت به وقوع پیوستن بارداری پوچ این است كه جنین در مراحل اولیه رشد در اثر یك اشكال ذاتى مربوط به خودش در همان مراحل نخست تقسیم سلولی و تشکیل شدن، از بین رفته و جذب مى‌شود و به همین علت قابل مشاهده با سونوگرافى نیست. علیرغم نبود جنین، ساك باردارى ممكن است در چنین مواردى به رشد خود ادامه دهد و خانم باردار علائم بارداری، نظیر ویار و درد پستان‌ها را تجربه کند چون سطح هورمون‌هاى باردارى مى‌تواند بالا باقى بماند.

دکتر آشنا درباره خطرات احتمالی این نوع بارداری برای مادر و راه رفع آن توضیح داد: اگر از داخل رحمى بودن ساك باردارى توسط سونوگرافى اطمینان حاصل شود این مساله خطر فورى براى مادر ایجاد نمی‌كند. از طرف دیگر این نوع بارداری پس از حدود دو ماه به خودی خود منجر به از بین رفتن حاملگی با شروع خونریزی می‌شود اما اگر این اتفاق نیفتد نیز با توجه به اینكه انتظار منجر به تشكیل جنین نخواهد شد نیاز به تخلیه ساك باردارى با استفاده از دارو یا اقداماتى نظیر كورتاژ وجود دارد.

دکتر سوسن آشنا درباره احتمال وقوع دوباره بارداری پوچ برای زنانی که یک بار تجربه آن را دارند، گفت: احتمال تكرار این مساله در باردارى بعدى فرد وجود دارد ولى این احتمال بسیار اندك است. به هرحال به زنانی که دچار این عارضه می‌شوند، توصیه می‌گردد که قبل از اقدام بعدى حتما به مشاوره قبل از باردارى بپردازند.

این متخصص زایمان در نهایت اضافه کرد: نکته قابل توجه برای خانم‌هایی که بارداری پوچ را تجربه می‌کنند این است که پس از ختم باردارى پوچ با دارو یا كورتاژ سعی کنند که حداقل تا سه ماه باردارى بعدى را به تاخیر بیندازند. و در صورتی كه تمایل به باردارى بعدى پس از این زمان وجود داشته باشد باید استفاده از اسید فولیك را در این سه ماه ادامه دهند.


ویدیو مرتبط :
خاک عالم بچه تو دهن تمساح چه کار می کنه اخه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وقتی بچه‌ها می‌ترسند، چه کار کنیم؟



 

 

وقتی بچه‌ها می‌ترسند، چه کار کنیم؟

 

نویسنده:دکتر محمدولی سهامی :به‌نظر شما تا چه سنی می‌توان ترس‌های کودک را نادیده گرفت؟ آیا ترس مقتضای سن کودک است؟ حتما کودک شما هم با ترس‌هایی مواجه است؛ ترس از افراد غریبه، تاریکی، حیوانات، توفان یا هر چیز متفاوت و جدید.

 

برای به حداقل رساندن ترس در آنها راهنمایی‌هایی برایتان دارم. قبل از هر چیز باید بدانید که هر ترسی سن و الگوی مخصوص به خود را دارد. به‌عنوان نمونه، ترس از صداهای بلند در 2 سالگی به اوج می‌رسد. اشیای بزرگ مانند قطار، وسایل پرسروصدا مانند جاروبرقی و... او را می‌ترساند اما اگر ترس، شکل نمادین خود را داشته باشد، نیازی به نادیده گرفتن آن وجود ندارد. وقتی تشویش کودک آنقدر جدی است که جلوی توانایی‌های او را می‌گیرد، مداخله والدین ضروری است.

 

بسیاری از کودکان خردسال 3، 4 یا 5 ساله از تاریکی می‌ترسند اما اگر فرزند شما خواب راحتی در شب ندارد، مداخله شما مناسب و ضروری است. همان‌طور که نادیده گرفتن ترس‌های بچه‌ها منطقی نیست، هیچ‌گاه نباید به ترس‌های آنها واکنش بیش از حد نشان دهید. در واقع، پاسخ منطقی و رفتار متعادل شما می‌تواند جلوی پیشرفت ترس را بگیرد. مسخره کردن، عصبانی شدن و انتقاد بی‌موقع، اضطراب کودک را افزایش می‌دهد. برای نمونه، جملاتی نظیر «چه بچه ترسویی!» یا «بچه گربه به اون کوچولویی که کاری با تو نداره!» تاثیر منفی دارند چون کودک مجبور می‌شود ترس خود را مخفی کند، نه اینکه آن را به فراموشی بسپارد.

 

توجه و همدردی بیش از حد نیز نادرست است. اگر در پی بروز ترس او را در آغوش بکشید و نوازش کنید به او پیام می‌دهید که خطر واقعی است. مردی که هنوز از گربه‌ها می‌ترسد، تاکنون فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط صحیح با حیوانات نداشته است. والدین او، در زمان کودکی‌اش، احتمالا با نزدیک شدن یک گربه، او را در آغوش می‌گرفته و می‌گفته‌اند: «نترس! نمی‌ذارم گربه نزدیکت بشه!» و این‌چنین ترس او را ریشه‌دار کرده‌اند. نکته‌ بعدی حمایت کردن از کودک است. به او اطمینان بدهید هیولایی در زیر تختخوابش نیست و او را تشویق کنید در حضور شما زیر تخت را نگاه کند. نیازی نیست در مورد هیولا نطق کنید.

 

کلید اصلی کمک به کودکان برای از بین بردن ترس آنها، تحسین و تشویق در انجام رفتارهای جسورانه است. اگر او برای مواجه شدن با یک حیوان یا موقعیت جدید از کنار شما برمی‌خیزد، تشویق‌اش کنید. او را در آغوش بگیرید و به او لبخند بزنید تا از این تایید شما حس خوبی پیدا کند. یادتان باشد اگر ترس کودک، فعالیت‌های زندگی‌اش را مختل می‌کند، تلاش شما باید بیشتر باشد. کمک خواستن از افراد متخصص و کارشناس می‌تواند راهگشا باشد.

منبع:salamat.com