کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

توت فرنگی میوه ممنوعه بارداری است؟


در مورد بعضی خوراکی‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد که خانم‌های باردار باید مراقب مصرف آنها باشند یا در مقاطعی از دوران حاملگی استفاده از آنها را به کلی قطع کنند. اما حکم توت فرنگی در این میان چیست؟

نی‌نی سایت: بهار که می‌آید با خودش هزار رنگ و بو و طعم به همراه می‌آورد... این فصل زیبا و شاداب و رنگارنگ پر از گل‌ها و میوه‌های رنگارنگ نیز هست. عروس فصل‌ها در آستینش چیزهایی برای رو کردن دارد که دل هر بیننده‌ای را به تپش می‌اندازد! میوه‌های این فصل یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد بهار است. تازه میان همین میوه‌ها هم عروسی وجود دارد به نام توت فرنگی.این توت زیبا و خوش عطر با آن طعم متفاوت و زیبا این روزها روی سینی اغلب میوه فروشی‌ها نشسته و به عابران چشمک می‌زند مخصوصا به خانم‌های باردار!

در مورد بعضی خوراکی‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد که خانم‌های باردار باید مراقب مصرف آنها باشند یا در مقاطعی از دوران حاملگی استفاده از آنها را به کلی قطع کنند. اما حکم توت فرنگی در این میان چیست؟ خب توت فرنگی از آن دست خوردنی‌هایی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و اگر باردار باشی و ویار و هوس داشته باشی که دیگر بدتر! بنابراین برخی از کاربران سایت نگرانی‌های خودشان را درباره محدودیت مصرف این ماده غذایی در سایت عنوان کرده بودند که باعث شد ما نزد کارشناس تغذیه برویم و از او در این باره پرس و جو کنیم.

توت فرنگی میوه ممنوعه بارداری است؟

مهدیه عالی، کارشناس تغذیه درباره مصرف توت فرنگی در دوران بارداری می‌گوید: توت فرنگی از جمله میوه‌هایی است که با وجود شیرینی شاخص قند خون آن بالا نیست تا جایی که حتی برای بیماران دیابتی نیز مفید است زیرا از بالا و پایین رفتن قند خون جلوگیری می‌کند و فیبر بسیار بالایی دارد. علاوه بر این بسیار کم کالری است؛ یک واحد از این میوه که شامل 8 توت فرنگی متوسط می‌شود تنها 50 کالری دارد. از مزایای دیگر این میوه این است که سرشار از ویتامین‌های مفید در دوران بارداری است. یکی از مهمترین ویتامین‌های آن نیز ویتامین ث است که حاوی ریزمغذی موثر در رشد و تکامل جنین است و اینکه برخی تصور می‌کنند که ممکن است مصرف آن سلامت خودشان یا جنین را به خطر بیندازد هیچ پایه و اساس علمی ندارد. بلکه کاملا برعکس، استفاده از این میوه برای جلوگیری از خطر سقط جنین یا تشکیل نوزاد ناقص به زنان باردار توصیه می‌شود.

عالی در ادامه به خواص دیگر توت فرنگی اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: فولات، پتاسیم، مس، منیزیم، ویتامین های گروه  ب و امگا ۳ از دیگر خواص گوناگون و فراوان این میوه است. ماده مغذی مهم بعدی این میوه اسید فولیک است که تمام خانم‌های باردار به اهمیت این ماده و نیاز بدن‌شان به آن آگاه هستند. باید بگویم توت فرنگی یک منبع مهم از اسید فولیک است و از آنتی اکسیدان نیز اشباع است. پس نه تنها نباید بابت مصرف این میوه به خود نگرانی راه بدهند بلکه مصرف آن به شدت به آنها توصیه می‌شود.

این کارشناس تغذیه درباره نگرانی‌های پیرامون نحوه مصرف این میوه زیبا و دلفریب می‌گوید: البته که نباید فراموش کنیم استفاده از هر نوع ماده خوراکی بیش از اندازه مناسب نیست و نباید در مصرف این میوه نیز با وجود تمام خواصی که برای آن برشمردیم زیاده‌روی کرد. نکته بعدی این است که انواع توت‌ها از لحاظ شستشو بسیار حساس هستند. به دلیل اینکه توت‌ها روی بدنه‌شان فرورفتگی‌های بسیار ریزی دارند که باعث می‌شود انواع آلودگی‌ها در آنها تجمع کنند و مخصوصا سموم آفات که در پرورش آنها استفاده می‌شود در این منطقه باقی بماند. شستشوی آنها نیز بسیار سخت است چون بافت لطیفی دارند که اگر تحت فشار قرار بگیرد سریعا له می‌شود.

با این توصیفات باید این میوه لطیف را جوری بشویید که هم ضدعفونی شود و هم سالم باقی بماند. برای این کار می‌توانید از آب استرلیزه استفاده کنید و با قرار دادن میوه برای چند دقیقه در این آب و سپس آبکشی آن، با خیال آسوده آن را مصرف کنید. بهتر است بلافاصله بعد از شستشو این میوه را مصرف کنید چون بعد از گذشت زمان نه چندان زیادی عطر و طعم آن از بین می‌رود.


ویدیو مرتبط :
‫میوه آرایی: روش درست کردن یک گل زیبا با توت فرنگی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میوه آرایی با توت فرنگی به شکل گل های مختلف



مدل اول میوه آرایی با توت فرنگی:

 

میوه آرایی,آموزش میوه آرایی,میوه آرایی با توت فرنگی

میوه آرایی و سفره آرایی

 

این مدل تزیین میوه و مدل بعد تفاوتی زیادی با هم ندارد. توت‌فرنگی‌ها را طبق شکل برش بزنید. هر برش را کمی با تیغه چاقو از میوه جدا کنید تا کمی فاصله بیفتند. یادتان باشد فقط کمی جدا کنید نه زیاد. نوک توت‌فرنگی را قاچ نزنید و بگذارید تا همان‌گونه مخروطی بماند.

 

به یاد داشته باشید چاقویی که برای میوه آرایی استفاده می‌کنید باید بسیار تیز و بدون دندانه بوده و تیغه پهنی نداشته باشد.

نکته مهم این است که برای توت‌فرنگی‌ها ساقه درست کنید برای این کار در ته توت‌فرنگی‌ها چوب کباب یا نی نوش محکم فروکنید.

 

مدل دوم میوه آرایی با توت فرنگی:

 

میوه آرایی جدید,آموزش سفره آرایی و میوه آرایی,تزیین میوه توت فرنگی

تزیین میوه توت فرنگی به شکل گل رز

 

تفاوت این مدل تزیین میوه توت فرنگی با مدل قبلی در نحوه باز کردن برش‌ها و برش سر توت‌فرنگی است. کار را با درست کردن ساقه برای توت‌ فرنگی شروع کنید. برش‌ها طبق شکل است و بعد از هر برش، همان طور که می‌بینید، با دست برش‌ها را باز می‌کنیم.

 

شکل زیر نحوه باز کردن برش‌ها را نشان می‌دهد.

 

میوه آرایی و سفره آرایی,تزیین میوه توت فرنگی,تصاویر میوه آرایی

آموزش میوه آرایی نحوه بازکردن برش میوه

 

شکل زیر نحوه برش توت فرنگی را از بالا نشان می‌دهد که به خصوص نحوه برش سر توت‌ فرنگی مشخص است.

 

میوه آرایی جدید,آموزش میوه آرایی,میوه آرایی با توت فرنگی

میوه آرایی با توت فرنگی و نحوه برش آن

 

مدل سوم میوه آرایی با توت فرنگی:

توت‌فرنگی‌ها را از طول برش دهید و ورقه ورقه کنید. روی لیوان خامه سنگین یا شکلات غلیظ بریزید و بعد طبق شکل گلبرگ‌ها را از لایه زیرین بچینید. در هر لایه باید گلبرگ‌ها دارای یک اندازه باشد برای درست کردن این گل باید از چندین توت‌فرنگی استفاده کنید برای مرکز گل نوک یک توت‌فرنگی را برش بزنید و ته آن را خلال دندان فرو کرده و در مرکز گل فروکنید یا همین طوری روی گل بگذارید.

 

میوه آرایی,تزیین میوه توت فرنگی,آموزش میوه آرایی

آموزش تصویری میوه آرایی با توت فرنگی

 

در شکل زیر گل‌ها طبق دستورالعمل بالا درست شده‌اند منتها به جای لیوان گل‌ها روی بیسکویت کار شده‌اند زیر گل‌ها و برای ثابت ماندن گلبرگ‌ها می‌توانید از مارمالاد توت‌فرنگی به جای خامه سنگین استفاده کنید. بعد از درست شدن گل‌ها مایع ژله ساده یا ژله آلوورای خنک را روی گل‌ها می‌ریزیم و در یخچال می‌گذاریم تا ببندد. مایع ژله باید کمی غلیظ باشد تا روی گلبرگ‌ها بماند ولی آن قدر غلیظ نباشد که یک جا بماند و روی گل پخش نشود. این کار باعث می‌شود هم گل زیباتر شود و هم گلبرگ‌ها محکم‌تر بمانند.

 

میوه آرایی جدید,سفره آرایی و میوه آرایی,تصاویر میوه آرایی

آموزش میوه آرایی و سفره آرایی

 

مدل چهارم میوه  آرایی با توت فرنگی:

این مدل میوه آرایی بسیار راحت است. فقط کافی است تا توت‌فرنگی‌ها را از قسمت سر به صورت علامت مثبت برش بزنید بعد کمی برش‌ها را باز کنید و لای آن خامه بریزید.

 

تزیین میوه توت فرنگی,آموزش سفره آرایی و میوه آرایی,تصاویر میوه آرایی

میوه آرایی با توت فرنگی و خامه

 

در زیر دو نمونه تزئین با توت‌ فرنگی گل شده را می‌بینید.

 

میوه آرایی,آموزش میوه آرایی,آموزش تصویری میوه آرایی با توت فرنگی

میوه آرایی و تزیین کیک با توت فرنگی گل شده

 

آموزش میوه آرایی,سفره آرایی و میوه آرایی,تصاویر میوه آرایی

میوه آرایی جدید با توت فرنگی

 

منبع: iranbanou.com