کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

تست زنانه: بارداری را دوست دارید یا خیر؟!


باردار شدن اتفاقی است که هر روز تکرار نمی‌شود. حادثه‌ای است که شاید هر زنی تنها چند بار آن را در طول عمرش تجربه کند. با این حال هر بار متفاوت از قبل است. برخی خانم‌ها باردارشدن را دوست دارند اما برخی دیگر از آن به عنوان یک دوران تلخ یاد می‌کنند.

صبح بخیر: باردار شدن اتفاقی است که هر روز تکرار نمی‌شود. حادثه‌ای است که شاید هر زنی تنها چند بار آن را در طول عمرش تجربه کند. با این حال هر بار متفاوت از قبل است. برخی خانم‌ها باردارشدن را دوست دارند اما برخی دیگر از آن به عنوان یک دوران تلخ یاد می‌کنند، اگر دوست دارید بدانید بارداری از چشم شما یا همسرتان حادثه‌ای زیبا یا خسته‌کننده است تست زیر را بخوانید.

بارداری بـرای شما به چه معنی است؟

 برای سونوگرافی مراجعه کرده‌اید و پزشک جنین شما را در صفحه مانیتور نشان‌تان می‌دهد و صدای قلبش را می‌شنوید. چه احساسی دارید؟

۱- از دیدن فرزندم خوشحال می‌شوم.
۲- همه‌چیز به نظرم طبیعی و عادی است.
۳- فکر می‌کنم هنوز خوشبختی وجود دارد.

 جنین شما در رحم تکان می‌خورد. اولین تکان‌های او برای‌تان چه معنایی دارد؟


۱- آن را با دل‌پیچه اشتباه می‌گیرم.
۲- احساس خوبی ندارم.
۳- تمام خانواده را خبر می‌کنم.

 نظر شما در رابطه با زایمان طبیعی چیست؟


۱- نمی‌دانم چه لزومی دارد درد بکشم؟
۲- اگر بشود دوست دارم به روش دیگری زایمان کنم.
۳- اجازه می‌دهم پزشکم تصمیم بگیرد.

 مادر شدن برایتان به چه معناست؟


۱- رسیدگی بیشتر به فرزند و بی‌توجهی به کارهای بی‌ارزش
۲- رسیدن به باور ضعف انسان
۳- تلاش برای قدرتمند شدن

 نشانه‌های بارداری در شما نمایان شده است. برای خرید بیرون می‌روید. چه می‌خواهید بخرید؟


۱- یک لباس خواب اندامی به سایز قبل
۲- پیراهن گشاد پلیسه
۳-شلوار بارداری

 می‌خواهند در ماه هفتم بارداری از شما عکس بگیرند:


۱- اجازه نمی‌دهم چون به شدت ورم دارم.
۲- ناراحت نمی‌شوم.
۳- عاشق عکس‌گرفتن در دوران بارداری‌ام.

 آیا دوست دارید در روز زایمان همسرتان کنارتان باشد؟


۱- حتما
۲- اگر او هم بخواهد.
۳- بله، به شرط آن‌که بیش از اندازه مضطربم نکند.

 در دوران بارداری رابطه زناشویی شما چگونه است؟


۱- مثل گذشته، تغییری نکرده.
۲- تمایل ندارم.
۳- دوست دارم محبت بیشتری به شکل متفاوت از همسرم ببینم.

 وقتی در مورد اتاق نوزادتان تصمیم می‌گیرید


۱- می‌خواهید بزرگ‌تر از اتاق خودتان باشد.
۲- به تختی در کنار تخت خودتان قناعت می‌کنید.
۳- وقتی به دنیا آمد در موردش فکر می‌کنیم!

 وقتی باردارید، زندگی از دریچه چشم شما چگونه است؟

۱- در آسمان‌ها سیر می‌کنم.
۲- تفاوت چندانی با گذشته ندارد.
۳- خوشحالم که در وسایل حمل و نقل عمومی همیشه کسی جایش را به من می‌دهد.

 چه چیزی در دوران بارداری شما را بیش از حد آزار می‌دهد؟


۱- خستگی پایان روز
۲- حذف برخی مواد غذایی یا برخی کار‌ها از برنامه روزانه
۳- نیاز به خواب زیاد



شماره 1


اگر بیشتر پاسخ‌های شماره یک را انتخاب کرده‌اید، بارداری در شما به گونه‌ای با ضعف همراه است. در واقع در عین خوشحالی دچار ترس هستید. ذاتا انسان مضطربی هستید و بارداری استرس شما را بالا‌تر برده است. پذیرش تغییرات بدنی در طول بارداری برایتان دشوار است و حالاتی مانند کم‌خوابی، تهوع، گرفتگی عضلات و... نیز موضوع را بد‌تر کرده است. یوگا و آواز خواندن را به شما توصیه می‌کنیم تا استرس و خستگی ناشی از بارداری در شما به حداقل برسد. در ضمن سعی کنید رابطه خود را با مادرتان بهتر کنید. از یک روان‌شناس کمک بگیرید و پایه روابط‌تان را اصلاح کنید.

شماره 2


انتخاب گزینه دوم پاسخ‌ها یعنی بارداری شما برنامه‌ریزی شده است. شما خانمی هستید که دقیقا می‌دانید از زندگی چه می‌خواهید. بنابراین وقتی تصمیم گرفتید بچه‌دار شوید و جواب آزمایشتان مثبت بود هیجان زده نشدید. برای مراقبت از خود به هر کاری دست می‌زنید اما ورزش بهترین انتخاب است. رابطه خوبی با مادرتان دارید اما از آنجا که دوست دارید کنترل‌کننده همه‌چیز باشید یعنی دوست دارید خود را به پدرتان اثبات کنید. سعی کنید اطرافیان را از خود نرانید و به آن‌ها اجازه کمک دهید.

شماره 3


انتخاب پاسخ شماره سه می‌گوید، بارداری برایتان خوشبختی تمام عیار است. طبیعی است که در دوران بارداری ترس‌های معمول به سراغتان بیاید اما نهراسید. ریتم زندگی خود را تغییر دهید تا با تغییرات بارداری هماهنگ شوید. پذیرش تغییرات برای شما نسبت به سایر خانم‌های باردار راحت‌تر است. به تغذیه خود اهمیت بیشتری دهید و اگر سیگار می‌کشید فورا آن را کنار بگذارید. ورزش‌های آبی و یوگا برای شما بسیار مفید است. از حمایت‌ اطرافیان به‌خصوص همسرتان استفاده کنید.


ویدیو مرتبط :
تست محبت خدا، می خواهید بدانید چقدر خدا را دوست دارید؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اگر همسرتان را دوست دارید، این تست را حتما انجام دهید!!



رضایت داشتن از رابطه زناشویی

رضایت زناشویی انطباق میان وضعیت موجود و وضعیت مورد انتظار است

 

رضایت داشتن از رابطه زناشویی تان باعث می شود علاقه و نگرش ما به همسرتان تغییر کند. با این تست متوجه می شوید چقدر از رابطه زناشویی و عاطفی تان رضایت دارید!!


چقدر از رابطه زناشویی و عاطفی با همسرتان رضایت دارید؟
اگر از شما بپرسیم که می دانید مفهوم رضایت زناشویی چیست و چه ارتباطی با رضایت جنسی دارد؟ چه جوابی می دهید. برخی روانشناسان معتقدند رضایت زناشویی انطباق میان وضعیت موجود و وضعیت مورد انتظار است. طبق این تعریف رضایت زناشویی زمانی محقق می شود که وضعیت موجود در روابط زناشویی با وضعیت مورد انتظار فرد منطبق باشد. ادراک زن و شوهر از میزان، شدت و دامنه مشکلات موجود رابطه نشان دهنده سطح رضایت زناشویی آن هاست.

رضایت بخش بودن روابط میان همسران از طریق علاقه متقابل، میزان مراقبت از همدیگر و پذیرش و تفاهم با یکدیگر سنجیده می شود. در ازدواج بدون توافق زناشویی، مشکلات موجود میان همسران به حدی زیاد است که آن ها احساس می کنند نیازها و انتظاراتشان برآورده نمی شود.
مطالعات نشان داده است که رضامندی و یا نارضامندی زناشویی، بر بسیاری از ابعاد زندگی فردی و اجتماعی تاثیر می گذارد؛ برای مثال، نتایج مطالعات در محدوده تاثیر جسمانی نشان داد، افراد متاهل که زندگی شان پایدار بوده و استحکام بیشتری داشته، عموما عمر طولانی دارند، از نظر جسمانی سالم ترند. شاد هستند و بیشتر احتمال دارد که از سرطان نجات پیدا کنند. اغلب زوج ها در جایی میان این دو قطب قرار دارند و در مواردی بین آن ها توافق برقرار است و در مواردی نه.

هدف این پرسشنامه تعیین نقاط قوت روابط زناشویی و رضایت جنسی همسران است.
 
راهنمای سنجش میزان رضایت از رابطه زناشویی
لطفا هر یک از جملات زیر را به دقت بخوانید و با توجه به رابطه زناشویی خود به آن ها پاسخ دهید. جواب صحیح یا غلط وجود ندارد. سعی کنید حتی الامکان از پاسخ به مورد «نه موافق و نه مخالف» خودداری کنید. فقط وقتی این مورد را علامت بزنید که در موافق یا مخالف بودن خود نسبت به یک جمله کاملا شک و تردید داشته باشید.

 

رضایت جنسی همسران

 

نمره گذاری تست
نمره هایی که خط کشیده اید را با هم جمع بزنید. نمره شما باید عددی بین 10 تا 50 باشد.

دو نوع نمره گذاری برای این آزمون انجام می شود و برای نمره گذاری مقیاس رضایت جنسی، نمره سوال های 2، 4، 6، 8 و 10 را با یکدیگر جمع کنید تا یک نمره کلی به دست بیاید.
 
تفسیر تست رابطه زناشویی


مقیاس رابطه زناشویی
برای نمره گذاری مقیاس ارتباط زناشویی نمره سوال های 1، 3، 5، 7 و 9 را با یکدیگر جمع کنید. نمره شما باید بین 5 تا 25 باشد. این مقیاس، احساسات، اعتقادات و نگرش های شخص نسبت به میزان و چگونگی روابط زناشویی را می سنجد. نمره بالا یعنی نزدیک به 25 نشان دهنده آگاهی زن و شوهر و رضایت از سطح و نوع ارتباط در روابطشان است و نمره پایین یعنی نزدیک به 5 نشان دهنده فقدان رضایت در ارتباطشان است.
 
مقیاس رضایت جنسی
برای نمره گذاری مقیاس رضایت جنسی نمره سوال های 2، 4، 6، 8 و 10 را با یکدیگر جمع کنید تا یک نمره کلی به دست بیاید. نمره شما باید بین 5 تا 25 باشد. این مقیاس احساسات و نگرانی های فرد را درباره روابط جنسی و صمیمیت عاطفی با همسر ارزیابی می کند. موارد این مقیاس منعکس کننده میزان رضایت از روابط و احساس منعکس کننده میزان رضایت از روابط و احساس راحتی در بحث های مربوط به روابط جنسی است.


نمره بالاتر یعنی نزدیک به 25، نشان دهنده رضایت از ابراز عواطف و نگرش مثبت نسبت به مسائل جنسی در روابط زناشویی یا توافق درباره تصمیمات مربوط به بارداری است. نمره پایین یعنی نزدیک به 5 هم یعنی در رابطه جنسی با همسرتان مشکل دارید.
 
منبع : ماهنامه سپیده دانایی