کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

تزئین غذای کودک برای عصرانه و مهمانی


تزئین غذای کودک فقط زیبایی ظاهری نیست با تزئین غذای کودک اشتهای او را تحریک کرده و حتی او را به خوردن غذاهای مفیدی که دوست ندارد ترغیب کنید.

وب‌سایت نی نی یاری، خانم رباع: تزئین غذای کودک فقط زیبایی ظاهری نیست با تزئین غذای کودک اشتهای او را تحریک کرده و حتی او را به خوردن غذاهای مفیدی که دوست ندارد ترغیب کنید. با تزئین غذای کودک به کودک خود داشتن عادت های سالم غذایی و تنی سالم را هدیه می کنید.

میوه ها

موز شکلاتی:

تزئین غذای کودک برای عصرانه و مهمانی

مواد مورد نیاز:
موز، چوب بستنی، شکلات تلخ مخصوص آشپزی، اسپرینکل رنگی و یا هر خوردنی ای که برای روی شکلات دوست دارید.

طرز تهیه:
با این ایده ی دوست داشتنی به موزهای ساده ی کسل کننده شکلی زیبا و طعمی نو بدهید! موز را ببرید و چوب بستنی را در موز بگذارید چوب بستنی دسته ی موز ما خواهد بود. شکلات را آب کنید و موز را تا نیمه داخل شکلات فرو کنید. بیرون که آوردید اسپرینکل را روی آن بپاشید و صبر کنید خنک شود. حتی می توانید از خود بچه ها ههم کمک بگیرید و با فراهم کردن چند نوع اسپرینکل بگذارید به سلیقه خودشان روکش شکلات را انتخاب کنند.

سالاد میوه قلب و ستاره

تزئین غذای کودک برای عصرانه و مهمانی

مواد مورد نیاز: زغال اخته ، توت فرنگی، هندوانه (قسمتهای بدون هسته اش را جدا کنید.)

طرز تهیه:
این سالاد برای هدیه دادن به چشمها و معده کودک شماست! چند قالب کلوچه به شکل های قلب و ستاره بخرید. هندوانه را نصف کنید و به اندازه یک برش عرضی از آن جدا کنید و روی یک سطح صاف بگذارید و با استفاده از قالب ستاره ها را در بیاورید. توت فرنگی ها را بردارید و به آنها برش طولی بدهید و با قالب قلب همه ی برش ها را به شکل قلب در بیاورید. حالا یک ظرف زیبا بردارید و آنها را با زغال اخته مخلوط کنید تا سالاد آماده شود.



خوردنی ها

صبحانه ی خرسی!

تزئین غذای کودک برای عصرانه و مهمانی

مواد مورد نیاز:
نان تست، موز، شکلات، نوتلا

طرز تهیه:
روی نان تست را به نوتلا آغشته کنید. سه حلقه موز ببرید دو تا را برای گوشها و یکی را برای پوزه استفاده کنید. حالا نوبت شکلات هاست آنها را به جای چشم و دماغ خرس استفاده کنید. می توانید فقط از خود ایده استفاده کنید و مواد مختلف را با موادی که ما گذاشتیم جا به جا کنید.

سوسیس های مومیایی

تزئین غذای کودک برای عصرانه و مهمانی

مواد مورد نیاز:
سوسیس، خمیر نان

طرز تهیه:
ابتدا باید بدن مومیایی را بسازیم و به سوسیس دست و پا بدهیم یک سوسیس بردارید و در کنار آن دو برش عمودی ایجاد کنید. نیمه ی پایین آن را هم به دو نیم تقسیم کنید. حالا خمیر را بردارید و به صورت رشته دربیاورید و دور سوسیس و دست و پای آن به طور نامرتب بپیچید. سوسیس ها را در فر بگذارید تا کمی پخته شوند و آنها را سرو کنید.



تخم مرغ

تخم مرغ جغدی!

تزئین غذای کودک برای عصرانه و مهمانی

مواد مورد نیاز:
تخم مرغ آب پز، مایونز، زیتون، هویج

طرز تهیه:
تخم مرغ آپ پز را بردارید و بالای آن را به شکل هفت و هشت برش بزنید تا شبیه کلاهک جغد ما شود. برش که تمام شد کلاهک را جدا کنید را جدا کنید و زرده را بیرون بیاورید. زرده را در یک ظرف جدا با مایونز مخلوط کنید و آن را بین کلاهک و بقیه ی تخم مرغ که بدن جغد ماست بگذارید. یک حلقه از زیتون ها را ببرید و کمی هویج جای هسته بگذارید تا شبیه چشم شود و آن را به مخلوط زرده و مایونزبچسپانید. حالا بقیه ی هویج را به شکل پای جغد برش بزنید و زیر جغد بگذارید. جغد تخم مرغی ما آماده است. می توانید آن را در کنار سبزیجاتی که شبیه لانه تزئین شده اند سرو کنید.

تخم مرغ قارچی:

تزئین غذای کودک برای عصرانه و مهمانی

مواد مورد نیاز:
تخم مرغ آب پز، گوجه فرنگی، مایونز

طرز تهیه:
گوجه ها راطوری انتخاب کنید که فقط کمی از تخم مرغ بزرگتر باشند. بالای تخم مرغ را ببرید و زرده را بیرون بیاورید. زرده را در یک ظرف جدا با مایونز مخلوط کنید . مخلوط مایونز و زرده را روی قسمت برش داده ی تخم مرغ بگذارید. حالا گوجه را به دو نیم تقسیم کنید و یک نیمه را برای تخم مرغ بگذارید. با مایونز روی گوجه را خال خالی کنید تا قارچ ما آماده شود.


ویدیو مرتبط :
آرایش چشم مناسب مهمانی عصرانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تزئین غذای کوچولو؛ تخم مرغ آب پز


با تزئین غذا، انگیزه کودکانتان را برای خوردن غذا چندین برابر کنید.