کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

تبلت چه بلایی سر کودکان می‌آورد؟



بازی کودکان با تبلت,مضرات استفاده از تبلت کودکانی که بیش از حد از تبلت استفاده می کنند از دنیای واقعی دور می شوند

 

دلیل سکوت کودکان هیچ یک از این مسائل نیست. آن‌ها به اقتضای شرایط سنی‌شان باید کمی سر و صدا و تحرک داشته باشند. اما واقعا چرا ساکت یکجا نشسته‌اند؟ وسایل الکترونیکی از جمله گوشی و تبلت که امروزه دیگر دست هر بچه‌ای هست.

درست است که این وسایل می‌توانند در امر سرگرمی و آموزش به کار بیایند، اما باید به جنبه‌های دیگر آن نیز نگاه کرد. اگر والدین بیش از حد به کودکان خود اجازه کار کردن با گوشی و تبلت را بدهند، آن‌ها از دنیای واقعی فاصله خواهند گرفت.
 
خیره شدن به صفحه نمایشگر
خود نمایشگر شاید مسئله اساسی نباشد. زیرا پیش از گوشی و تبلت، کودکان به تلویزیون عادت می‌کنند. بنابراین نمایشگر گوشی و تبلت چیز عجیبی نیست. مشکل زمان استفاده از آن است. انجمن متخصصین اطفال آمریکا می‌گوید که کودکان پیش از دو سالگی نباید از به هیچ نمایشگری نگاه کنند. اما تقریبا 90 درصد کودکان تا قبل از دو سالگی به طور منظم تلویزیون نگاه می‌کنند. زمان مشاهده تلویزیون نیز به تدریج بیشتر می‌شود.
 
برای دیدن تاثیر این رویه مخرب نیازی نیست جای دوری بروید؛ کافی است نوجوانان امروزی را نگاه کنید! نوجوانان امروزی نمی‌توانند روابط خوبی را در دنیایی واقعی به وجود آورند. آن‌ها به جای اینکه به صورت حضوری با دوستانشان حرف بزنند، در حال صحبت با گوشی شخصی خود هستند که در اغلب موارد غیرضروری است.
 
آمار بالای تولید
امروزه تقریبا در تمام خانه‌ها می‌توان تلویزیون، گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و یا ترکیبی از آن‌ها را مشاهده کرد. بنابراین کودک به راحتی می‌تواند بین گزینه‌های فراوان موجود یکی را انتخاب کند، زیرا هر طرف که سرش را می‌چرخاند می‌تواند یک وسیله الکترونیکی دارای نمایشگر را ببیند. کارخانه‌های تولیدکننده نیز کار را برای کودکان راحت‌تر کرده‌اند. آن‌ها برای کسب سود بیشتر دستگاه‌های متناسب با علاقه‌ی کودکان را تولید کرده‌اند.   مضرات تبلت,مضرات تبلت برای بچه ها

  آموزش الکترونیکی و بازی‌ها اصلا برای کودکان در سنین پایین مناسب نیست

 

  چه بلایی سر کودکان می‌آید؟
بهتر است دیگر حاشیه نرویم. آموزش الکترونیکی و بازی‌ها اصلا برای کودکان در سنین پایین مناسب نیست. در واقع می‌توان گفت که کودکان هنگام کار با وسایل الکترونیکی هیچ چیزی نمی‌آموزند. آن‌ها در عوض با بازی کردن و خواندن و شنیدن مطالب، چیزهای بیشتری می‌آموزند. کودکان باید در سنین پایین اجتماعی شوند و آن‌ها این کار را با تقلید از رفتار والدین خود انجام می‌دهند. اما اگر قرار باشد که مدام به گوشی و تبلت خیره شوند، دیگر زمانی برای یادگیری باقی نمی‌ماند.


علاوه بر این موارد به مهره‌های گردن، توانایی کلامی، شور و شوق اجتماعی، میزان تمرکز و روابط عاطفی کودکان آسیب وارد می‌شود. اوتیسم نیز یکی دیگر از عواقب احتمالی استفاده بیش از حد وسایل الکترونیکی است. بنابراین، اگر دفعه بعد خواستید برای ساکت کردن کودک، به او گوشی یا تبلت بدهید حتما به عواقب آن فکر کنید؛ شاید نیاز باشد در تصمیم خود تجدیدنظر کنید.

 

منبع:faradeed.ir


ویدیو مرتبط :
فمنیسم و بلایی که بر سر کودکان آورد در فیلمی هالیوودی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بلایی كه بوکوحرام بر سر کودکان ربوده شده آورد



اخبار,اخباراجتماعی ,جنایات  بوکوحرام
 

به گفته یک مقام امدادرسانی حدود ۸۰ کودک که از یک اردوگاه تحت کنترل بوکوحرام در کامرون نجات یافته اند اسم خود و اینکه از کجا آمده اند را به یاد نمی‌آورند.

کریستوفر فومونیو از مدیران موسسه دموکراتیک ملی (ان دی آی) که در آمریکا مستقر است گفت این کودکان - که پنج تا ۱۸ ساله هستند - انگلیسی، فرانسوی یا هیچ کدام از زبان های محلی را صحبت نمی کنند. این کودکان در ماه نوامبر در اردوگاهی در شمال کامرون پیدا شدند. گروه بوکو حرام که در نیجریه فعال است عملیات خود را اخیرا به کامرون هم افزایش داده و در پی ایجاد یک حکومت اسلامی در شمال شرقی نیجریه است. این گروه چندین شهر و روستا در منطقه را کنترل می کند و اخیرا با داعش (گروه دولت اسلامی) بیعت کرد.

کودکان را نیروهای امنیتی پس از کسب اطلاعاتی از خبرچینان در کامرون نجات دادند. محل نگهداری آنها در ظاهر مکتبی برای قرآن آموزی بود. فومونیو گفت که او از یک مرکز کودکان بی سرپرست که این کودکان اکنون دوره بازپروری را در آن می گذرانند بازدید کرده است. او گفت که طولانی بودن دوره اسارت این کودکان و بمباران ذهن آنها با ایدئولوژی جهادی، باعث شده که هویت خود را گم کنند.

او گفت:‌ "تماس آنها با والدینشان قطع شده. تماس آنها با مردم روستایشان قطع شده، آنها قادر نیستند به زبانی روشن در مورد خود توضیح بدهند تا روابط خانوادگی شان کشف شود، آنها حتی نمی توانند اسم خود را بگویند." در همین حال حمله ای منسوب به بوکو حرام در روز سه شنبه حداقل شش نفر را در بازاری در شهر مایدوگوری در شمال نیجریه کشت. تازه ترین بمبگذاری انتحاری ظاهرا توسط یک زن میانسال انجام شد.

بوکو حرام در یک نگاه
بوکو حرام در زبان هوسا یعنی "آموزش غربی ممنوع" و این گروه در سال ۲۰۰۲ با تمرکز بر ضدیت با آموزش سبک غربی اعلام موجودیت کرد:
در سال ۲۰۰۹ عملیات نظامی برای ایجاد حکومت اسلامی را آغاز کرد.
این گروه به مقر پلیس و سازمان ملل در ابوجا، پایتخت، حمله کرده است و هزاران نفر - عمدتا در شمال شرقی نیجریه - را کشته است.
این گروه صدها نفر از جمله حداقل ۲۰۰ دانش آموز دختر را ربود.
بوکو حرام چند شهر در شمال شرقی این کشور را کنترل می کند و به کشورهای همسایه هم حمله کرده است.


  اخبار اجتماعی  - بهار  نیوز