کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

بچـه‌ها را هیجـان‌زده كنیـد


پیشنهادهایی برای درست كردن خوراكی‌های خوشمزه برای بچه‌ها

اگر شما هم با هله‌هوله‌خوردن بچه‌های‌تان مشكل دارید، تنها راهی كه برای‌تان باقی‌مانده این است كه خودتان خوراكی‌های سالمی در خانه درست كنید كه از خوراكی‌های بیرون خوشگل‌تر و خوشمزه‌تر باشد. فقط در این صورت است كه بچه‌ها خوراكی‌های خانه را به خوراكی‌های بیرون ترجیح می‌دهند. درست كردن خوراكی‌هایی با این سبك در خانه سخت نیست. كافی است كمی سلیقه به خرج دهید. درست‌كردن خوراكی‌های پیشنهادهای ما خیلی سرگرم‌كننده است و وقت زیادی از شما نخواهد گرفت.



توپك‌های پاپ‌كورن كاراملی



درست كردن این توپك‌ها خیلی آسان است، اما علاوه‌بر اینكه خیلی خوشمزه هستند، با كمی سلیقه می‌توانید آن‌ها را بی‌نهایت زیبا سرو كنید.

مواد لازم برای 10 توپ

  • پاپ كورن: 2 بسته  
  • شكر: یك فنجان
روش تهیه:

1- پارك‌كورن‌ها را در یك ظرف بزرگ بریزید.

2- شكر را در یك قابلمه متوسط با یك‌چهارم فنجان آب حل كنید و روی حرارت متوسط بگذارید. یك فنجان آب‌جوش به آن اضافه كنید و آن را به حدی بجوشانید كه كمی رنگش عوض شود، ولی نسوزد.

3- كارامل را روی پاپ‌كورن‌ها بریزید. كمی كه خنك شد، یك دستكش لاستیكی دست كنید و پاپ‌كورن‌ها را به شكل توپ دربیاورید. مواظب باشید نسوزید و اصلا نگذارید بچه‌ها این كار را انجام دهند. كارامل خیلی داغ است.

4- می‌توانید یك آب‌نبات در هركدام از توپ‌ها فرو كنید. این توپك‌ها را می‌توانید تا چند روز در یك ظرف دربسته نگه‌داری كنید.



حلقه‌های گل خوردنی



وقتی در یك جشن می‌خواهید به بچه‌ها جایزه دهید هیچ‌چیز به‌ اندازه این حلقه‌های خوردنی آن‌ها را خوشحال نخواهد كرد.

مواد لازم برای 1حلقه
  •  یك حلقه سیمی
  • نیم‌كیلوگرم آب‌نبات نعنایی
  • سیم گل‌سازی
روش تهیه:

سیم را به‌صورت مارپیچ روی حلقه سیمی بپیچید. آب‌نبات‌ها را یكی‌یكی و دوتا‌دوتا با نخ روی سیم محكم كنید. آنقدر این كار را انجام دهید تا تمام سطح سیم پوشیده از آب‌نبات شود.

حلقه‌گل با پاپ‌كورن

مواد لازم برای 1 حلقه
  •  4 بسته پاپ‌كورن
  •  مقداری نخ سفید و یك سوزن
  •  یك تكه مقوای ضخیم
روش تهیه:

برای درست‌‌كردن این حلقه باید كمی حوصله داشته باشید و تمام ذرت‌ها را با سوزن از نخ رد كنید. یادتان باشد سوزن و نخ را قبلش حتما شسته باشید، روی مقوا یك حلقه بزرگ جدا كنید و پاپ‌كورن نخ شده را دور حلقه بپیچید. انتهای نخ را گره بزنید تا پاپ‌كورن‌ها باز نشوند.



ساندویچ بیسكویت شكلاتی



مواد لازم
  •  تخم‌مرغ: 4 عدد
  •  كره: ۷۵ گرم  آرد سفید: ۱۰۰ گرم
  •  شكر: ۱۲۵ گرم  وانیل: كمی
  •  بكینگ پودر: یك قاشق مربا‌خوری
  •  شكلات آب شده: نصف فنجان
روش تهیه:

1- فر را روی دمای 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتی‌گراد روشن كنید.

2- زرده و سفیده تخم‌مرغ را به دقت جدا كنید. زرده را با شكر، وانیل و بكینگ پودر مخلوط كنید و آنقدر بزنید تا كاملا سفید و سفت شود.

3- كره را بزنید تا نرم و لطیف شود و آن‌ را با مایه زرده مخلوط كنید.

4- سفیده را جداگانه آنقدر بزنید تا از ظرف نریزد. سفیده را با زرده و كره مخلوط كنید، آرد را بریزید و به هم بزنید تا تمام مواد با هم مخلوط شوند.

5- خمیر را پهن كنید تا به ضخامت نیم سانتی‌متر برسد و از آن دایره‌هایی به قطر 5سانتی‌متر جدا كنید. دایره‌ها را روی كاغذ روغنی بچینید و روی نصف آن‌ها با یك قالب شكلدار، طرح‌هایی شبیه ستاره، گل یا چیزهای دیگر جدا كنید.

6- بیسكویت‌ها را به‌مدت 10 تا 15 دقیقه در فر بپزید تا روی آن‌ها طلایی شود. بعد از پخت آن‌ها را روی توری سیمی سرد كنید.

7- شكلات را در یك قابلمه كوچك با حرارت غیرمستقیم آب كنید. روی هر كدام از بیسكویت‌های كامل، یك قاشق شكلات بریزید و یكی از بیسكویت‌های طرح‌دار را روی آن فشار دهید.

8- این بیسكویت‌ها را می‌توانید تا چند روز در ظرف دردار نگه‌دارید.



بیسكویت آدم‌برفی



هیچ‌چیز به اندازه این بیسكویت‌های عروسكی بچه‌ها را خوشحال نمی‌كند. با درست كردن آن می‌توانید بچه‌ها را از خوردن یك میان‌وعده سالم تشویق كنید.

مواد لازم برای 12 آدم‌برفی

  • خمیر بیسكویت (می‌توانید آن را از روی دستور ساندویچ بیسكویت شكلاتی درست كنید) 
  • پودر كاكائو: یك قاشق چای‌خوری
  • شكر: یك فنجان
  • پودر نارگیل: 2 فنجان
  • شكلات آب شده: یك‌چهارم فنجان
  • پاستیل: 12 عدد برای دماغ آدم برفی
  • نخ رنگی: چند تكه

روش تهیه:

1- فر را روی دمای 350 درجه فارنهایت یا 175 درجه سانتی‌گراد روشن كنید.

2- خمیر را پهن كنید و روی آن به 3 اندازه مختلف دایره درآورید.

3- آن‌ها را جوری بالای یكدیگر روی كاغذ روغنی بپیچید كه شكل بدن آدم‌برفی درست شود. محل اتصال‌ها را به هم فشار دهید تا كاملا بچسبند.

4- كمی از خمیر را با پودر كاكائو مخلوط كنید تا كرم رنگ شود. با آن كلاه آدم برفی‌ها را درست كنید و روی دایره بالایی بگذارید و بچسبانید.

5- بیسكویت‌ها را 8 تا 12 دقیقه در فر بپزید تا روی آن‌ها طلایی شود.

6- شكر را در كمی آب كاملا حل كنید. روی بیسكویت‌ها را با آب و شكر بپوشانید و پودر نارگیل را روی آن بپاشید.

7- با شكلاتی كه روی حرارت غیرمستقیم آب كرده‌اید برای آدم‌برفی دكمه بگذارید و یك نوار شكلاتی روی كلاهش بكشید.

8- پاستیل را به جای دماغ آدم‌برفی بگذارید و نخ را دور گردنش ببندید.



ساندویچ هزارپا



این ساندویچ سبزیجات هم كاملا سالم است هم خوشمزه. این خوراكی برای بچه‌هایی مناسب است كه به هیچ وجه زیر بار خوردن سبزی‌ها نمی‌روند. شكل زیبای این ساندویچ بچه‌ها را به خوردن آن تشویق خواهد كرد.

مواد لازم
  • سیب‌زمینی متوسط: 2 عدد
  • اسفناج: یك دسته كوچك
  • گوجه فرنگی: 3 عدد
  • ذرت شیرین: یك قوطی
  • خیارشور كوچك: 5 عدد
  • چوب‌شور: یك بسته
  • روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: یك قاشق غذاخوری
  • كاغذ آشپزی: یك ورق
روش تهیه:

1- سیب‌زمینی‌ها را بپزید و مكعبی خرد كنید.

2- بگذارید آب جوش بیاید. اسفناج‌ها را یك دقیقه در آب جوش بریزید و نگه‌دارید و بلافاصله زیر آب سرد خنك كنید. با این‌كار مواد مغذی اسفناج هدر نمی‌رود. آن‌ها را خرد كنید.

3- گوجه فرنگی ‌و خیارشورها را ریز خرد كنید.

4- همه مواد را با هم مخلوط كنید. آن را با نمك، فلفل و روغن زیتون مزه‌دار كنید.

5- كاغذ آشپزی را پهن كنید، مواد را در آن بریزید و لوله كنید. ساندویچ را با فاصله‌های 3 سانتی‌متری برش بزنید.

6- یك گوجه‌فرنگی را برش بزنید و با هویج و كشمش به‌صورت هزارپا شكل دهید.

7- با چوب‌شورها پای هزارپا را بسازید.



كباب مرغ و ماهی



هر چند ماهی یكی از مفیدترین غذاها برای بچه‌هاست، اما دادن این غذا به بچه‌ها اصلا كار راحتی نیست. معمولا بیشتر بچه‌ها ماهی نمی‌خورند. برای این‌كه آن‌ها را وادار به خوردن این غذا كنید، می‌توانید از غذایی كه دوست دارند، كمك بگیرید مثلا از جوجه.

مواد لازم برای 4 نفر

  • فیله شیر ماهی: 300 گرم
  • گوشت مرغ: 500 گرم
  • فلفل دلمه‌ای قرمز: 2 عدد
  • نمك و فلفل: برای مزه‌دار كردن
  • كره: 50 گرم
  • چوب كباب: 4 عدد
  • پیاز: یك عدد
  • آب‌لیمو: یك قاشق غذاخوری

روش تهیه:

1- پیاز را خرد كنید. مرغ و ماهی را به‌شكل مكعب‌های 2 سانتی‌متری خرد كنید و با پیاز، آب‌لیمو، نمك و فلفل و نیمی از كره مخلوط كنید و بگذارید چند ساعت بماند تا مزه بگیرد.

2- فلفل دلمه‌ای را خرد كنید. مرغ و ماهی را از پیاز درآورید و یكی درمیان به سیخ بكشید. بین هر قطعه گوشت، یك فلفل به سیخ بكشید.

3- بقیه كره را در ماهی‌تابه داغ كنید و سیخ‌ها را در آن بگذارید. دو طرف كباب را تفت دهید. كمی كه رنگ آن تغییر كرد یك استكان آب در تابه بریزید، حرارت را كم كنید و در تابه را بگذارید تا گوشت‌ها كاملا بپزند. 30 تا 40 دقیقه طول خواهد كشید.

4- كباب‌ها را بیرون بیاورید. كمی آب‌لیمو روی آن‌ها بریزید و آن را با برنج سفید سرو كنید.

منبع : مجله شهرزاد


ویدیو مرتبط :
کتـک خوردن بچـه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکامل، تعادل دلفین‌ها را به هم زده است!



 

 

تکامل، تعادل دلفین‌ها را به هم زده است!

 

 

آناتومی نشان می‌دهد تغییر زیست‌گاه در دلفین‌ها و نهنگ‌ها باعث‌شده اندام‌های حفظ تعادل در آنها کوچک و کوچک‌تر شوند، تا آنجا که نقش آنها را تکان‌های دائمی و شدید سر در این حیوانات به عهده بگیرد.

 


سال‌هاست که برای محققان ، حفظ تعادل در دلفین‌ها، نهنگ‌ها و بعضی جانوران ساکن خشکی که اندام‌های حفظ تعادل بسیار‌کوچکی دارند، معمایی لاینحل باقی‌مانده است، اما به نظر می‌رسد تحقیقات انجام‌شده توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت‌لوییس، پاسخ دور از انتظاری برای این معما داشته باشد.

 


به نظر می رسد این جانوران برای حفظ تعادل ، دائما سر را با قدرت تکان می‌دهند و به این شکل نقص اندام‌های حفظ تعادل را در این گونه‌ها جبران می‌کنند.

 


این گروه به رهبری تیموتی هولار، متخصص گوش و حلق و بینی در دانشگاه واشینگتن و با کمک مسئولان باغ وحش میدوسترن توانستند الگوی حرکات سر را در دلفین‌ها تهیه و آنرا با الگوی حرکات سر در گاومیش‌ها - که از معدود جانوران ساکن خشکی هستند که اندام‌های تعادلی کوچکی دارند- مقایسه کنند.

 


در این آزمایش لوله‌ای پلاستیکی که درون آن یک ژیروسکوپ و دستگاه‌های ثبت حرکت نصب‌شده بودند، به دلفین‌ها داده شد تا آنرا در دهان بگیرند و تا مقصد معینی شنا کنند. همین ابزارها به حلقه‌ای متصل شد که به گردن گاوهای نر بسته شده بود.

 


نتیجه بسیار‌جالب بود، با اینکه نسبت به جثه، اندام‌های حفظ تعادل در گاومیش‌ها بزرگ‌تر بودند، اما الگوی حرکات سر در هر دو حیوان بسیار‌نزدیک به یکدیگر بود.

 


در انسان و بسیاری از جانوران، مجاری نیم‌دایره گوش داخلی مسئولیت حفظ تعادل را به عهده دارد، اما در دلفین پوزه‌کوتاه که بیش از ۲ متر طول دارد، ابعاد این مجاری از ابعاد آن در موش -حیوانی که می‌تواند به راحتی روی پوزه این دلفین سوار شود- بیشتر نیست.

 


بررسی آناتومی این جانداران نشان می‌دهد بخشی از این تغییرات به تکامل برمی‌گردد. حدود ۳۵ میلیون سال پیش، اجداد نهنگ‌ها و دلفین‌ها از خشکی به دریاها و اقیانوس‌ها وارد شده‌اند، این تغییر اقلیم و ادامه روند تکامل باعث‌شده، گوش داخلی و به تبع آن مجاری نیم‌دایره در این جانوران کوچک و کوچک‌تر شود.

 


دانشمندان احتمال می‌دهند، این تکان‌ دادن‌های دائمی سر در دلفین‌ها و سایر جانوران مشابه باعث می‌شود حساسیت اندام‌های کوچک تعادلی افزایش پیدا کند و به این وسیله ابعاد کوچک آنها نسبت به جثه جانور جبران شود.

 


هولار می‌گوید: «آزمایش‌های ما نشان می‌دهند هر چقدر این مجاری کوچک‌تر باشد، حساسیت آن نسبت به حرکت کمتر خواهد شد.


در نتیجه می‌توانیم بگوییم این مجاری در دلفین‌ها نمی تواند اطلاعات حرکتی را انتقال دهد، اما اینکه چرا پس از میلیون‌ها سال هنوز مجاری نیم‌دایره در دلفین‌ها باز باقی‌مانده، پرسش دیگری است».