کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

به کودکان به اجبار غذا ندهید !



تغذیه کودک,غذا دادن به کودک,غذا خوردن کودک

غذا دادن اجباری به كودك، مانع هضم غذای وی می شود 

تغذیه کودک - غذا دادن اجباری به كودك، موجب كندی جریان ترشح معده كودك و مانع از هضم غذای وی می شود. به گزارش خبرنگار وب دا، انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر اعلام كرد: فعالیت زیاد و خستگی، فعالیت كم و در نتیجه كمتر گرسنه شدن، نخوابیدن، كم بودن فاصله میان وعده ها با غذاهای اصلی و اظهار نظر مبنی بر دوست نداشتن غذا توسط بزرگترها از علل امتناع از غذا خوردن در كودكان است.

بنابراین گزارش، كودك از توجه والدین لذت می برد و می آموزد كه امتناع از خوردن، یكی از راه های جلب توجه آنان است غذا نخوردن كودك ممكن است وسیله ای باشد كه كودك می خواهد وابستگی و استقلالش را نشان دهد.

این گزارش می افزاید، كودك معمولا غذای به خصوصی را برای مدتی دوست دارد و بعد ممكن است به غذای دیگری علاقه نشان دهد در این مورد، والدین با تغییراتی از قبیل تغییر در درجه حرارت و یا نوع پخت، شكل غذا و تعریف و تمجید از غذا می توانند آن را مورد پسند و دلخواه كودك كنند.

بر اساس این گزارش، اگر كودك باز هم از خوردن غذا امتناع كرد، والدین باید صبور باشند و كودك را به اجبار وادار به خوردن نكنند و پس از تمام شدن غذا بشقاب او نیز با سایر بشقاب ها برداشته شود بدین ترتیب هم كودك یاد می گیرد كه زمان صرف غذا نامحدود نیست و هم باعث می شود در وعده غذایی بعد، به اندازه كافی گرسنه باشد و غذا بخورد.

منبع:webda.ir


ویدیو مرتبط :
اجبار کودکان به مشاهده فیلم سوزاندن الکساسبه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به کودکان غذاهای رژیمی ندهید



 

به کودکان غذا های رژیمی ندهید

 

 

بررسی ها حاکی از آن است که مصرف غذاها و نوشیدنی های رژیمی در کودکان می تواند منجر به چاقی آنها در دوران بزرگسالی شود. بدن از طریق طعم غذاها تشخیص می دهد که پرکالری هستند یا کم کالری.

 

اما اگر فقط به کودکان غذاهای رژیمی داده شود این ارتباط مغزی و تشخیص از میان می رود و آنها تبدیل به بزرگسالانی پر خور و چاق می شوند. بهتر است کودکان غذاهایی سالم و مقوی و دارای کالریهای کافی را مصرف کنند و در عین حال ورزش کنند تا دچار چاقی نشوند نه اینکه غذاهای رژیمی بخورند اما شیوه زندگی سالمی نداشته باشند.

 

جالب اینجاست که مصرف غذاهای رژیمی در بزرگسالان موجب پرخوری و چاقی نمی شود و علت آن نیز این است که تا سنین بلوغ بدن یاد می گیرد که کالریها را تشخیص دهد و مصرف غذاهای رژیمی اختلالی در این میان ایجاد نمی کند.

 

با توجه به اینکه اضافه وزن و چاقی می تواند در بزرگسالان منجر به بروز دیابت و بیماریهای قلبی شود کارشناسان به والدین توصیه می کنند که به منظور جلوگیری از این امر در کودکی به فرزندانشان غذاهای رژیمی ندهند.