کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

به تخیلات کودکتان احترام بگذارید!



خلاقیت در کودکان,ایجاد خلاقیت در کودکان

تشویق فرزندان به فعالیتهای محرک میتواند ارتباطات زیادی را در مغز ایجاد کند

 

تخیلات کودک
چند سال اول زندگی کودک بسیار مهم است. همه کارهایی که با کودک نوپا انجام میدهید از قبیل آواز خواندن، بازی کردن و … مغز کودک شما را رشد میدهد. تشویق فرزندان به فعالیتهای محرک میتواند ارتباطات زیادی را در مغز ایجاد کند. با تکرار این اتصالات شبکه‌هایی در مغز ایجاد میشود که به او اجازه فکر کردن و یادگیری میدهد. این زمان مهمی در رشد ذهنی کودک نوپای شماست و شما ببا تشویق او به استفاده از تخیل مسیر تخیل را به او نشان میدهید.

چطور این کار را انجام دهید؟
با خواندن کتابهای تصویری درباره افراد ناآشنا و کنار هم قرار دادن آنها میتوانید باعث فانتزی سازی فرزندتان شوید. اگر کودک شما به طور طبیعی تخیل مند باشد این موضوع باعث میشود دایره لغاتش افزایش پیدا کند. کتابهایی را انتخاب کنید که عکسهای بزرگ و رنگی دارند میتوانید هنگام کتاب خواندن هر چیزی را به داستان اضافه کنید. آنچه مغز او نیاز دارد ورودی است. صدای حیوانات را هنگام کتاب خواندن برایش درآورید و از صداهای خاص برای هرکدام از شخصیتها استفاده کنید. سعی کنید کمتر از تلویزیون و سی دی استفاده کنید چون این ابزارها تخیل آماده را به خورد کودک میدهد. به جای آن اجازه دهید ذهن کودک خودش بسازد.

خودتان داستان بسازید
داستانی که ساخته و پرداخته خودتان باشد برای کودکتان بهتر است چون به این ترتیب به او مسیرهای تخیل را نشان میدهید و آنها میفهمند چطور باید شخصیت سازی کنند. استفاده از کودکتان به عنوان شخصیت اصلی میتواند کمک بزرگی به گسترش احساسات او کند. خیلی زود او خودش داستان خودش را میسازد. شاید در ابتدا از روی دست شما تقلید یا کپی کند اما این خودش یک راه یادگیری است.

چه نوع داستانهایی تخیل کودک را تقویت میکند
تقریبا هر نوع داستانی میتواند برای بازی تخیل مناسب باشد. حوله را میتوانید کلاه پادشاهی کنید، دانه های حبوبات را جواهر کنید. حیواناتی که کودک دارد میتواند آنها را تبدیل به یک مزرعه کرده یا یک بیمارستان حیوانات درست کنید. بهترین ابزار تخیل ساده ترین آنهاست هرچه کنش فرزندتان برای ایجاد شخصیتهای خاص بیشتر باشد بهتر است. برای اطمینان از اینکه ایده های زیادی سراغ فرزندتان می آید این است که او را با آدمهای واقعی مکانها و رویدادها بیشتر مواجه کنید

از این بازیها چه یاد میگیرد
وقتی کودک شما یک سناریو داستان و شخصیت میسازد در اصل در حال توسعه مهارتهای اجتماعی و کلامی است با دوباره بازی کردن سناریو او احساس و عواطفش را هم درگیر میکند.تصور اینکه او یک ابرقهرمان است حس قدرت به او میدهد و به او می آموزد میتواند هر چیزی که میخواهد باشد. سعی کنید زیاد از کودک درباره کاری که انجام میدهد سوال نکنید به جای آن سعی کنید نظر بدهید مثلا بگویید « واااو انگار سوار سفینه فضایی شدی» این به او اجازه میدهد تخیلش را در جهتی که میخواهد ببرد نه اینکه از شما پیروی کند. با ایجاد شرایطی که تخیل کودک پرورش پیدا میکند او مهارت حل مسئله پیدا خواهد کرد. بنابراین اصلا فکر نکنید که این کارها اتلاف وقت است. چون وقتی بزرگ شده میتواند با چالشهای پیش رویش کنار بیاید.

منبع:niniban.com


ویدیو مرتبط :
به شعبده باز همکار احترام بگذارید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به حق هسته‌ای اعضای ان.پی.تی احترام بگذارید



اخبار,اخبار سیاست خارجی,معاهده ان پی تی


اخبار سیاست خارجی - به حق هسته‌ای اعضای ان.پی.تی احترام بگذارید

کشورهای صنعتی وظیفه دارند که بر اساس پیمان ان پی تی به سیاستهای ملی انرژی هسته ای کشورهای عضو از جمله حق داشتن چرخه سوخت احترام بگذارند.

مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان با انتقاد از گسترش جنگ افزار هسته ای توسط کشورهای هسته ای تاکید کرد کشورهای صنعتی وظیفه دارند که بر اساس پیمان ان پی تی به سیاستهای ملی انرژی هسته ای کشورهای عضو از جمله حق داشتن چرخه سوخت احترام بگذارند.

به گزارش ایرنا؛ حمید بعیدی نژاد که برای شرکت در سومین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده ان پی تی به نیویورک آمریکا رفته است روز چهارشنبه طی سخنانی در این نشست، اظهار داشت: مایه نگرانی است که بعد از45 سال پس از اجرایی شدن معاهده ان پی تی، کشورهای هسته ای نه تنها قدمی برای اجرای تعهدات خود برای کاهش و انهدام سلاحهای هسته ای برنداشته اند، بلکه بر عکس اقدام به توسعه انواع جدیدی از جنگ افزار هسته ای و ارتقای سلاح‌های خود و همچنین ادامه آزمایش هسته ای با روشهای جایگزین و افرایش نقش سلاحهای هسته ای در دکترین های امنیتی و نظامی خود کرده اند.

وی گفت: کشورهای هسته ای با کمک کردن به اعضای غیر عضو معاهده و انتقال تجهیزات، مواد و فنآوری هسته ای به آنها تعهدات خود نسبت به عدم گسترش سلاحهای هسته ای را زیر سوال برده و باعث تضعیف پایه های معاهده شده و اعتبار آنرا به خطر انداخته اند.

بعیدی نژاد افزود: کشورهای هسته ای باید با معکوس کردن تلاش خود در توسعه و پیشرفته ساختن جنگ افزار هسته ای، با حمایت از مذاکرات خلع سلاح هسته ای و برداشتن گامهای عملی در این راستا، از جمله شروع نابودی ذخایر هسته ای خود، تعهد جدی خویش به اهداف معاهده و پایبندی به هدف خلع سلاح هسته ای را به اثبات برسانند.

مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه به پیشنهاد رییس جمهوری اسلامی ایران در خصوص خلع سلاح هسته ای در سطح جهان اشاره کرد و گفت: دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مهرماه سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل با طرح یک پیشنهاد جدید که از طرف جنبش عدم تعهد ارایه گردید، نقشه راه مهمی را برای خلع سلاح هسته ای ارایه کرد که به تصویب مجمع رسیده و اجرای آن باید پیگیری شود. در این راستا، تعیین روز 26 سپتامبر بعنوان روز بین المللی انهدام کامل سلاحهای هسته ای توسط مجمع عمومی سازمان ملل، اقدام مهمی برای پیشبرد اهداف معاهده ان پی تی می باشد.

وی اظهار داشت: کنفرانس خلع سلاح ژنو باید با تصویب دستورکار لازم، هرچه سریعتر زمینه آغاز مذاکرات کنوانسیون جامع ممنوعیت دستیابی، توسعه، تولید، آزمایش، ذخیره سازی، انتقال، استفاده و یا تهدید به استفاده از جنگ افزار هسته ای را آغاز نماید.

به گفته مدیرکل امور سیاسی وزارت امور خارجه تعیین اقدامات برای ایجاد منطقه عاری از سلاحهای هسته ای بویژه در منطقه خاورمیانه از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از گسترش و توسعه سلاحهای هسته ای می باشد که باید در دستور کار کنفرانس ان پی تی قرار گیرد.

بعیدی نژاد در بخش دیگری از سخنرانی خود برنامه های هسته ای نظامی رژیم صهیونیستی را که تنها غیرعضو معاهده در منطقه خاورمیانه است، خطری برای صلح و امنیت منطقه و تنها مانع ایجاد منطقه عاری از سلاحهای هسته ای در خاورمیانه دانست.

وی گفت: رژیم صهیونیستی با وجود موافقت تمامی اعضای ان پی تی و درخواست جدی جامعه بین المللی برای تشکیل کنفرانس سال 2012 برای ایجاد منطقه عاری از سلاحهای هسته ای در خاورمیانه، با برگزاری این کنفرانس مخالفت کرده و مانع تشکیل این کنفرانس برای ایجاد منطقه عاری از سلاحهای کشتار جمعی در خاورمیانه شده است.

وی افزود: کشورهای هسته ای مسئول برگزاری این کنفرانس نمی توانند از مسئولیتهای خود برای برداشتن گام های اجرایی و عملی برای اجرای قطعنامه 1995 ان پی تی به منظور ایجاد منطقه عاری از سلاحهای هسته ای در خاورمیانه شانه خالی کنند و باید برای تحقق این هدف گام های عملی بردارند.

مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه تحقق کامل حق مسلم هسته ای برای توسعه، تحقیق، تولید و استفاده از انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز بدون تبعیض برای همه کشورهای عضو ان پی تی را از مهمترین اهداف معاهده دانست.

بعیدی نژاد تاکید کرد: کشورهای عضو حق کامل دارند که در عالیترین سطح لازم به تبادل تجهیزات، مواد و اطلاعات علمی و فن آوری هسته ای برای اهداف صلح آمیز میان خود و با همکاری سازمانهای بین المللی مبادرت نمایند.

وی در پایان افزود: بر اساس متن معاهده ان پی تی هیچ یک از مفاد این معاهده نمی تواند به گونه ای تفسیر شود که حق مسلم اعضای معاهده در استفاده از انرژی هسته ای برای اهدف صلح آمیز را محدود و یا خدشه دار سازد. بویژه کشورهای صنعتی وظیفه دارند که اجرای حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را برای همه کشورها تسهیل نمایند. این حق حاکمیتی کشورهای عضو ان پی تی است که خود سیاستهای ملی انرژی هسته ای از جمله سیاست چرخه سوخت خود را انتخاب کنند و همه کشورها باید به انتخاب کشورهای عضو احترام بگذارند.
اخبار سیاست خارجی - ایرنا