کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

به این کودک « برچسب » نزنید!


برخی از کودکان دیر با دیگران گرم می‌گیرند، آنها قبل از آنکه از یک مهمانی لذت ببرند نیاز دارند موقعیت را ارزیابی کنند اما برخی کودکان درونگرا هستند و نیاز دارند زمانی را با افکارشان تنها باشند.


مجله سیب سبز: برخی از کودکان دیر با دیگران گرم می‌گیرند، آنها قبل از آنکه از یک مهمانی لذت ببرند نیاز دارند موقعیت را ارزیابی کنند اما برخی کودکان درونگرا هستند و نیاز دارند زمانی را با افکارشان تنها باشند. اشتباه نکنید. کودکان درونگرا می‌توانند مهارت‌های اجتماعی بسیار پیچیده‌ای را بیاموزند و از بودن در کنار دیگر بچه‌ها لذت ببرند. آنها فقط نمی‌خواهند مرکز توجه باشند. فقط باید بدانید چطور با آنها رفتار کنید.

به او احترام بگذارید

نه تنها باید او را برای آنچه که هست قبول کنید بلکه باید به او احترام بگذارید. تا زمانی که این رفتار در او نهادینه شود باید توجه کافی به او داشته باشید. کودکان درونگرا می‌توانند مهربان، متمرکز و بسیار اهل مشارکت باشند.

به او برچسب نزنید

اگر کودک شما خجالتی است به هیچ عنوان به خودتان اجازه ندهید او را با این لقب صدا کنید. او عصبانیتی را تجربه خواهد کرد که جزو یک صفت ثابت در او می‌شود، نه یک احساسی که می‌تواند بر آن کنترل داشته باشد. او همچنین می‌داند که خجالتی بودن در جامعه مورد انتقاد است. وقتی دیگران در مقابلش او را خجالتی می‌نامند سعی کنید به آهستگی آن را بازسازی کنید و مثلا بگویید «سارا دوست داره وقت خودش رو برای موقعیت‌های جدید صرف کنه.»



فکر نکنید ارثی است

اگر شما درونگرا هستید سعی نکنید سابقه خودتان را روی فرزندتان اعمال کنید. درونگرایی شما ممکن است در جوانی شما را آزار داده باشد. تصور نکنید این می‌تواند نمونه‌ای برای فرزند شما باشد یا او نمی‌تواند مسئولیت رسیدگی به امورش را داشته باشد. او از پس کارهایش برمی‌آید و با این کار رشد می‌کند. بهترین کاری که می‌توانید برای او انجام دهید این است که کمکش کنید از خصوصیاتش لذت ببرد و اعتماد به نفس داشته باشد و به او آموزش دهید با جنبه‌های چالش‌برانگیز طبیعت خود کنار بیاید.

آرام حرکت کنید اما حرکت کنید

اگر کودک شما نسبت به امتحان کردن چیزهای جدید یا ملاقات با افراد جدید بی‌تمایل است، او را به تدریج در معرض تجربه‌های نو قرار دهید. اجازه ندهید او انتخاب کند اما به محدودیت‌هایش احترام بگذارید حتی اگر به نظر زیاد می‌آید. قدم به قدم به سوی چیزی که او در برابرش احتیاط می‌کند، بروید. وقتی او خطرات اجتماعی را به جان می‌خرد، او را به خاطر تلاشش تحسین کنید؛ مثلا «دیدم که دیروز با بچه‌ها بازی کردی، می‌دونم که سختت بوده اما من بهت افتخار می‌کنم.» زمانی که از چیزی لذت می‌برد یا از چیزی می‌ترسد اینها را به او خاطرنشان کنید. در نهایت او یاد می‌گیرد که احساس نگرانی خود را تنظیم کند.

گل‌تان را آب دهید

اگر کودک شما بسیار حساس است یعنی نسبت به نور، صدا، تجربه‌های عاطفی یا موقعیت‌های جدید واكنش نشان می‌دهد شاید بتوان گفت او«کودک ارکیده» است. این عبارت از تئوری‌ای که در حال حاضر توسط محققان در حال بررسی است به دست آمده.بنابراین نظر اگر بسیاری از کودکان مانند گل قاصدک هستند یعنی می‌توانند خودشان را با هر محیطی وفق دهند، برخی دیگر مانند گل ارکیده هستند. آنها به محیط پرورش خود بسیار حساسند، در واقع آنها از کودکان قاصدک بهتر عمل می‌کنند، اغلب سالم‌ترند و نمرات بهتری کسب می‌کنند و از روابط قوی‌تری برخوردارند.

احساساتش را پرورش دهید

کودکان درونگرا پتانسیل گسترش  احساسات بزرگ را دارند. نسبت به اشتیاق فرزندتان آگاه باشید و آن را پرورش دهید. درگیری در یک فعالیت و یک مسیر ثابت منجر به شادی است و استعدادی که خوب پرورش داده شود، یک منبع بزرگ اعتماد به نفس است. فعالیت‌های قدیمی مانند فوتبال و پیانو ممکن است برای برخی از بچه‌ها مناسب باشد اما مسیرهای دیگر را فراموش نکنید، ممکن است او در نوشتن خلاق باشد بنابراین سعی کنید او را راهنمایی کنید.


ویدیو مرتبط :
برچسب محافظ صفحه ضدضربه (مدل برچسب آهنی) برند monifilm

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علوی: به تحلیلگران برچسب سیاسی نزنید


وزیر اطلاعات با بیان اینکه تحلیلگران عرصه اطلاعاتی باید نگاه عمیق و بصیر داشته باشند گفت: نباید به تحلیلگران برچسب سیاسی و عوام گرایی زد.

خبرگزاری صدا و سیما: وزیر اطلاعات با بیان اینکه تحلیلگران عرصه اطلاعاتی باید نگاه عمیق و بصیر داشته باشند گفت: نباید به تحلیلگران برچسب سیاسی و عوام گرایی زد.

سیدمحمود علوی در نخستین همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات، با بیان اینکه قرآن کریم بر اهمیت تدبر و بصیرت تأکید کرده است گفت: تحلیل باید در جهتی هدفمند، آسیب‌شناسانه، راهگشا، واقع‌گرا، آینده‌پژوه و آینده‌نگر باشد.

علوی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش گفت: بیش از 210 اثر علمی به این همایش ارائه شده و این حاکی از استقبال خوب شرکت کنندگان از این همایش است.

وزیر اطلاعات افزود: تدبر یکی از راه های اساسی برای یافتن حقیقت است؛ اگر تدبر و ژرف اندیشی نباشد انسان به مراحل بالاتر نمی‌رسد.

وی  تصریح کرد: حجم اطلاعات بدون تحلیل، مانند جنگلی است که برای برون رفت از آن راهی ترسیم نشده و انسان تا مدتها در جنگل سرگردان می‌ماند.

علوی با بیان اینکه امروز در عصر تحلیل زندگی می‌کنیم، افزود: ابزارهای موجود، این تحلیل ها را تسهیل کرده و می‌تواند تاثیرات مثبت و منفی بر روی اندیشه های انسان داشته باشد.

وی اضافه کرد: باید روی تحلیل ها مدیریت صحیح و علمی شود نه اینکه تحلیل مانع تحلیل و پیشگیری ها شود، تحلیل های اطلاعاتی باید آسیب شناس و واقع گرا و نه توهمی و پیش بینی کننده آینده باشد.

به گفته وزیر اطلاعات ، روش تحلیل مانند ظرفی است که بر محتوا هم تاثیر می‌گذارد و هرچه ریل‌گذاری در این مسیر هوشمندانه تر باشد قطار تحلیل به نتیجه های ارزشمند می‌رسد.

علوی با بیان اینکه شناسایی پدیده‌ها و شناسایی بحران‌های اقتصادی و امنیتی نیازمند تحلیل اطلاعاتی است، افزود: اطلاعات مختص یک رشته نیست و با تمام رشته ها باید هم افزایی و تعامل داشته باشد.

وزیر اطلاعات گفت :  استفاده از نظرات صاحب نظران علوم انسانی و فنی، یکی از ضرورت‌های تحلیل اطلاعاتی است که با مشارکت فرهیختگان ما می‌توانیم به داده‌های جامعی برای تحلیل اطلاعاتی برسیم. ما از دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی و مرکز بررسی استراتژیک امنیت ملی انتظار داریم که بستر لازم را برای همکاری با دانشگاه‌ها ، مراکز علمی و  پژوهشی کشور فراهم کند.

وی گفت: تحلیل های اطلاعاتی باید عقل محور باشد اگر خدای نکرده تحلیل ها احساسات محور و نشات گرفته از حب و بغض و سلیقه ای باشد امنیت ملی با خطرات جدی مواجه خواهد شد چرا که نتیجه آن اطلاعاتی مبتنی بر توهم ها خواهد بود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در تحلیل های امنیتی سانسور و خودسانسوری از آسیب های جدی است، افزود: خودسانسوری امری جدی است که تصمیم گیران کشور را از درک حقایق باز داشته و صرفا به توجیه افکار سوق می‌دهد و لذا مسیر را برای تصمیمات مناسب باز می دارد.

وی ادامه داد: انحراف در تصمیم سازی از نتایج غلط تحلیل اطلاعاتی است که حداقل نتیجه آن اتلاف منابع و فرصت سوزی هاست لذا در تحلیل اطلاعات فضای باز و اندیشه حرفه ای از ضروریات است. پرهیز از زدن برچسب به تحلیلگران باید مورد توجه قرار گیرد؛ کافی است به تحلیلگران برچسب چپ و راست بزنند تا تحلیل ها به نتایج غلط برسد و این یک آسیب جدی است. باید فضا به گونه ای  باشد که افراد بدون واهمه سراغ تحلیل بروند.

وزیر اطلاعات گفت : شناسایی پدیده‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی و شرایط تبدیل این پدیده‌ها به بحران‌ها و همچنین تبدیل این بحران‌ها به مسائل امنیتی، ضرورت کار تحلیل اطلاعاتی است.

آقای علوی تصریح کرد : در تحلیل اطلاعاتی ما نیازمند علوم سیاسی ، جامعه شناسی ، حقوق، روانشناسی، مدیریت و سایر علوم هستیم، زیرا اطلاعات مختص یک رشته نیست و تمام رشته‌ها برای تحقق امنیت ملی باید هم افزایی داشته باشند.

وزیر اطلاعات گفت: رویکرد دستگاه های اطلاعاتی بهره گیری از روش های علمی است که اگر ما هم دراین زمینه حرکت نکنیم ضرر می کنیم لذا اگر کار اطلاعاتی را دانش بنیان کنیم به امنیت پایدار و آسیب ناپذیرتر می رسیم.