کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

برنامه های نوروز 92 برای کوچولوها


مگر می‌شود عید باشد و تلویزیون نباشد. مگر می‌شود بهار بیاید و بچه‌ها از دیدن کارتون و برنامه‌های نوروزی لذت نبرند. همین دل‌خوشی‌های کوچک اما لذت‌بخش است که وقتی عید تمام می‌شود مزه کارتون‌ها هنوز زیر زبان ما مانده است.

مجله شهرزاد:  مگر می‌شود عید باشد و تلویزیون نباشد. مگر می‌شود بهار بیاید و بچه‌ها از دیدن کارتون و برنامه‌های نوروزی لذت نبرند. همین دل‌خوشی‌های کوچک اما لذت‌بخش است که وقتی عید تمام می‌شود مزه کارتون‌ها هنوز زیر زبان ما مانده است. ما هم سعی کردیم این برنامه‌ها را برای‌تان معرفی کنیم تا اگر خواستید بهارتان را با شخصیت‌های دوست‌داشتنی تلویزیونی گره بزنید، چیزی را از دست ندهید.

برنامه های بچه ها در نوروز 92

کلاه قرمزی نوروز ۹۲ : باز هم این عروسک‌های دوست‌داشتنی


این پنجمین سالی است که کلاه‌قرمزی مهمان خانه‌های ما خواهد شد. عروسکی که روز اول از یک صندوق پست بیرون ‌آمد ولی آن‌قدر بامزه و تودل‌برو بود که پا به پای همه ما بزرگ شد و کم‌کم کلی دوست و آشنا دور خودش جمع کرد و حالا به شکلی درآمده که کلی طرفدار دارد. قبول کنید کمتر برنامه‌ای است که خبر دنباله‌دار بودنش این‌قدر همه را خوشحال ‌کند. شاید مهم‌ترین دلیلش هم وجود کلی شخصیت جذاب و بامزه است که هرکدام‌شان یک بمب خنده هستند. از نفر‌های اول این مجموعه یعنی کلاه قرمزی و پسرخاله تا پسر عمه‌زا، جیگر، فامیل دور، ببعی و آقای همساده موجوداتی هستند که با ماجراهای جذاب و اتفاقات بامزه‌شان حتی مادر و پدر‌ها را هم عاشق خودشان کرده‌اند. هرچند همه می‌دانند که ماندگاری شخصیت کلاه قرمزی و دوستانش رابطه مستقیمی با نوآوری و خلاقیت دو نفر دارد. زوج هنری ایرج طهماسب که نقش آقای مجری کاملا برازنده‌اش است و حمید جبلی که به جای کلاه قرمزی و پسرخاله حرف می‌زند حالا‌ حالا‌ها دوست دارند بچه‌ها را غافلگیر کنند و از خنده و قهقهه آن‌ها لذت می‌برند. نوروز امسال هم کلاه‌قرمزی و دوستانش به بچه‌ها خواهند گفت که شاد باشید و تا می‌توانید شیطانی کنید و به بزرگ‌تر‌ها یادآوری خواهند کرد که بچه‌ها را دوست داشته باشید و به بازیگوشی‌های‌شان احترام بگذارند.

گل‌آموز:

یاد بگیریم چطوری بازی کنیم

برنامه «گل‌آموز» نشان داده که می‌شود در کنار موضوعات ‌آموزشی بچه‌ها را هم سرگرم کرد. سارا روستاپور یا‌‌ همان خاله سارا برنامه‌های کودک و نوجوان شبکه تهران و شبکه ۲ سیما با تهیه این برنامه در شبکه آموزش سعی کرده برای بچه‌های پیش‌دبستانی و آنهایی که وارد مدرسه شده‌اند و خواندن و نوشتن را یاد گرفته‌اند برنامه‌ای شاد و آموزشی فراهم کند. آیتم‌های سرگرم‌کننده و متنوع این برنامه از یاد کسی نمی‌رود و این 13 روز تا دلتان بخواهد می‌توانید از بازی‌های مختلفی که در این برنامه معرفی می‌شود، لذت ببرید.

برنامه های بچه ها در نوروز 92

تُن تُن کارتون:

مزه عید به کارتون دیدن‌هایش است

دیدن کارتون‌های جذاب و دوست داشتنی یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های بچه‌ها در هر سنی است. اصلا یکی از دلخوشی‌های بچه‌ها دیدن کارتون است در این‌که در ایام عید همه شبکه‌های تلویزیونی دوست داشتند بچه‌ها را با پخش کارتون‌های بامزه پای شبکه‌شان بنشانند. نباید شک کرد اما امسال عید شبکه تهران با پخش کارتون‌های مورد علاقه بچه‌ها شاید یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیون را به بچه‌ها هدیه داده است.

برنامه های بچه ها در نوروز 92
فیتیله‌ای‌ها می‌آیند: اما با محمود شهریاری

محمد مسلمی، علی فروتن و حمید گلی را که یادتان نرفته است. منظورم برنامه «فیتیله جمعه تعطیله» است که سال‌ها صبح جمعه‌های‌مان را با آن‌ها گذرانده‌ایم. این گروه منسجم هنری امسال نوروز مهمان خانه‌های ما هستند و با شعرهای زیبا و بازی‌های دلنشین‌شان فضای شادی را به‌وجود می‌آورند. بعد از این‌که گروه فیتیله‌ای‌ها از مجید قناد جدا شدند سعی کردند مدتی را استراحت کرده و بیشتر مطالعه و تمرین کنند تا با شکلی متفاوت و ایده‌های تازه پیش بچه‌ها برگردند و حالا این انتظار در عید امسال تمام می‌شود و آن‌ها برمی‌گردند اما با این تفاوت که محمود شهریاری هم همراه آن‌هاست. محمود شهریاری را همه ما با مدل خنده خاصش و شیوه اجرای منحصر‌به فردش می‌شناسیم. او که قبلا هم در اجرای چند مسابقه برای بچه‌ها ثابت کرده‌است که چقدر در ارتباط با بچه‌ها موفق است، این‌بار با گروه فیتیله‌ای‌ها به شبکه دو برمی‌گردد. به نظر می‌آید باید منتظر برنامه‌ای جذاب که تلفیقی از نقش‌آفرینی‌های گروه فیتیله‌ای به همراه اجرای شاد محمود شهریاری است، باشیم.

عمو پورنگ:

چِقَد خوشگلی تو

مطمئن باشید با حضور سلطان، جوجه، دودو، گلدون خان و... عید امسال عموپورنگ و امیر محمد تنها نیستند. عمو پورنگ که از تابستان تا حالا نتوانسته از بچه‌ها دل بکند و هنوز با برنامه «هزارو شصت و شونزده» روی آنتن است، برای عید کلی برنامه‌های خوب تدارک دیده است. به خصوص که بخشی از این جذابیت مربوط به حضور بازیگرانی است که چند نقش را بازی می‌کنند. مثلا امیر سهیلی 3 نقش سلطان، آقای لب و دهن و بلبل خان را با مهارت تمام بازی می‌کند و محمدرضا خوارزمی هم در 2 نقش جوجه تیغی و دو دو مورد توجه بچه‌ها قرار گرفته است. البته این تقسیم نقش به امیر محمد هم رسیده و او با 2 نقش گلدون خان و آقا نگهدار توانسته ثابت کند که توانایی‌هایش فرا‌تر از یک مجری کودک است.

از بهار تا بهار:

ماجراهای یک خانواده خوب ایرانی در عید نوروز


دیدن سریالی با حال و هوای کاملا بهاری و نوروزی که می‌خواهد تمام آداب و رسوم و سنت‌های نوروز را از درختکاری، خانه‌تکانی و چهارشنبه سوری تا خرید عید و چیدن سفره هفت‌سین و دید و بازدیدهای عید معرفی کند و البته به موضوع تکالیف بچه‌ها در عید یا‌‌ همان پیک شادی هم بپردازد. سریال اپیزودیک «از بهار تابهار» از سیزدهم اسفند شروع می‌شود و تا سیزدهم فروردین ۹۲ ادامه دارد. این اتفاقات در خانواده‌ آقای حق‌شناس رخ می‌دهد. آقای حق‌شناس یعنی پدر (با بازی رضا فیاضی) به همراه همسرش هما خانم (با بازی لاله صبوری) 3 بچه دارند. امید که از همه کوچک‌تر است بخش‌های مهمی از هر قسمت را به دوش می‌کشد و اغلب ماجرا‌ها حول محور او و همکلاسی‌اش محسن می‌چرخد.  امید با برادر بزرگترش احسان خیلی صمیمی است. نقش پسر بزرگ را مهران ضیغمی (بازیگر نقش سهیل، در سریال‌های «تولدی دیگر»، «این زمینی‌ها» و «قطار ابدی») بازی می‌کند که پس از سال‌ها دوری از تلویزیون با این سریال برگشته است و در‌‌نهایت مرجان تنها دختر این خانواده هم از ماجراهای سریال دور نیست. محمود معظمی کارگردان و داود قچاق تهیه کننده این سریال هستند و قرار است صدای مجید اخشابی را روی تیتراژ این سریال بشنویم.

سنجد:

مثل همیشه برگشتم


شخصیت عروسکی سنجد به دلیل ویژگی‌های خاصش کلی طرفدار دارد و شاید به همین خاطر است که نگار استخر تصمیم گرفته امسال عید ما را تنها نگذارد و همراه سنجد ایام نوروز را برای ما شاد و آموزنده کند. سنجد در بهار امسال تصمیم گرفته دوباره برگردد؛ مصداق‌‌ همان تکیه کلام معروفش «دوباره برمی گردم» و این بار هم در نقش همیشگی‌اش یعنی خبرنگار محله ظاهر شده است. این دهمین نوروز است که سنجد آن را حس کرده و مفهوم آن را فهمیده است و دارد جشنش را می‌گیرد. این عروسک بامزه با هدایت و صداپیشگی نگار استخر کم کم دارد به بخش مهمی از خاطرات ما تبدیل می‌شود.




ویدیو مرتبط :
سکانسی از برنامه دو نیمه سیب -ویژه برنامه نوروز 92

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ویژه‌برنامه‌ نوروز 92 به احسان علیخانی سپرده شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

ویژه‌برنامه‌ نوروز 92 به احسان علیخانی سپرده شد

مدیر شبکه دو سیما حضور احسان علیخانی در اجرای ویژه‌ برنامه‌ی نوروزی شبکه دو را قطعی دانست.

علی بخشی‌زاده در گفت‌وگو باایسنا، خاطرنشان کرد: امسال هم اجرای ویژه برنامه‌ی نوروز 92 شبکه دو به طور قطع با احسان علیخانی خواهد بود و این برنامه با یک تدارک بسیار وسیع‌تر و جذاب‌تر تولید و پخش می‌شود.

او ادامه داد: بهتر است ابعادش را اعلام نکنم تا به جذابیتش بیفزاید.

همچنین وی درباره‌ی تولید سری جدید «کلاه قرمزی در نوروز 92» اعلام کرد: صحبت‌های اولیه در راستای تولید این مجموعه انجام شده است و به زودی سری جدید آن کلید خواهد خورد؛ ضمن اینکه قبلا هم قول داده بودم که هر سال ما با کلاه‌قرمزی سال گذشته به استقبال نوروز می‌رویم الان هم به مخاطبان نوید این را می‌دهد که کلاه‌قرمزی نوید آمدن عید را خواهد داد.

بخشی‌زاده در پایان به خبرنگار ایسنا گفت: 15 روز مانده به سال جدید، پخش سری قبلی «کلاه قرمزی» از شبکه دو سیما به صورت هر شبی آغاز می‌شود و همچنین سری جدید آن در نوروز 92 همراه با عروسک‌ها و شخصیت‌های جدید به شبکه دو می‌آید./ایسنا