کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

با فرزندتان خوش بگذره!


برای شاد بودن هیچ وقت دیر نیست. پیشنهاد می‌کنیم برای100 ساعت آینده را با کودکان‌تان اوقات خوشی خلق کنید و از آن لذت ببرید. پیشنهادهای ما اصلا سخت نیستند و به شما کمک می‌کنند پیوندی مستحکم با فرزندتان ایجاد کنید.


مجله سیب سبز: برای شاد بودن هیچ وقت دیر نیست. پیشنهاد می‌کنیم برای100 ساعت آینده را با کودکان‌تان اوقات خوشی خلق کنید و از آن لذت ببرید. پیشنهادهای ما اصلا سخت نیستند و به شما کمک می‌کنند پیوندی مستحکم با فرزندتان ایجاد کنید و بیشتر قدر لحظه‌های با هم بودن‌تان را بدانید. و از آن لذتی بی‌نظیر بسازید.

سری به مادربزرگ و پدربزرگ بزنید

از همین حالا یک برنامه‌ریزی برای دیدن مادربزرگ و پدربزرگ داشته باشید. حتی می‌توانید از فرزندتان بخواهید با آنها تماس بگیرد  و یک روز را با هماهنگی شما به دیدن آنها اختصاص دهید. اگر می‌خواهید حسابی خوش بگذرد می‌توانید یک برنامه تفریحی خارج از خانه ترتیب بدهید به این ترتیب هم به مادربزرگ و پدربزرگ خوش می‌گذرد و هم به بچه‌ها. قصه‌گویی پدربزرگ و مادربزرگ هم هیجان خاص خودش را دارد.



با هم کتاب بخوانید

در 100 ساعت آینده یک شب فرزندان‌تان وکوچولوهای اقوام را دور هم جمع کنید و به اتفاق همسرتان شروع به خواندن یک کتاب کنید. سعی کنید حین کتاب خواندن نقش شخصیت‌های داستان را بین خود و همسرتان تقسیم کنید و با این کار آنها را به هیجان بیاورید.حتی می‌توانید ادامه داستان را از آنها سوال کنید و به این ترتیب قوه تخیل‌شان را به کار بگیرید.

با هم آشپزی کنید

به جای اینکه با خانواده برای شام به رستوران بروید با هم آشپزی کنید و بچه‌ها را در خرید از سوپرمارکت و‌ سبزی‌فروشی مشارکت دهید. بودن در آشپزخانه باعث می‌شود با ارزش غذایی برخی خوراکی‌ها بیشتر آشنا شوند و بخواهند غذاهای سالم‌تری را مصرف کنند. شاید باور نکنید اما یکی از مزایای پخت‌وپز با بچه‌ها این است که آنها کمتر به استفاده از مواد مخدر تمایل خواهند داشت. این را تحقیقات مختلف ثابت کرده است. نکته بسیار مهم که نباید یادتان برود این است که حتما در طول شبانه‌روز یکی از وعده‌های غذایی را با یکدیگر میل کنید.

با بچه‌ها بدوید

بگذارید فرض کنیم! فقط فرض کنیم که همه اعضای خانواده تناسب‌اندام لازم را دارند. در این صورت می‌توانید همین پنجشنبه به اتفاق هم به پارک بروید و فقط کمی بدوید یا در خانه حرکات کششی پرهیجان و جدید برای بچه‌ها انجام دهید. حتی دوچرخه‌سواری هم در این روزها گزینه‌های مناسبی هستند. گاهی اوقات یک بازی پرهیجان و فیزیکی هم می‌تواند حسابی بچه‌ها  را سر ذوق آورد.

فراغت مشترک بسازید

سری به گل‌فروشی محل‌تان بزنید و چند گلدان به اتفاق فرزندتان بخرید. بچه‌ها از چیزی که نتیجه سریع داشته باشد، خوش‌شان می‌آید. بنابراین گیاهانی را انتخاب کنید که زود عمل می‌آیند. یکی از کارهای بامزه‌ای که می‌توانید انجام دهید این است که یکی از آهنگ‌هایی که شما و فرزندتان هر دو حفظ هستید، بگذارید و به نوبت جای خواننده را بگیرید و شروع به آواز خواندن کنید و از دیگر اعضای خانواده بخواهید به هرکدام‌تان نمره بدهند و برنده یک آهنگ دیگر بقیه را مهمان کند.

 بازی کردن یادتان نرود

در 100 ساعت آینده با همسرتان وقتی را مشخص کنید که هر دوی شما با هم با کودک‌تان بازی کنید. در این مورد خستگی و مشغله کاری قابل قبول نیست. کافی است همبازی خاله بازی دخترتان یا همکار پسرتان در دستگیری دزدها باشید. هیچ‌چیز آنها را اینقدر خوشحال نمی‌کند که والدین‌شان را همبازی خود ببینند.


ویدیو مرتبط :
روز جهانی ناشنوایان مبارک و خوش بگذره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رشت خوش بگذره


شهر رشت در پیش از اسلام و دست كم در دوره ساسانیان وجود داشته است. در زمانی كه حكومت ساسانی رو به فروپاشی می‌رفت، حكمرانی مستقل این دیار را گیلانشاه می‌نامیدند.