کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

با رعایت این نکات، بهترین عکس‌ ها را از کودکتان بگیرید


از آنجایی که کودکان به سرعت رشد می‌کنند، حال زمان آن است که دوربین عکاسی خود را بردارید و از لحظات کودکی فرزندتان عکس بگیرید. با رعایت نکاتی که در زیر برایتان آورده‌ایم، شما هم می‌توانید بهترین عکس‌ها را از کودکتان به یادگاری بگذارید.

 
 
 
 
صبح بخیر: از آنجایی که کودکان به سرعت رشد می‌کنند، حال زمان آن است که دوربین عکاسی خود را بردارید و از لحظات کودکی فرزندتان عکس بگیرید. با رعایت نکاتی که در زیر برایتان آورده‌ایم، شما هم می‌توانید بهترین عکس‌ها را از کودکتان به یادگاری بگذارید.

با رعایت این نکات، بهترین عکس‌ها را از کودکتان بگیرید

هنگام عکس گرفتن بنشینید

شما از کودکتان بسیار بلندتر هستید. از آنجا که بهترین عکس‌های کودکان از زاویه دید هم سطح با خودشان است، بهتر است ارتفاع خود را کم کنید سپس از او عکس بگیرید.

بر چشم‌ها تمرکز کنید

بهترین عکس‌های گرفته شده از انسان‌ها و حیوانات یک نقطه اشتراک داشتند: تمرکز بر چشم‌ها. اگر عکسی جذاب می‌خواهید، تمرکز را بر چشم‌های کودکتان بگذارید.

بگذارید خودش باشد

هدف از عکس‌ گرفتن ثبت شخصیت کودکتان در لحظه است، بنابراین به کودکتان اجازه دهید تا خودش باشد. بهترین عکس‌هایی که من از کودکان گرفته‌ام زمانی بوده که آنها مشغول بازی‌های مورد علاقه خود بوده‌اند. سعی کنید توجه او را به خود جلب نکنید تا عکس‌هایتان حالت طبیعی‌تری به خود بگیرد.

با رعایت این نکات، بهترین عکس‌ها را از کودکتان بگیرید

از آوردن نور شدید در عکس خودداری کنید

این قانون برای تمام عکس‌هایی که با دوربین دیجیتال گرفته می‌شود، صدق می‌کند. بهتر است عکسی که از کودکتان می‌گیرید کاملا یا در سایه یا در آفتاب باشد. اگر ترکیبی از هر دو باشد، عکس خوب گرفتن سخت خواهد شد.

از فلش استفاده کنید

اگر می‌خواهید چیزی را واضح‌تر در عکس نشان دهید، حتی در روز هم از فلش استفاده کنید. نور فلاش سایه‌ها، به عنوان مثال سایه های دور چشم و بینی، را از بین می‌برد.

به پس زمینه توجه کنید

به پس زمینه عکس توجه کنید. سعی کنید پس زمینه‌های خنثی انتخاب کنید تا تمرکز بیننده را به خود جلب نکند. شما می‌‌خواهید کودکتان در عکس بدرخشد، نه پس زمینه آن.

با رعایت این نکات، بهترین عکس‌ها را از کودکتان بگیرید

زاویه های گوناگون را انتخاب کنید

بیشتر ما عادت کردیم از زاویه رو به رو عکس بگیریم. بهتر است زاویه‌های دیگر را نیز امتحان کنید. به عنوان مثال پشت یا کنار کودکتان بایستید و از او عکس بگیرید.

حرکات او را محدود کنید

اگر فرزندتان خیلی کوچک است، او را روی تاب قرار دهید. در این صورت حرکات او قابل پیش بینی است (جلو و عقب) و شما می‌توانید بهترین زاویه را برای عکس گرفتن از او انتخاب کنید.


ویدیو مرتبط :
عدم رعایت نکات ایمنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با رعایت این نکات همیشه خوش عکس باشید


شاید شما هم جزو کسانی باشید که از هیچ کدام از عکس های خودتان راضی نیستید و با دیدن آنها چندان خوشحال نمی شوید. اگر این طور است حتما نکات زیر را بخوانید.

 



صبح بخیر: شاید شما هم جزو کسانی باشید که از هیچ کدام از عکس های خودتان راضی نیستید و با دیدن آنها چندان خوشحال نمی شوید. اگر این طور است حتما نکات زیر را بخوانید.

به سمت راست نگاه کنید.

مطالعاتی که در دانشگاه ویک فارست آمریکا انجام شد نشان می دهد سمت چپ صورت نسبت به سمت راست آن جذاب تر است، ظاهراً به این دلیل که سمت چپ صورت احساسات بیشتری را نشان می دهد. به همین دلیل توصیه می شود هنگام گرفتن عکس سرتان را کمی به سمت راست بچرخانید تا طرف چپ صورتتان دیده شود.

در انتخاب آرایشتان دقت کنید.

از انتخاب مواد آرایشی براق یا حاوی مقادیر بالای دی اکسید تیتانیوم خود داری کنید. اگرچه این مواد به چهره شما جلوه ای روشن می دهند، ولی نور فلاش دوربین باعث می شود که صورتتان بیش از حد براق و سفید به نظر برسد. اگر از کرم پودر استفاده می کنید، حتما روی آن مقداری پن کیک هم بزنید تا برق آن کم شود.



مستقیماً به لنز دوربین نگاه نکنید.

نگاه مستقیم به لنز دوربین باعث می شود چشم ها برق بزنند یا  قرمز به نظر برسند، بنابراین به نقطه ای نگاه کنید که کمی بالاتر یا پایین تر از لنز قرار گرفته باشد. اگر نمی خواهید چشم ها نیمه باز به نظر برسند، به نقطه ای کمی دور از دوربین نگاه کنید.

دوربین را دقیقا بالای سطح چشم ها یا هم سطح با آنها قرار دهید.

متاسفانه پدیده ای به نام چانه دوتایی بعضی از بهترین عکس ها را خراب می کند. برای جلوگیری از این اتفاق، دوربین را دقیقا بالای سطح چشم ها یا هم سطح با آنها قرار دهید. همین طور بهتر است سرتان را کمی بالا بگیرید و چانه تان را جلو بیاورید.

نور نباید مستقیم بتابد.

معمولاً تنظیم نور آسان نیست مگر اینکه یک عکاس حرفه ای باشید. با این حال همیشه به یاد داشته باشید که نور مستقیمی که از بالا می تابد می تواند بر چهره تان سایه بیندازد. سعی کنید در مکانی عکس بیندازید که نور ملایم تری دارد. اگر در محیط سرپوشیده نیستید هنگام گرفتن عکس در سایه بایستید.

حرفه ای ژست بگیرید.

اگر می خواهید عکسی تمام  قد بیندازید بدنتان را به اندازه سه چهارم فاصله تا دوربین بچرخانید، به طوری که یکی از شانه هایتان به دوربین نزدیک تر و یکی از پاها جلوی دیگری قرار بگیرد.  با این کار بدن شما لاغرتر از زمانی که دقیقاً روبروی دوربین می ایستید به نظر خواهد رسید. صاف بایستید و شکمتان را کمی جمع کنید.



اهمیت لبخند را فراموش نکنید.

بسیاری از ما موقع لبخند بر دهانمان تمرکز می کنیم، اما تیرا بنکس، سوپرمدل، می گوید همه چیز به چشم های شما بستگی دارد. به جای نیشخند، به چیزی فکر کنید که خوشحالتان می کند و لبخندی طبیعی بزنید. لبخند شما باید با صورتتان هماهنگ باشد، مثلاً اگر دندان های زیبایی دارید لبخندی بزنید که آنها را نشان بدهد، در غیر این صورت بهتر است  لبخندتان ملایم و بسته باشد.

تمرین کنید.

اگر می خواهید عکسی بی عیب و نقص بیندازید، سعی کنید زاویه های مختلف صورت و بدن همین طورطرز لبخند و حالات صورت را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای چهره و بدن شما مناسب تر است. این کار را می توانید مقابل آینه و یا با دوربین خودتان تمرین کنید.