کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

با آکنه‌ی صورت نوزادان چه کنیم؟


آکنه‌ی کودک بسیار رایج است و معمولا در هنگام تولد وجود دارد اما اغلب چند هفته پس از تولد خود را نشان می‌دهد. آکنه‌ی نوزاد شبیه آکنه‌ی نوجوان‌ها است. شما می‌توانید برجستگی‌های سفید و قرمز و جوش‌هایی را ببینید که با یک پوسته‌ی مایل به قرمز احاطه شده‌اند.

نی نی سایت: آکنه‌ی کودک بسیار رایج است و معمولا در هنگام تولد وجود دارد اما اغلب چند هفته پس از تولد خود را نشان می‌دهد. آکنه‌ی نوزاد شبیه آکنه‌ی نوجوان‌ها است. شما می‌توانید برجستگی‌های سفید و قرمز و جوش‌هایی را ببینید که با یک پوسته‌ی مایل به قرمز احاطه شده‌اند.

آکنه گاهی اوقات روی گونه‌ها، گاهی روی پیشانی، چانه و حتی پشت بدن ظاهر می‌شود. این آکنه‌ها با گرم شدن و گریه کردن نوزاد‌‌تان بیشتر می‌شود، همچنین اگر پوست او با بزاق دهانش خشک شده باشد، شیر بالا آورده باشد، لباسش کمی خشن و زبر باشد و یا با شوینده‌‌های قوی شسته شده باشد.

با آکنه‌ی صورت نوزادان چه کنیم؟

البته لکه‌های روی صورت نوزاد‌تان لزوما آکنه نیستند. برجستگی‌های سفید‌رنگی که در هنگام تولد پدیدار می‌شوند و در عرض چند هفته ناپدید می‌شوند،‌میلیا نام دارند و به آکنه ربطی ندارند. اگر این التهابات زبر‌تر و پوسته‌پوسته‌تر از حالت آکنه باشند،‌یا روی هر‌جایی از بدن نوزاد‌تان ظاهر شود،‌شاید نشانگر موارد دیگری مانند پوسته پوسته شدن سر نوزاد یا اگزما باشد.

چه عواملی باعث آکنه‌ی نوزاد می‌شود؟

مانند آکنه‌ی نوجوانان،‌در این مورد هم جواب روشنی وجود ندارد. کارشناسان اغلب به هورمون‌هایی که نوزادان در اواخر بارداری از مادرشان دریافت می‌کنند اشاره می‌کنند و آنها را دلیل آکنه‌ی نوزادان می‌دانند. اما کارشناسان همچنان به مطالعه‌ی عوامل دیگر ادامه می‌دهند و فعلا روی یک دلیل توافق نظر دارند.

اگر شما داروی خاصی را در دوران شیردهی مصرف می‌کنید یا نوزادتان داروی خاصی را مصرف می‌کند،‌همان‌ها ممکن است باعث آکنه شوند و در برخی موارد نوزاد به برخی از محصولات مراقبت از پوست حساسیت نشان می‌دهد به‌ویژه آن محصولاتی که چرب هستند و می‌توانند منافذ پوست را مسدود کنند.

آکنه‌ی نوزاد چه مدت طول می‌کشد؟

آکنه‌ی نوزاد معمولا بعد از چند هفته از بین می‌رود اما امکان دارد که برای چند ماه هم باقی بماند. اگر این آکنه‌ها ظرف مدت 3 ماه از بین نرفتند،‌ یا شما به این موضوع حساس شدید، به پزشک مراجعه کنید. اگر آکنه شدید باشد و یا از بین نرود، دکتر ممکن است یک داروی موضعی خفیف برای نوزاد تجویز کند. آکنه‌ی مداوم نوزاد‌تان ممکن است نشانه‌ی این باشد که او مانند دوره‌ی نوجوانی دارد با اکنه مبارزه می‌کند.

با چهره‌ی نوزادم چه کنم؟ چه درمانی برای آکنه‌ی نوزاد وجود دارد؟

در زیر برخی از باید‌ها و نباید‌ها را می‌بینید:

بیش از حد از دارو‌های ضدآکنه استفاده نکنید.

از اسکراب‌ها یا پاک‌کننده‌ها استفاده نکنید. این آکنه‌ها با کثیفی و میکروب به وجود نیامده‌اند. درواقع شستن بیش از اندازه بیشتر پوست نوزاد‌تان را تحریک می‌کند بنابر‌این بیش از حد این کار را انجام ندهید. لوسیون چرب روی پوست نوزادتان نمالید چون می‌تواند باعث بدتر شدن آکنه شود. بسیاری از والدین گفته‌اند که برخی از کرم‌های بدون چربی به آکنه‌ی نوزاد‌شان کمک کرده‌اند. اگر شما از یکی از همین کرم‌ها استفاده می‌کنید،‌تأثیرش را بر پوست‌نوزاد‌تان ببینید و اگر این کرم باعث بدتر شدن آکنه شد، دیگر از آن استفاده نکنید.

هر روز یک‌بار صورت نوزادتان را به سادگی با آب و صابون بچه ‌ی ملایم بشویید و به نرمی و با نوازش آن را خشک کنید.

صبر داشته باشید. آکنه‌ی نوزاد‌تان لااقل او را عذاب نمی‌دهد بنابر‌این شما هم خودتان را ناراحت نکنید.


ویدیو مرتبط :
دلایل جوش صورت و آکنه و درمان آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ویتامین هایی که صورت تان را بدون جوش و آکنه می کنند!!



پیشگیری از آکنه

ژن‌های مختلفی در بدن وجود دارد که می‌توانند بر بروز آکنه یا پیشگیری از ایجاد آن تاثیر داشته باشند

 

ویتامین ها تاثیر بسیاری در زیبایی پوست و مو دارند و می توانند پوست شما را شفاف و بدون هرگونه جوش و اکنه کنند. با ما همراه باشید تا با این ویتامین های موثر در زیبایی آشنا شوید.


ویتامین هایی که زیبایی تان را تضمین می کنند
محققان دانشگاه کالیفرنیا به ‌تازگی اعلام کرده‌اند زیاده‌ روی در مصرف مکمل‌های ویتامین B12 یا خوراکی‌های حاوی این ویتامین می‌تواند خطر بروز یا تشدید آکنه را افزایش دهد. با این حال، پژوهشگران آمریکایی می‌گویند هنوز برای اعلام قطع مصرف غذاها و مکمل‌های حاوی ویتامین B12 در افراد مبتلا به آکنه، خیلی زود است و نیاز به تحقیقات گسترده‌ تری در این زمینه وجود دارد تا متوجه شوند تاثیر منفی این ویتامین روی چه بیمارانی بیشتر و روی چه بیمارانی کمتر است.
 
ویتامین B12 شمشیر دولبه است!
دکتر هویینگ لی، سرپرست این گروه تحقیقاتی، می‌گوید: «ژن‌های مختلفی در بدن همه ما وجود دارد که می‌توانند بصورت بالقوه بر بروز آکنه یا پیشگیری از ایجاد آن تاثیر داشته باشند. این ژن‌ها هستند که دارو درمانی برای از بین بردن آکنه‌ها را سخت یا ساده می‌کند و باعث می‌شود برخی مواد غذایی یا ریز مغذی‌ها، تاثیری مثبت یا منفی در بروز یا پیشگیری از آکنه داشته باشند».

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا هم پس از نشر این خبر به تمام افراد مبتلا به آکنه توصیه کرده است تا قطعی نشدن علت ابتلا به بیماری خود، خودسرانه B12 را از رژیم غذایی‌شان حذف نکنند چون کمبود این ویتامین، عوارضی مانند کم‌خونی، مشکلات گوارشی مربوط به هضم غذا، کاهش قدرت حافظه و مشکلات بینایی به دنبال خواهد داشت.

دکتر لی و همکارانش با بررسی رابطه بین افزایش سطح ویتامین B12 در خون و تشدید آکنه در برخی بیماران، متوجه شدند این ویتامین می‌تواند فعالیت نوعی میکروب مولد آکنه در پوست به نام «پروپیونی باکتریوم » را افزایش دهد و باعث بروز یا تشدید آکنه شود اما هنوز سوال‌های بدون جواب زیادی در این زمینه وجود دارد و هنوز برای قضاوت زود است.
 
نقش ویتامین B3 در پیشگیری از سرطان پوست
محققان استرالیایی به تمام افراد در قاره‌های مختلف توصیه می‌کنند برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست، حتما ضدآفتاب بزنند، در ساعت‌های اوج تابش نور آفتاب (10 صبح تا 4 عصر) از خانه بیرون نروند و مصرف ویتامین B3 را فراموش نکنند. این محققان با بررسی بیش از 380 بیمار مبتلا به حداقل 2 نوع سرطان پوست ( جز ملانوما ) که در طول 5 سال گذشته به سرطان مبتلا شده بودند، متوجه شدند مصرف روزانه یک مکمل ویتامین B3 یا خوراکی‌های حاوی آن می‌تواند حدود 23 درصد شانس ابتلا به سایر انواع سرطان‌های پوست (جز ملانوما) را کاهش دهد. آقایان باید حداقل روزی 16 میلی‌گرم، خانم‌ها روزی 14، خانم‌های شیرده روزی 17 و خانم‌های باردار هم روزی 18میلی‌گرم ویتامین B3 دریافت کنند.

 

درمان جوش و آکنه

ویتامین c برای ساخت کلاژن و پیشگیری از پیری و چروکیدگی زودرس پوست، بسیار ضروری است

 

نقش ویتامین D در بهبود پسوریازیس
یکی از مهم‌ ترین عملکردهای ویتامین D در بدن، کمک به جذب بهتر کلسیم است. این عملکرد، نه‌ تنها برای حفظ سلامت و استحکام استخوان‌ها و عضلاتمان خوب است، بلکه می‌تواند باعث حفظ سلامت پوست هم بشود. نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد دریافت مقادیر کافی از ویتامین D در طول روز می‌تواند به بهبود و تسریع روند درمان پسوریازیس هم کمک کند.

مصرف خوراکی‌های حاوی این ویتامین، تزریق D3 یا استفاده از داروهای موضعی حاوی ویتامین D، تا حد قابل‌ قبولی جلوی التهاب‌ و خارش‌های پوستی بیماران مبتلا به پسوریازیس را می‌گیرد. از این رو، خوردن غلات و لبنیات غنی‌ شده با ویتامین D به تمام کسانی که مبتلا به پسوریازیس هستند، توصیه می‌شود.
 
نقش ویتامین C در جوانسازی
اگر همین الان نگاهی به انواع مرطوب‌ کننده‌ها و ضد آفتاب‌های خود بزنید، کمتر محصولی را پیدا می‌کنید که حاوی ویتامین C نباشد. اما چرا ؟ به دو دلیل، اول اینکه ویتامین C جزو قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌هاست که می‌تواند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند، قدرت سیستم دفاعی بدن را بالا ببرد و جلوی ابتلا به سرطان پوست را هم تاحد قابل‌ قبولی بگیرد.

دوم اینکه وجود این ویتامین برای ساخت کلاژن و پیشگیری از پیری و چروکیدگی زودرس پوست، بسیار ضروری است. مصرف خوراکی‌های حاوی ویتامین C می‌تواند تاثیر ضد آفتاب در پیشگیری از عوارض اشعه‌های UV را دو برابر کند.
 
نقش ویتامین K در ترمیم جوشگاه
نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد استفاده از کرم‌های موضعی حاوی ویتامین K یا مصرف خوراکی‌های حاوی این ویتامین می‌تواند باعث پیشگیری از ایجاد جوشگاه‌های شدید بعد از عمل‌های جراحی یا جراحت‌های مختلف در سطح پوست شود . ویتامین K با انعقاد سریع‌ تر خون و کمک به بسته شدن سطح زخم باعث پیشگیری از ایجاد جوشگاه عمیق می‌شود.

محققان سوئیسی بر این باورند که اگر کرم‌های موضعی حاوی ویتامین‌های K، E، C و زینک برای بیمارانی که تحت جراحی قرار گرفته‌ اند، خانم‌های باردار یا آنهایی که دچار زخم‌های شدید پوستی شده‌اند، تجویز شود، احتمال اینکه با جوشگاه‌‌های آزاردهنده مواجه شوند، بسیار کم خواهد بود.


منبع : zendegionline.ir