کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

این محصولات فرهنگی در آینده کودکتان را دانشمند می کند


محققان اعلام می‌كنند تدریس و یادگیری در 2 سال اول زندگی، اهمیت زیادی دارد و دانشمندان و عالمان زیادی می‌توانند در همین دوران رشد و نمو پیدا کنند




 صبح بخیر: محققان اعلام می‌كنند تدریس و یادگیری در 2 سال اول زندگی، اهمیت زیادی دارد و دانشمندان و عالمان زیادی می‌توانند در همین دوران رشد و نمو پیدا کنند. هر چند در بیشتر موارد به دلیل نبود وسایل و روش‌های صحیح آموزشی، این استعداد‌ها به هدر می‌رود. حالا اگر می‌خواهید از فرزندتان یک ارشمیدس یا بتهوون بسازید، نیازی نیست خود را به علم روز مجهز کنید یا از معلم‌های خصوصی رنگارنگ در خانه پذیرایی کنید؛ چاره‌اش کمی گشت زدن در کتاب‌فروشی‌هاست.  در یکی دو سال اخیر سی‌دی‌های آموزشی برای گروه سنی زیر 2 سال وارد بازار شده و با توجه به علاقه خانواده‌ها، به سرعت تنوع پیدا کرده است. با این‌كه خرید و استفاده از این لوازم حتما به معنای افزایش ضریب هوشی فرزند شما نیست اما با کمک رنگ و موسیقی، او زود‌تر مفاهیم اولیه زندگی را درک می‌کند.





مجموعه دی‌وی‌دی‌های Baby Einstein

 مجموعه «بی‌بی اینشتین» پرطرفدار‌ترین برنامه برای گروه سنی ۳ ماه به بالاست. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل این امر، شرکت تولیدکننده و پشتیبان این مجموعه«دیزنی» باشد! این شرکت بزرگ که به واسطه کارتون‌ها و انیمیشن‌هایش، شهرتی جهانی دارد، این بار با سی‌دی‌های آموزشی، گروه سنی‌ای را هدف قرار داده که کمتر کسی تابه‌حال به فکر آن‌ها بوده است. این مجموعه شامل آموزش‌هایی مانند اشکال، رنگ‌ها، حیوانات، اعضای بدن، سازهای موسیقی، زبان اشاره، فصل‌ها و موضوعاتی از این قبیل است. این مجموعه هنوز به زبان فارسی دوبله نشده است و نسخه‌های انگلیسی و فرانسوی آن در بازار به راحتی پیدا می‌شود.

 این مجموعه آموزشی موضوعات بسیاری را در قالب ۲۸ فیلم، به بچه‌ها آموزش می‌دهد. در حقیقت این مجموعه تمام واقعیات و اجزای اطراف کودکان را تنها با به کاربردن کلماتی ساده از زبان عروسک‌ها یا خود بچه‌ها به آن‌ها یاد می‌دهد. موسیقی زنده که در مواردی آثاری از بتهوون هم در میان آن‌ها شنیده می‌شود و رنگ‌های شاد باعث می‌شود کودکان به تماشا و نشستن مقابل تلویزیون تشویق و ترغیب شوند. این مجموعه حدود 10 سال است در آمریکا و اروپا تولید و توزیع شده است و چنان جذاب است که در بسیاری از موارد، والدین را هم پای تلویزیون می‌نشاند. تکرار این واژه‌ها و نشان دادن نمونه‌های واقعی آن‌ها در کوچه و خیابان، باعث می‌شود این مطالب به راحتی و سرعت بیشتری برای فرزند شما معنای واقعی و عینی پیدا کند.

به دلیل نبود قانون کپی‌رایت در ایران، تعداد این دی‌وی‌دی‌ها و قیمت آن‌ها تفاوت‌ زیادی دارد. این مجموعه را در قالب ۸ دی‌وی‌دی و با حدود قیمت ۸ تا ۱۵ هزار تومان می‌توانید خریداری کنید! به تازگی کتاب‌های این مجموعه هم در بازار عرضه می‌شود.





مجموعه سه قسمتی Baby Bright

این مجموعه برای گروه سنی ۳ تا ۱۲ ماه تولید شده است. این مجموعه‌ها در ماهیت تفاوت چندانی ندارند چراکه کودکان در ماه‌های اولیه زندگی توان فراگیری مفاهیم محدودی را دارند و گسترش این اطلاعات، کمک چندانی به افزایش درک و هوش آن‌ها نمی‌کند. در این مجموعه مباحثی مانند اعداد و وسایل پیرامون کودکان، به آن‌ها آموزش داده می‌شود. این مجموعه هم به زبان انگلیسی است و شما می‌توانید با نام بردن از موضوعات داخل فیلم به 2 زبان فارسی و انگلیسی، گام‌های اولیه برای آموزش 2 زبان مختلف را به بچه‌ها بردارید. این مجموعه هم با کمک آهنگ و تصویر سعی کرده فضایی جذاب برای این گروه سنی ایجاد کند تا آن‌ها تشویق به تماشای آن شوند. البته این موضوع نباید باعث تنبلی و کم‌تحرکی فرزند شما شود. این دی‌وی‌دی‌ها را در زمان و دفعات مشخصی برای فرزندتان نمایش دهید تا مانع و چهاردست و پا راه رفتن او نشود! حتی به مرور زمان، نمایش آن‌ها می‌تواند به عنوان وسیله‌ای برای تشویق و تنبیه هم به کار رود. این مجموعه با قیمت ۸ تا ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد. هنگام خرید این محصولات حتما کیفیت آن‌ها را چک کنید چرا که همه نمونه‌های موجود در بازار، کپی است.





مجموعه چهار قسمتیBaby Signing Time

این مجموعه کمی متفاوت از نمونه‌های دیگر است. در حقیقت در این محصول سعی می‌شود مفاهیم ساده‌ای مانند غذا خوردن، لباس پوشیدن، خوابیدن و موضوعاتی از این قبیل که مادران همواره درگیر آن‌ها هستند، با زبان اشاره به بچه‌ها آموزش داده شود. این کار، علم تازه و جدیدی نیست و بسیاری از مادران در قالب بازی و نمایش و حرکات خاص، بچه‌ها را به انجام کار‌های‌شان تشویق می‌کنند اما در این مجموعه سعی شده این آموزش‌ها هدفمند و کاربردی باشد. گذاشتن دو دست زیر سر، ساده‌ترین راه برای نشان دادن زمان خوابیدن است، به شرط آن‌که کوچولوی شما مفهوم آن را به مرور زمان و با کمک انواع و اقسام عروسک‌ها یا بچه‌های هم‌سن و سالش که در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند، یاد گرفته باشد. البته این ارتباط دوسویه است یعنی کودکانی که هنوز زبان باز نکرده و صحبت نمی‌کنند، می‌توانند با انجام چنین رفتارهایی یا اشاره به مکان خاصی، منظور خود را به اطرافیان منتقل کنند. این گام بزرگی برای آگاهی از نیازهای فرد جدید و ضعیف خانواده است که هیچ‌کس منظور و مقصود او را به درستی درک نمی‌کند! این مجموعه از ۵ تا ۱۰ هزار تومان در کتاب‌فروشی‌ها و شهرکتاب‌ها به فروش می‌رسد.





مجموعه Barney

این جانور عجیب و غریب که گویا نوعی تمساح است، در قالب بیش از ۱۰ دی‌وی‌دی، موضوعاتی مشخص را به بچه‌ها آموزش می‌دهد. هر قسمت این مجموعه به شکل تخصصی، موضوعی مشخص را آموزش می‌دهد و مباحث با یکدیگر تداخل ندارند. اعداد، وسایل و بخش‌های مختلف خانه، سفر کردن و موضوعاتی از این دست، کمک می‌کند بچه‌ها هم به محیط اطراف خود توجه بیشتری کنند و هم نام آن‌ها را به زبان بیاورند؛ البته باز هم به زبان انگلیسی! اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید کتاب‌های این مجموعه را هم که به ندرت در فروشگاه‌ها وجود دارد تهیه کنید و تصاویر را با جزئیات بیشتری به بچه‌ها معرفی کنید. تمامی این مفاهیم با شعر و موسیقی بیان می‌شود و در بعضی از سری‌های این نمایش، بچه‌ها تشویق به حرکت و ورزش می‌شوند. این مجموعه برای بچه‌های بزرگ‌تر از یک سال مناسب است و هر مجموعه آن ۴ تا ۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.





مجموعه انیمیشن‌های Dora

عروسک‌ها و کتاب‌های این مجموعه، مدت‌ها پیش از دی‌وی‌دی‌هایش وارد بازار شدند و قیافه این دختر بازیگوش در نظر بسیاری آشناست. این مجموعه که برای بالاتر از یک ‌سال طراحی شده، یک ویژگی منحصر به فرد دارد. در این نمایش سعی شده بچه‌ها به انجام کارهای مشابه تشویق شوند و در حقیقت نوعی تعامل بین «دورا» و فرزند شما شکل بگیرد. البته به دلیل زبان خارجی این مجموعه لازم است شما هم در کنار نوپایتان، این مجموعه را ببیند و کار‌ها را برای او تعریف کنید. برای این‌که او با زبان انگلیسی این فیلم هم بیگانه نباشد، می‌توانید مفهوم و کلمات را تک به تک برای او تکرار کنید. تماشای این مجموعه باعث می‌شود بچه‌ها الگویی برای انجام کارهای مختلف داشته باشند و مفاهیمی مانند بد و خوب یا کمک گرفتن از بزرگتر‌ها را از راهی غیر از گفته‌های اطرافیان درک کنند. تعداد این مجموعه روز به روز در حال افزایش است و تاکنون تنها ۴ سری آن وارد ایران شده و  قیمتی شبیه نمونه‌های دیگر دارد.





کتاب‌ها


موضوع فقط به سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها ختم نمی‌شود.

کتاب‌های متعددی در سال‌های اخیر برای گروه سنی زیر 2 سال وارد بازار شده که در مواردی ترجمه و در مواردی هم به زبان اصلی عرضه می‌شود. این کتاب‌ها در اندازه‌هایی کوچک و رنگ‌آمیزی‌هایی زیبا، هر یک موضوع یا مکانی خاص را معرفی می‌کنند؛ مزرعه، بیمارستان، خیابان، حیوانات، رنگ‌ها و...

این کتاب‌ها معمولا صدادار هم هست، با فشار قسمت خاصی از آن صدای حیوان، بوق ماشین یا انواع ساز‌ها پخش می‌شود. در مواردی هم سه بعدی است و با باز کردن کتاب، ماکتی از مثلا خودروهای امدادی یا وسایل خانه پدیدار می‌شود. همه این ابزار و وسایل می‌تواند درک بیشتری از مسائل و موضوعات به فرزند شما بدهد اما تضمینی برای اینکه او فردی خارق‌العاده شود، نیست.


ویدیو مرتبط :
دیگر نگران آینده کودکتان نباشین! /راهکارهای یک روانشناس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحویل محصولات ام.جی از هفته آینده آغاز می شود



تحویل محصولات ام جی,ام جی,بازار خودرو

تحویل محصولات ام.جی از هفته آینده آغاز می شود

مدیر بازاریابی شرکت مدیا موتورز اعلام کرد: خودروهای ثبت نامی اردیبهشت ماه شرکت مدیا موتورز از هفته آینده به خریداران تحویل داده می شود.

ارشاد تیمورتاش در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب افزود: طرح اقساطی فروش محصولات شرکت مدیا موتورز از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و با استقبال کم نظیر متقاضیان در سراسر کشور همراه بود.

وی با اشاره به ویژگی ها و مزیت های محصولات ام.جی در بازار ایران، تصریح کرد: مدل های 550، GT و Magnette سه محصولی هستند که در این طرح به فروش رسیدند.وی همچنین اظهار داشت: قرار بر این بود تا خودروهای ثبت نامی 21 روز کاری پس از تاریخ ثبت نام به مشتریان تحویل داده شود اما هم اکنون زمان تحویل کمتر از 21 روز است و خریداران می توانند از آغاز هفته آینده خودروهای خود را تحویل بگیرند.

مدیر بازاریابی شرکت مدیا موتورز با اشاره به هدف گذاری اصلی این شرکت در زمینه رعایت حقوق مشتریان، تأکید کرد: تمامی سفارشات به مشتریان تحویل داده خواهد شد و خدمات پس از فروش این محصولات نیز با رعایت بالاترین استانداردها و معیارها به مشتریان ارائه خواهد شد.

وی با بیان این که در حال حاضر حجم تقاضای چشمگیری برای خرید خودروهای ام.جی در بازار ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: زمان و شرایط دوره بعدی پیش فروش محصولات شرکت مدیا موتورز به زودی اعلام خواهد شد./پرشین خودرو

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران