کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

اشتباهات کودکانه والدینی که از هم جدا شده اند


همه ما می‌دانیم كه تحمل طلاق برای كودكان دشوار است اما آیا می‌دانستید راهی كه پدر و مادر برای مدیریت این اتفاق در پیش می‌گیرند با سطح سازگاری كودكان ارتباط مستقیم دارد؟




مجله سیب سبز: 
همه ما می‌دانیم كه تحمل طلاق برای كودكان دشوار است اما آیا می‌دانستید راهی كه پدر و مادر برای مدیریت این اتفاق در پیش می‌گیرند با سطح سازگاری كودكان ارتباط مستقیم دارد؟ برخی كارهایی كه والدین بعد از جدایی ممكن است انجام دهند یا حرف‌هایی كه بیان می‌كنند، باعث افزایش استرس كودكان می‌شود. علاوه بر این، آنها در مورد آینده خود هم دچار اضطراب و درگیری فكری می‌شوند؛ بنابراین طلاق و عوارض آن تنها زوج‌ها را درگیر نمی‌كند بلكه تبعات آن شامل حال فرزندان هم می‌شود. بسیاری از كودكان زخم‌های ناشی از طلاق را تا بزرگسالی با خود دارند اما والدین می‌توانند با مدیریت رفتار خود از آسیب‌ها  و تبعات این واقعه جلوگیری كنند. آنها باید بدانند با وجود این شرایط، بیش از پیش به والدین خود نیاز دارند و ایجاد امید و احساس توانایی و اعتماد به نفس به آنها كمك می‌كند تا بهتر با این شرایط كنار بیایند. بعد از طلاق ممكن است والدین ناخواسته اشتباه‌هایی را مرتكب شوند كه روند تربیتی كودك را دچار اختلال كند. با هم برخی از اشتباه‌هایی كه نباید انجام دهید را مرور می‌كنیم.

اشتباهات کودکانه والدینی که از هم جدا شده اند

  فرزندتان را درك كنید

نباید آنقدر درگیر مسائل خودتان شوید كه یادتان برود فرزندتان به توجه و درك شما نیاز دارد. در مجموع، بچه‌ها نیاز به درك شدن دارند و بعد از طلاق چون احساسات‌شان دچار بحران شده، این درك شدن را بیشتر نیاز دارند؛ بنابراین باید به آنها گوش دهید و مدام به آنها نگویید كه به چه‌چیز فكر می‌كنند؟ اگر مورد خاصی مثل ازدواج مجدد همسر سابق‌تان پیش آمد به طور خاص فقط درباره این موضوع صحبت كنید و سعی نكنید راه‌حل پیدا كنید؛ فقط كافی است به او گوش دهید. می‌توانید به كودك خود پیشنهاد كنید درباره احساساتش بنویسد و آن را به هر دو والد نشان دهد، البته فقط اگر خودش دلش بخواهد، درمان از طریق ارتباط محبت‌آمیز شما  و درك فرزندتان ایجاد خواهد شد.

  با او درددل نکنید


اگر جزو والدینی هستید كه هیچ‌چیز در دل‌تان نمی‌ماند و مدام در حال درددل هستید، باید بدانید كه این كار را نباید با فرزندتان انجام دهید. بچه‌ها دوست دارند احساسات‌شان را كنترل كنند اما طلاق همه‌چیز را عوض می‌‌كند. اندوه خود آنها و اینكه باید آن را كنترل كنند، باعث می‌شود آنها متوجه آنچه بر سر شما می‌آید، نشوند؛ بنابراین به هیچ عنوان درباره جزئیات طلاق یا احساسات منفی خود درباره همسر سابق‌تان با كودك صحبت نكنید. شما باید در نقش خودتان كه پدر و مادر بودن است، بمانید. این مرز را بین خودتان و كودك ایجاد كنید. وارد كردن كودكان در مسائلی كه درك درستی درباره‌اش ندارند، به آنها صدمه می‌زند. اگر  نیاز است با روانشناس صحبت كنید.

  نیازهای خود را قبل از فرزندتان قرار ندهید


گاهی اوقات مادران صاحب پسر و پدران صاحب دختر، آنها را جایگزین همسرشان می‌كنند و از پسران انتظار پدری و كار بیرون از خانه و از دختران انتظار مادری و انجام كارهای خانه را دارند؛ در حالی كه كودكان از خانه و والدین باید حس امنیت و مراقبت بگیرند. طلاق ممكن است در شما نیاز به حمایت و همدلی ایجاد كند زیرا شما دیگر ارتباط گذشته را ندارید اما قرار نیست این حمایت و همدلی را از كودك خود انتظار داشته باشید. طلاق نباید باعث شود او دوران پر جنب و جوش و سرگرم‌كننده كودكی را نچشد. علائق خودتان را بعد از كودك خود قرار دهید و احساس یك خانه شكست‌خورده را به او ندهید. كودك شما حالا 2 خانه برای یادگیری و تكیه بر آن دارد؛ بنابراین باید خانه‌ای كه مورد علاقه كودك است را برایش فراهم كنید. موفقیت شما بستگی به تصمیم‌ها و نگرش‌های شما نسبت به كودك‌تان دارد. به جای ایجاد حس عصبانیت، به او عشق و محبت بدهید.
 
زیادی لوسش نكنید


اگر شما والدی هستید كه از فرزند خود دور است، شاید بیشتر تمایل داشته باشید زمانی را كه می‌توانید با كودك خود داشته باشید، صرف خرید اسباب‌بازی و آنچه او دلش می‌خواهد كنید؛ در حالی كه باید بدانید او بیشتر از اسباب‌بازی به محبت شما نیاز دارد كه این در روال معمول زندگی شما قبل از طلاق نیز احتمالا وجود داشته و نیازی به تغییرات خاصی نیست. جدایی شما نباید بهانه‌ لوس بار آوردن و توجه بیش از حد به كودك شود؛ لوس كردن فرزندتان تنها به این دلیل كه او را از احساس غم و اندوه دور كنید، راه مناسبی نیست.

در حضور بچه‌ها بحث نكنید


گاهی اوقات والدین در مورد زمانی كه فرزندشان می‌تواند كنار آنها باشد یا در مورد حضانت و مسائل مالی او در حضور كودك بحث می‌كنند. باید قواعدی را بین خودتان وضع كنید كه به عنوان مثال هنگام تحویل دادن كودك به یكدیگر یا در تماس تلفنی هنگامی كه كودك مقابل‌تان نشسته و در حال گوش دادن است، به هیچ عنوان در مورد مسائل او صحبت نكنید. اگر لازم بود با همسر سابق‌تان تلفنی یا حضوری صحبت كنید، بر آنچه می‌خواهید بگویید تمركز كنید و حتی اگر خشم طرف مقابل را دیدید به هیچ عنوان خود را درگیر نكنید و به سادگی بگویید «من احساسات شما را درك می‌كنم اما الان اینجا هستم تا درباره فرزند‌مان با هم حرف بزنیم؛ سلامت عاطفی فرزندمان از هر چیزی مهم‌تر است.»  این به آن معناست كه هر بحثی وجود داشته باشد، باید صبر كنید تا كودك به خواب برود یا از خانه خارج شود.

از پدر و مادرش انتقاد نكنید


هرچند مشكل باشد اما هیچ‌وقت نباید همسر سابق‌تان را مورد انتقاد قرار دهید. این كار درحقیقت انتقاد از فرزند خودتان است زیرا او 50 درصد از ژن‌های همسر سابق‌تان را به ارث برده است. برای اینكه فرزندتان را دركنارتان داشته باشید، نباید او را قربانی كنید. برخی اوقات والدین خیلی راحت با تغییر احساس شخصی خود نسبت به آنها، آنها را قربانی می‌كنند. بیگانه كردن كودك با والد دیگر، كار شایعی است كه برخی از والدین انجام می‌دهند. این كار به نوعی، شست و شوی مغزی كودك درباره حقایق و احساساتی است كه به درست یا غلط، بین پدر و مادر وكودك وجود دارد. وقتی این كار ادامه پیدا كند، كودكان ممكن است دچار سرخوردگی و ناامیدی نسبت به یكی از والدین شده و بخواهند با او قطع رابطه كنند. این حالت به نام «سندرم بیگانگی والدین» معروف است.

انتظار نداشته باشید زود عادت كند


پذیرش زندگی جدید برای كودكان دشوار است. معمولا نوجوانان از اختیاراتشان دفاع می‌كنند زیرا نمی‌دانند چگونه احساساتشان را در برابر پدر و مادر طلاق‌گرفته‌شان مدیریت كنند. در بیشتر موارد، این كودكان باید پیش از قبول طلاق با احساسات منفی خودشان كنار بیایند. بهتر است از آنها عذرخواهی كنید و به آنها بگویید از اتفاقی كه افتاده ناراحت و متاسفید. برایشان با جزئیات توضیح دهید كه چه كارهای اشتباهی درباره آنها انجام داده‌اید و پس از آن خود را متعهد كنید كه رفتارتان را تغییر خواهید داد.

مدام از او سؤال نكنید


اگر هنوز در مورد زندگی همسر سابق‌تان كنجكاو هستید، نباید كودك خود را در این مسئله درگیر كنید. زمانی كه كودك همسر سابق شما را ملاقات می‌كند باید حریم خصوصی او را با والدش حفظ كنید و مدام از او سؤال نكنید. اگر این كار را ادامه دهید عادت‌های نامناسبی مانند خبرچینی و دخالت بی‌مورد را در او بارور می‌سازید. به فرزندتان پیام امنیت مخابره كنید؛ برای مثال به او بگویید هر وقت كه درباره همسر سابق‌تان سؤال كردید، دستش را بلند كند، به این مضمون كه شما در حال تكرار حرف‌های قبلی هستید و باید این كار را متوقف كنید.


ویدیو مرتبط :
اشتباهات کودکانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشتباهات فردی دلیل باخت ما در دو گیم بود



 

 

تیم والیبال سایپا

 

فرید صائبی پس از برد تیمش مقابل برق كرمان گفت: دو گیمی را كه واگذار كردیم به دلیل اشتباهات فردی و همین طور ایراد در سرویس‌ها بود.

سرمربی تیم والیبال سایپا اظهار كرد: تیم برق كرمان ۹ بازی پشت سر هم برده بود، خیلی هماهنگ بودند، توپ گیری خیلی خوبی داشتند و با روحیه بسیار خوبی جلوی ما حاضر شدند. ما هم می‌دانستیم تیم برق كرمان بسیار جنگنده است و بازی سختی است به همین دلیل با آمادگی كامل در این دیدار حاضر شدیم.

وی ادامه داد: دو گیمی كه واگذار كردیم اشتباهات فردی و همین طور ایراد در سرویس‌ها بود. هم‌چنین هر چقدر بازیكنان ما حمله می‌كردند آنها بسیار خوب توپ گیری و دفاع می‌كردند. ولی در ۳ گیم دیگر با انجام یك بازی خوب توانستیم پیروز شویم.

صائبی در خصوص بهترین بازیكن تیمش گفت: بهترین بازیكن تیم ما در این دیدار حامد رضایی بود كه خیلی تاثیرگذار ظاهر شد.

سرمربی تیم والیبال سایپا درمورد بازی بعدی این تیم مقابل تیم داماش كه یك‌شنبه در تهران برگزار می‌شود بیان كرد: بازی خیلی سختی است ، تیم داماش در رده دوم جدول قرار دارد و تا حالا خیلی خوب بازی كرده است. به دلیل اینكه بیشتر بازیكنان این تیم بازیكنان تیم ملی هستند شناخت خوبی از این تیم داریم.