کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

اشتباهات والدین تازه‌كار را بشناسید


پدر یا مادر بودن واقعا یكی از سخت‌ترین كارهای دنیاست و سخت‌ترین روزهای این تجربه هم اولین ماه‌های بعد از به دنیا آمدن نخستین فرزند است. در واقع هر قدر هم درباره پدر یا مادر بودن دانسته‌های شما زیاد باشد، باز هم در این چند ماه اشتباه نكردن غیرممكن است.





پدر یا مادر بودن واقعا یكی از سخت‌ترین كارهای دنیاست و سخت‌ترین روزهای این تجربه هم اولین ماه‌های بعد از به دنیا آمدن نخستین فرزند است. در واقع هر قدر هم درباره پدر یا مادر بودن دانسته‌های شما زیاد باشد، باز هم در این چند ماه اشتباه نكردن غیرممكن است. درست عمل كردن به وظایف پدری یا مادری، چیزی است كه به مرور و به تجربه یاد می‌گیرید. با این حال بعضی اشتباهات شایع هستند كه اگر از قبل در مورد آن‌ها بدانید بهتر می‌توانید از آن‌ها دوری كنید. در اینجا با 6 مورد از این اشتباهات آشنا می‌شوید.



   نگرانی را كنار بگذارید

بیشتر والدین فكر می‌كنند نوزاد تازه متولد شده چیزی مثل یك جسم ظریف شیشه‌ای است كه حتی با وزیدن یك باد امكان شكستن آن وجود دارد. بنابراین با هر بار عطسه نوزاد نگرانی سرتاپای آن‌ها را فرا می‌گیرد و بدترین حالت‌های ممكن را در ذهن خودشان تداعی می‌كنند. بهترین كار این است كه به حرف پزشك‌تان اعتماد كنید و در مواردی كه نباید زیاد از حد نگران باشید، بی‌خیالی را تمرین كنید!



   بخوابید

همه می‌دانند كه پدر یا مادر یك نوزاد بودن یعنی كمبود خواب داشتن! اما قضیه به این دشواری هم نباید باشد! باید با همسرتان طوری تقسیم وظایف كنید كه هر كدام از شما بتواند در طول شب دست كم چند ساعت خواب متوالی داشته باشد.





    هر چه  می‌شنوید، باور نكنید!

مردم عادت دارند درباره بچه‌داری نظر بدهند. البته اجرای اغلب این نظرات خطری برای نوزادتان ندارد اما نكته این‌جاست، آن‌هایی كه این پیشنهادها را به شما می‌دهند، خودشان اغلب نظرشان در هر زمانی فرق می‌كند! بنابراین به جای آنكه به همه حرف‌ها گوش بدهید و همه نصیحت‌های خاله و عمه را اجرا كنید، بهتر است خودتان فلسفه مشخصی برای كارهای‌تان داشته باشید و نقش خود را به‌عنوان مادر یا پدر برای خودتان روشن كنید، سپس فقط به‌نظرات كسانی گوش بدهید كه هم‌فكر شما هستند. همچنین یادتان باشد كسانی كه ادعا می‌كنند خیلی از بچه‌داری سر در می‌آورند، آن قدر‌ها هم متبحر نیستند. بهتر است قبل از هر چیز و بیشتر از هر چیز به حرف پزشك گوش بدهید.



   به همسرتان توجه كنید

همه قبول دارند كه یك نوزاد تازه متولد شده‌ وارد مركز توجه خانواده است. خب، ما هم موافقیم. تازه! این موضوع فقط محدود به دوران نوزادی نیست. پدر و مادر تقریبا تا وقتی بچه بتواند خودش مستقل شود، ناگزیرند تا توجه زیادی به او كرده و قسمتی از وقت و زندگی‌شان را وقف فرزندشان كنند، اما اشتباهی كه اغلب والدین تازه‌كار مرتكب می‌شوند این است كه نقش خود را به‌عنوان همسر نادیده می‌گیرند و این موضوع منجربه بروز اختلاف بین همسران می‌شود. بنابراین با وجود نوزاد تازه متولد شده باید حواس‌تان باشد كه برای یكدیگر هم وقت بگذارید و زمانی را به با هم بودن اختصاص دهید.



   زیاد لباس نپوشانید

بعضی‌ها فكر می‌كنند هر چه بچه كوچك‌تر باشد، باید لباس بیشتری هم تنش كرد! اما شما را به خدا در این گرمای هوا این قدر لباس تن نوزاد بیچاره نكنید! بیش‌ازحد پوشاندن نوزاد باعث ضعیف شدن او می‌شود و حتی گاهی ممكن است برای او خطر جانی داشته باشد، زیرا نوزادان نمی‌توانند مانند بزرگسالان دمای بدن خود را تنظیم كنند و اگر بیش‌ازحد گرم شوند، آب بدن‌شان از دست می‌رود و در معرض بیهوشی و حتی مرگ قرار می‌گیرند. به‌عنوان یك قانون، بد نیست بدانید در هر فصلی، همان‌قدر كه بزرگسالان لباس می‌پوشند، نوزادان باید تنها یك لایه بیشتر به تن داشته باشند، آن هم یك لایه لباس نخی.



   ولخرجی نكنید

باید قبول كنید كه آنچه نوزاد بیشترین نیاز را به آن دارد، یك پدر و مادر خوب و مهربان و یك محیط امن و آرام برای رشد كردن است. انصافا خریدن اشیای گران‌قیمتی كه فقط حساب بانكی شما را خالی می‌كنند و نهایت تاثیر آن‌ها زیبایی ظاهری اتاق كودك است، در این سن برای نوزاد شما لازم نیست و چه قبول داشته باشید و چه نه، شما اغلب این اشیا را برای دل خودتان می‌خرید!


ویدیو مرتبط :
اشتباهات تربیتی والدین برای تمام سنین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین اشتباهات در طراحی آشپزخانه را بشناسید


طراحان آشپزخانه بعضی اشتباهات رایج را مشخص کرده و در اختیار ما قرار داده اند. در اینجا با بعضی از این اشتباهات آشنا می شوید

 
 


صبح بخیر : طراحان آشپزخانه بعضی اشتباهات رایج را مشخص کرده و در اختیار ما قرار داده اند. در اینجا با بعضی از این اشتباهات آشنا می شوید:

1.عدم جذابیت



میک دو گیولیو می گوید "بهترین آشپزخانه ها گرم، جذاب و راحت به نظر می رسند، مثل اینکه روحی در آنها جریان دارد. هر پروژه ای فرصتی است برای انجام یک کار تازه و خلاقانه. نه فقط کابینت ها و قفسه ها، بلکه کل آشپزخانه باید هارمونی داشته باشد، مثل اینکه کل آشپزخانه در حال آواز خواندن است."

2. کابینت هایی که از سقف کوتاه ترند



جان شیندلر می گوید " این کابینت های کوتاه پر از گرد و خاک می شوند، ضمن اینکه خواه ناخواه وسایل غیرضروری را روی آنها قرار می دهیم و آشپزخانه را شلوغ می کنیم." کابینت ها باید ارتفاعی معادل ارتفاع سقف و بیشترین فضا رابرای نگهداری اجسام داشته باشند. بهتر است در کابینت ها شیشه ای باشد تا آشپزخانه روشن تر و بازتر به نظر برسد.

 3. افراط

 کریستوفر پیکاک می گوید "وقتی آشپزخانه ای را می بینم که در طراحی اش افراط شده است، دیوانه می شوم. خیلی مهم است که بدانیم کی باید کار را متوقف کنیم." پیکاک در آشپزخانه ای که در این تصویر می بینید از کف پوش های چوبی قدیمی و کابینت های مرمری استفاده کرده است و با این کار با آشپزخانه ظاهری ملایم و زیبا داده است.

4. استفاده بیش از حد از لوازم ضد زنگ



متیو کویین می گوید " وسایل ضدزنگ زیبا هستند ولی اگر از حد خاصی بیشتر شوند باعث می شوند که آشپزخانه کوچک به نظر برسد." در این آشپزخانه طراح در کنار لوازم ضدزنگ از کابینت های سفید استفاده کرده است تا آشپزخانه بیشتر به یک اتاق شبیه باشد. مراقب وسائل بسیار بزرگ – مانند یخچال – باشید چون خیلی زود کل طراحی آشپزخانه را تحت الشعاع قرار می دهند.

5. تصور اشتباه "هرچه بزرگتر بهتر"

 تیش کی می گوید " اگر طراحی آشپزخانه درست باشد، از لوازمی با کیفیت بالا استفاده شود و به جزئیات دقت شود، حتی کوچک ترین فضا هم می تواند آشپزخانه ای خوب و مناسب باشد.

6. تعداد بیش از حد قفسه ها و کابینت ها



رابرت بیکس می گوید  "لازم است بین فضاهایی که برای نگهداری اشیا به کار می روند، اشیای کاربردی و اشیای تزئینی نوعی تعادل برقرار شود. هیچ نیازی نیست که اتاق ما پر از کابینت باشد."

7. کابینت هایی با کیفیت پایین



بورلی السلی می گوید " این درها در طول روز بارها باز و بسته می شوند بنابراین لازم است محکم و زیبا باشند. بهتر است از چوب یا فلز محکم، رنگ خوب و لولاهای محکم  استفاده کرد." خانم السلی همه کابینت های این آشپزخانه  را طبق سلیقه و نظر خود طراحی کرده است.