کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

اسید فولیک در برابر اوتیسم


طبق تحقیق جدیدی که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، خانم های بارداری که قبل از بارداری و در دوران بارداری مکمل های اسید فولیک مصرف کرده بودند، احتمال ابتلا به اوتیسم در کودکان آنها کمتر بود.





صبح بخیر: طبق تحقیق جدیدی که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، خانم های بارداری که قبل از بارداری و در دوران بارداری مکمل های اسید فولیک مصرف کرده بودند، احتمال ابتلا به اوتیسم در کودکان آنها کمتر بود.

طبق تحقیق جدیدی، خانم هایی که در اوایل بارداری خود مکمل های اسید فولیک مصرف کرده بودند، ریسک ابتلای کودک به اختلال طیف اوتیسم را کاهش داده بودند.

مصرف اسید فولیک در بارداری می تواند ریسک ابتلا به اوتیسم را کاهش دهد.

به گزارش صبح بخیر محققین 85176 نوزادی که بین سال های 2002 و 2008 به دنیا آمده بودند را تحت نظر قرار دادند تا ببینند که آیا استفاده مادران از مکمل های اسید فولیک بر ریسک ایجاد اختلال طیف اوتیسم تأثیر دارد یا خیر. محققین بر روی زنانی تمرکز کردند که از 4 هفته قبل از باردار شدن تا 8 هفته بعد از شروع بارداری مکمل های اسید فولیک مصرف کردند.

کودکانی که در این مطالعه مورد بررسی بودند، تا پایان دوره پیگیری مارس 2012، 3.3 تا 10.2 سال داشتند. نوزادان هم جزو مطالعه گروهی اوتیسم بودند که زیرمجموعه ای از مطالعه گروهی کودک و مادر نروژ (MoBa) است.

در پایان دوره پیگیری، اختلال طیف اوتیسم برای 270 کودک تشخیص داده شد: 114 نفر از آنها اختلال اوتیسم (0.13 درصد)، 56 نفر سندروم اسپرجر (0.07 درصد) و 100 نفر اختلال رشد فراگیر (0.12 درصد) داشتند. خانم هایی که در اوایل بارداری مکمل های اسید فولیک مصرف کرده بودند، 40 درصد ریسک کمتر داشتن فرزندی با اختلال اوتیسم داشتند. البته کاهشی در ریسک ابتلا به سندروم اسپرجر یا اختلال رشد فراگیر مشاهده نشد.

در این تحقیق، محققین جزئیات و اطلاعات مربوط به مصرف مکمل توسط مادر را بررسی کردند. در شروع تحقیق، غذا در نروژ با اسید فولیک، یک ویتامین ب، تقویت نشده بود، بنابراین مکمل ها تنها منبع غذایی خانم ها بودند.

در سال 2002، 43 درصد از خانم های شرکت کننده در تحقیق MoBa مکمل های اسید فولیک مصرف کردند؛ تا سال 2008، 85 درصد خانم ها این کار را کردند. ولی بسیاری از خانم ها بعد از زمان توصیه شده شروع به مصرف آن کردند و فقط نیمی از آنها قبل از باردار شدن شروع به مصرف اسید فولیک کردند.

مصرف اسید فولیک در بارداری می تواند ریسک ابتلا به اوتیسم را کاهش دهد.

 محققین بررسی کردند که آیا مصرف مکمل های دیگر در اوایل بارداری از جمله اسیدهای چرب امگا 3 و روغن ماهی بر ریسک ابتلا به اختلال اوتیسمی تأثیر دارد یا خیر، ولی هیچ ارتباطی بین اینها نیافتند.

اسید فولیک یک ویتامین ب است که برای سنتز و ترمیم DNA لازم است. همچنین به پیشگیری از نقایص لوله عصبی از جمله "نخاع دوشاخه" در جنین در حال رشد، کمک می کند. فولیت که فرم طبیعی اسید فولیک است در سبزیجات سبز و برگدار، نخود، عدس، تخم مرغ، مخمر و جگر یافت می شود. در ایالات متحده، محصولات غلات مانند حبوبات، نان و آرد با اسید فولیک غنی می شوند. از آنجائیکه بدست آوردن فولیت کافی از غذا دشوار است، توصیه می شود که همه خانم هایی که در سن بارداری هستند هر روز 400 میکروگرم اسید فولیک از مولتی ویتامین ها مصرف کنند. خانم های باردار باید از اوایل بارداری 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند.

به گفته محققین، معمولاً لوله عصبی 28 روز پس از لقاح (هفته ششم بارداری) بسته می شود و رشد ساختارهای اولیه مغز 15 تا 56 روز پس از لقاح (در هفته های پنجم تا دهم بارداری) اتفاق می افتد.

این مطالعه جدید فقط رابطه بین استفاده از مکمل های اسید فولیک و کاهش ریسک ابتلا به اختلال اوتیسم را نشان می دهد. ولی رابطه علت و معلولی برقرار نمی کند. با این حال کارشناسان در توضیحات مربوط به این تحقیق نوشتند: "پتانسیل کاهش ریسک ابتلا به اختلال های اوتیستیک توسط یک مکمل غذایی بحث انگیز است و باید در جمعیت های دیگر هم تأیید شود".

به گزارش صبح بخیر این تحقیق و توضیحات مربوط به آن روز 13 فوریه در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر می شود.


ویدیو مرتبط :
‫اسید فولیک چیست؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اهمیت اسید فولیک در بارداری



اسید فولیک در بارداری,اهمیت اسید فولیک در بارداری

 همه خواهان فرزند سالم هستند و حاضرند برای رسیدن به چنین هدفی هر نوع برنامه غذایی یا ورزشی را داشته باشند. در میان افرادی که اهمیت زیادی برای روش‌های علمی قائلند کسانی هستند که قبل از باردار‌شدن برای مشاوره به پزشک زنان مراجعه کنند.
قبل از هرچیز باید به خاطر داشت واکسیناسیون های لازم مثل زدن واکسن کزاز هر ده سال یک بار و واکسن هپاتیت هر پنج سال یک بار برای یک بارداری سالم اهمیت دارد، هر چند این واکسن ها را می توان حین بارداری هم استفاده کرد.
واکسن مهم دیگری که اهمیت زیادی دارد، اما به هیچ عنوان حین بارداری نباید از آن استفاده کرد، واکسن سرخجه است.
در صورت تزریق این واکسن باید حداقل یک تا سه ماه از یک روش جلوگیری مطمئن استفاده کرد تا به هیچ عنوان حاملگی اتفاق نیفتد.
در کنار توصیه به انجام واکسیناسیون همیشه به مادرانی که تمایل به بارداری دارند، توصیه می شود که از قرص اسید فولیک روزانه به میزان ۴۰۰ میکروگرم استفاده کنند و این کار را باید قبل از بارداری شروع کنند تا بهترین اثر را داشته باشد و این مکمل را تا سه ماهگی ادامه دهند.

این ویتامین که «فولات» نامیده می شود، یکی از انواع ویتامین های B است ودر بدن نقش های مختلفی ایفا می کند، از جمله عملکرد سیستم عصبی و خون به این ماده معدنی مربوط است. کمبود این ماده می تواند به مشکلات قلبی، پوکی استخوان و نقایص مادرزادی منجر شود.

به همین دلیل به کسانی که تمایل به بارداری دارند، توصیه می شود حداقل یک ماه حتی در مواردی سه ماه قبل از قطع روش جلوگیری خود و اقدام برای بارداری شروع به مصرف روزانه این مکمل غذایی کنند و به این ترتیب از به وجود آمدن نوزادی با نقص هایی در ستون فقرات و نخاع و مغز تا ۸۵ درصد جلوگیری کنند.
این مسأله در مورد کسانی که فرزندی با مشکلات اینچنینی دارند و در مورد مادرانی که مبتلا به بیماری صرع یا تشنج هستند، از اهمیت بالاتری برخوردار است به طوری که به این افراد روزانه ۵ میلی گرم اسید فولیک تجویز می شود تا از به وجود آمدن چنین مشکلاتی در جنین پیشگیری شود. برخلاف تصور عمومی مصرف اسید فولیک قبل از بارداری و در ماه های اول بارداری برای خونسازی نیست هر چند اسید فولیک در ساخت گلبول های قرمز و درمان برخی از انواع کم خونی نقش دارد.

اسید فولیک در برخی مواد غذایی مثل جگر، عدس، سبوس برنج، آرد سویا، لوبیا قرمز، بادام زمینی، اسفناج، شلغم، گندم و کدوحلوایی وجود دارد و مصرف این مواد غذایی به همه توصیه می شود.
از توصیه های دیگر برای کسانی که تمایل به بارداری دارند، انجام آزمایش هایی برای بررسی برخی عفونت ها و کم خونی و همین طور انجام پاپ اسمیر است تا بتوان قبل از بارداری به درمان بیماری های احتمالی در مادر پرداخت. یکی دیگر از توصیه ها، درمان مشکلات دندانی است تا حین بارداری به زایمان زودرس و خطرات دیگری منجر نشود.
منبع:aftabir.com