کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

از ابتلای کودک به دیابت پیشگیری کنید



دیابت,دیابت در کودکان,پیشگیری از دیابت کودکان,درمان دیابت کودکان

رژیم غذایی نامناسب مادر، تکامل پانکراس (لوزالمعده) جنین را تحت تاثیر قرار می دهد.

یکی از ضروری ترین نیازهای مادر در دوران بارداری، داشتن یک رژیم غذایی سالم و مناسب است تا از افزایش گلوکز و انسولین کودک جلوگیری کند. افزایش گلوکز و انسولین از نشانه های ابتلا به دیابت و سندرم متابولیک هستند.

مطالعات نشان می دهند که بر خلاف باور عمومی، مادر باردار لازم نیست به اندازه دو نفر غذا بخورد. کیفیت رژیم غذایی مادر در دوران بارداری نقش مهمی در رشد جنین و همچنین سطح گلوکز و انسولین کودک بعد از تولد ایفا می کند. بر اساس تحقیقات رژیم غذایی غنی از چربی در دوران بارداری منجر به دیابت در کودک می شود حتی اگر مادر، مبتلا به دیابت و چاقی نباشد. به این معنی که سطح گلوکز و انسولین خون کودک بالا بوده و مقاومت انسولین نیز در او مشاهده می شود.

رژیم غذایی نامناسب مادر، تکامل پانکراس (لوزالمعده) جنین را تحت تاثیر قرار می دهد. پانکراس مسئول تولید هورمون انسولین در بدن است.

از سوی دیگر زمانی که مادر باردار به اندازه کافی مواد غذایی مصرف نکند، ذخایر گلوکز بافت های جنین کاهش می یابند تا مقدار کافی از این قند در اختیار مغز قرار گیرد. این رویداد منجر به کاهش رشد جنین می شود. در صورتی که مادر به میزان کافی انرژی دریافت کند، میانگین وزن نوزاد در هنگام تولد ۳.۳ تا ۳.۵ کیلوگرم خواهد بود.

پژوهشگران معتقدند که در حدود نیمی از زنان از رژیم های غذایی با کیفیت پایین پیروی می کنند که سرشار از منابع حیوانی و چربی های اشباع و فاقد کربوهیدرات ها، سبزیجات و منابع گیاهی است.

 

همچنین بیش از یک سوم زنان عادت های غذایی نامناسب داشته و این عادات را در دوران بارداری نیز ترک نمی کنند.

 

لازم است به مادران آگاهی داده شود که در دوران بارداری رژیم غذایی مناسب و سالم داشته باشند که حاوی همه گروه های غذایی به میزان کافی باشد. برای دستیابی به این هدف بهتر است که از یک متخصص تغذیه کمک گرفته شود.

 

منبع:aftabir.com


ویدیو مرتبط :
مواد غذایی برای پیشگیری از دیابت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشگیری از دیابت با پیامک



 

سازمان Arogya World سرویس جدیدی برای کمک به جلوگیری و افزایش آگاهی در مورد بیماری دیابت در هند طراحی کرد.

به گزارش ایسنا، این طرح سلامت نوآورانه از سرویس Nokia Life Tools استفاده می‌کند تا پیام‌های متنی درباره جلوگیری از این بیماری ارسال کنند؛ آن هم در کشوری مانند هند که یک میلیون نفر از هر 50 میلیون نفر آن، از ابتلا به این بیماری رنج می‌برند.

این پروژه که در نشست سالانه CGI در نیویورک معرفی شد، یکی از نخستین برنامه‌های سراسری mHealth در یک کشور در حال توسعه است.

جواهر خنجیلال، رییس کل Nokia Life Tools در جهان می‌گوید: «تلفن‌های همراه در انقلاب اطلاعات در زندگی روزمره میلیون‌ها نفر طلوع می‌کنند؛ مخصوصا در بازارهای رو به ‌رشد. با ارسال پیام‌ها با روندی مداوم و پایدار، به منظور جلوگیری از دیابت، به مخاطبانی که در پروفایل استفاده‌کنندگان از پلت‌فرم Nokia Life Tools ثبت شده‌اند، ما بر این باوریم که مردم را برای وفق دادن با سبک زندگی سالم‌تر تشویق می‌کنیم.»

بیماری دیابت بسیار قابل پیشگیری است و در 80 درصد از موارد می‌توان از آن جلوگیری کرد؛ مثلا با ترک استعمال دخانیات، افزایش فعالیت بدنی و بهبود رژیم غذایی.

این سرویس برای یک میلیون نفر کاربر اول در شبه‌قاره که در گوشی‌های خود Nokia Life Tools و اشتراک شبکه Health Channel (کانال سلامت) دارند، رایگان است و به هیچ دانلود یا اشتراگ دیگری نیاز نخواهد بود.

پیامک آگاهی یا اطلاع‌رسانی در سراسر هند به 12 زبان محلی از نوامبر 2011 تا اکتبر 2013 یا تا زمانی که یک میلیون کاربر هندی به این سرویس دسترسی پیدا کنند در دسترس است.... / تحلیل : عصر ایران