کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

آلوئه‌ ورا، این بار برای نوزادان!


آیا به دنبال درمان‌ های طبیعی برای مشکلات پوستی فرزندتان هستید؟ آیا می‌دانید که آلوئه‌ورا می‌تواند این کار را برای شما بکند؟ گیاه آلوئه ورا از خانواده کاکتوس بوده و برگ‌های گوشتی آن حاوی لاتکس و ژل است که به درمان‌های مختلف پوستی کمک می‌کند. ژل آلوئه‌ورا بسیار روشن و براق بوده و به عنوان یک درمان طبیعی بسیار متداول است. سایت نی نی بان: آیا به دنبال درمان‌ های طبیعی برای مشکلات پوستی فرزندتان هستید؟ آیا می‌دانید که آلوئه‌ورا می‌تواند این کار را برای شما بکند؟ گیاه آلوئه ورا از خانواده کاکتوس بوده و برگ‌های گوشتی آن حاوی لاتکس و ژل است که به درمان‌های مختلف پوستی کمک می‌کند. ژل آلوئه‌ورا  بسیار روشن و براق بوده و به عنوان یک درمان طبیعی بسیار متداول است.


آلوئه‌ ورا، این بار برای نوزادان

مطلب برای نی نی بان - تست

به یاد داشته باشید که استفاده از ژل آلوئه‌ورا می‌تواند بهترین نتیجه را روی پوست کودک داشته باشد. شما می‌توانید ژل این گیاه را به صورت ۱۰۰ درصد خالص از فروشگاه‌ها یا مغازه‌هایی که محصولات گیاهی عرضه می‌کنند، دریافت کنید.

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید


پیتزا در بارداری، پپرونی بخورید یا نه!

مطلب برای نی نی بان - تست

عطر و طعم پپرونی را دوست دارید؟ ولع خوردن یک برش پیتزا پپرونی در دوران بارداری را دارید اما نگران این هستید که این موضوع مشکلی برای‌تان ایجاد می‌کند یا نه؟ آیا می‌ترسید پیتزا پپرونی به جنین شما آسیب بزند؟ پپرونی یک ادویه تندی است که معمولا در پیتزا، ساندویچ یا پاستا استفاده می‌شود. ولی آیا این موضوع می‌تواند برای مادر باردار خطرناک باشد؟

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید


روشنک عجمیان: تا می توانید بازی کنید

مطلب برای نی نی بان - تست

روشنک عجمیان بازیگر هنرمندی است که سال ها است در این عرصه مشغول به کار است و از جمله کارهایش می توان به مجموعه گوهر کمال،کوچه اقاقیا، شهر من شیراز و... اشاره کرد. او از خودش و دخترش آروشا این گونه برایمان گفت.

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید


اولین نشانه های دندان درآوردن کودک

مطلب برای نی نی بان - تست

حدود ۶ ماهگی اولین دندان شیری که دو دندان وسط فک پایین است رویش می کند. زمان طبیعی برای شروع و رویش دندان های شیری بین ۵ تا ۷ ماهگی است. ولی یک کودک ممکن است خیلی زودتر از این موعد دندان در آورد مثلا در یک ماهگی و یا شروع رویش دندان های او تا سن یک و نیم سالگی به تاخیر بیفتد که طبیعی است. بیرون آمدن دندان ها غالبا هیچ گونه درمان و دخالتی لازم ندارد اما گاهی نا آرامی وگریه کودک اسباب نگرانی والدین می شود.

ادامه مطلب را در اینجا بخوانید


سیم نق نق کودک را قطع کنید!

مطلب برای نی نی بان - تست

اگر خانه شما همیشه با صدای نق نق فرزندتان شلوغ است بد نیست از خودتان بپرسید که چرا این اتفاق افتاده است؟ اگر نگران این هستید که این بهانه گیری‌ها و نق نق‌ها به یک عادت تبدیل شود بهتر است با راه‌های از بین بردن آن آشنا شوید.

ادامه مطلب را  در اینجا بخوانید


ویدیو مرتبط :
آلوئه ورا BIRIM.J

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مزایا و معایب آلوئه‌ورا



 

مزایا و معایب آلوئه‌ورا

 

امروزه در بسیاری از داروخانه‌ها برگ‌های گیاه آلوئه‌ورا را می‌بینیم که تبلیغات زیادی برای استفاده از آن می‌شود؛ مثلا می‌گویند که این گیاه ضد جوش و ضد آکنه است؛ برطرف‌کننده چین و چروک پوست است،تا چه حد صحت دارد؟

 

شاداب‌کننده و برطرف‌کننده لک و کک و مک نیز از دیگر صفاتی است که به این گیاه نسبت داده می‌شود. در بسیاری از سوختگی‌ها کاربرد دارد و دارای انواع ویتامین‌های B1، B2، B6، C است و همه می‌توانند با ایجاد برش روی آن پس از خروج شهد و شیره‌اش آن را روی پوست استفاده کنند و از خواص آن بهره‌مند شوند.

 

اما اگرچه گیاه آلوئه یا آلوئه‌ورا یا همان شاخ‌بزی حاوی مشتقات هیدروکسی آنتراسن و ویتامین A، B و C است و از جمله خواص دیگر این گیاه، ضدورم بودن، ضدمیکروب بودن، التیام‌‌بخش بودن و ضدآفتاب و ضدسوختگی بودن آن است اما استفاده از گیاهانی از این دست و استفاده از ساقه و شیره آنها به صورت کِرِم ممکن است با عوارض ناخواسته‌ای مانند تحریکات پوستی و حساسیت‌های پوستی و تیره شدن پوست همراه باشد؛ آن‌چنان که ما در مطب با بسیاری از این عوارض روبه‌رو هستیم.

 

بعضی‌ها این گیاهان را تهیه کرده و در منزل، شیره‌اش را روی پوست خود استعمال می‌کنند؛ در حالی که در شرایط آزمایشگاهی مواد مفید این گیاهان استخراج می‌شود و پس از بررسی‌هایی که از سوی متخصصان به عمل می‌آید، به مواد آرایشی و بهداشتی اضافه می‌شود و پس از اینکه از سوی وزارت بهداشت به تایید رسید، به بازار عرضه می‌شود. بنابراین استفاده از این گیاهان به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. بسیاری از افراد از این گیاهان تحت تاثیر تبلیغات استفاده کرده و سپس نه تنها از خواص مفیده آنها بهره‌مند نمی‌شوند بلکه دچار عوارضی می‌شوند که بعضا بسیار جدی بوده و برای پوست مشکل‌ساز می‌شوند، استفاده از این مواد ممنوع است، مگر اینکه مجوز آن توسط وزارت بهداشت به صورت برچسب روی آنها باشد. یک گیاه می‌تواند ترکیبات متعددی داشته باشد که ممکن است یکی از آنها برای پوست مفید باشد و بقیه به پوست آسیب برسانند.

 

بنابراین همه، مخصوصا خانم‌ها، باید از خرید گیاهانی که به این صورت فروخته ‌می‌شوند، خودداری کنند. در سال‌های اخیر ژل آلوئه‌ورا به طور وسیع در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار گرفته و محصولات مختلف این گیاه به شکل قرص، کپسول، صابون، شامپو، کِرِم، پماد، ژل، نوشابه‌های خوراکی و کمپوت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع :salamat.ir