کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

آثار مخرب یك سقط ناخواسته


اگرچه در بسیاری از موارد بروز بارداری مجدد می‌تواند باعث كاهش اضطراب شود اما پژوهشگران به تازگی ثابت كردند آثار روانی یك سقط غیرعمدی تا مدت‌های طولانی روی والدین به‌خصوص مادر باقی خواهد ماند.




 اگرچه در بسیاری از موارد بروز بارداری مجدد می‌تواند باعث كاهش اضطراب شود اما پژوهشگران به تازگی ثابت كردند آثار روانی یك سقط غیرعمدی تا مدت‌های طولانی روی والدین به‌خصوص مادر باقی خواهد ماند. مطالعه‌ای روی 13 هزار و 133 خانم باردار صورت گرفت. از این میان 2 هزار و 823 بیمار دارای سابقه‌ای از سقط غیرعمد یا تولد بچه مرده بودند. این مطالعه نشان داد در مادران بارداری كه دارای چنین سابقه‌ای در گذشته بودند، افسردگی و اضطراب بیشتر مشاهده می‌شود و این اختلالات علاوه بر دوران بارداری به‌طور متوسط تا 3 سال پس از تولد یك نوزاد سالم ادامه می‌یاید. پژوهشگران ادعا كردند میزان اضطراب در بیمارانی كه سابقه سقط داشتند، 4 برابر زنانی است كه چنین سابقه‌ای نداشتند. این مطالعه نشان داد اگرچه علایم جسمی ناشی از سقط جنین به سرعت بهبود می‌یابد اما علایم روانی آن ممكن است سال‌ها باقی بماند. نتایج حاكی از آن بود 55 درصد از زنانی كه سقط جنین داشتند بلافاصله پس از بروز این اتفاق دچار افسردگی می‌شوند. در 25 درصد موارد این اضطراب و افسردگی تا 3 ماه، در 18 درصد تا 6 ماه و در 11 درصد تا بیش از یك سال ادامه می‌یابد. یكی از عللی كه باعث نگرانی و اضطراب والدین می‌شود این است كه اكثر آنها می‌دانند سقط خودبه‌خودی ممكن است در اثر نواقص ژنتیك بروز كند، بنابراین همواره نگران این موضوع هستند كه آیا فرزندان بعدی آنها سالم به دنیا خواهند آمد و حتی پس از به دنیا آمدن یك فرزند سالم تا چند سال منتظر بروز یك اتفاق ناخوشایند هستند و به سلامت كودك خود اطمینان ندارند.اگرچه سقط در سنین پایین‌تر جنینی بیشتر نشانه مشكلات ژنتیك است اما بیشترین میزان اضطراب وافسردگی در زنانی اتفاق می‌افتد كه نوزاد آنها مرده به دنیا می‌آید و از دست رفتن جنین در سنین پایین‌تر اثر مخرب كمتری بر روان مادر دارد. در حال حاضر، بیشترین میزان سقط در زنان بالای 40 سال بروز می‌كند. آمارها نشان می‌دهد میزان سقط در این سنین 33 درصد است. درحالی‌كه این رقم در زنان بین 15 تا 35 سال تنها 12 درصد تخمین زده شده است. با توجه به آثار ناهنجاری كه اختلالات روانی می‌تواند در تربیت كودكان در آینده ایجاد كند، پژوهشگران این طرح پیشنهاد كردند حتما مادرانی كه سابقه‌ای از سقط غیرعمدی دارند به روان‌پزشك مراجعه كنند.

منبع : مجله شهرزاد


ویدیو مرتبط :
از بارداری ناخواسته تا سقط جنین ایمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یك رژیم مفید برای رفع آثار مسمومیت با آرسنیك موجود در آب شرب



 

 

 

یك رژیم مفید برای رفع آثار مسمومیت با آرسنیك موجود در آب شرب

 

مصرف ریشه‌های زیرزمینی مثل مواردی كه در بالا ذكر شد و همچنین اسفناج سبز و كدو تنبل این ویژگی را دارد كه می‌تواند آثار مسمومیت با این ماده شیمیایی را برطرف كند.

 

افرادی كه از آب آشامیدنی لوله‌كشی استفاده می‌كنند به طور طبیعی به سطح بالایی از آرسنیك آلوده می‌شوند كه با خوردن مقدار بیشتری ترب، تربچه، سیب زمینی شیرین و سایر گیاهان خوراكی از این گروه می‌توانند آثار این نوع مسمومیت را از بدن خود بزدایند.

 

به گزارش ایسنا، سطح این ماده شیمیایی وقتی در بدن افزایش پیدا كند سبب بروز آثاری از مسمومیت شیمیایی می‌شود كه از جمله آنها می‌توان به ایجاد ضایعات پوستی آشكار اشاره كرد. مصرف ریشه‌های زیرزمینی مثل مواردی كه در بالا ذكر شد و همچنین اسفناج سبز و كدو تنبل این ویژگی را دارد كه می‌تواند آثار مسمومیت با این ماده شیمیایی را برطرف كند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دكتر حبیب الاحسان، متخصص علوم همه‌گیر شناسی در دانشگاه شیكاگو در این باره خاطرنشان كرد: شدت و نوع آثار این مسمومیت در افراد مختلف و بنابر رژیم غذایی كه دارند، فرق می‌كند.

 

آرسنیك به طور طبیعی در سنگ‌ها، آب، خاك، هوا و مواد غذایی وجود دارد و از فعالیت‌های صنعتی هم در محیط زیست وارد می‌شود. طبق استاندارد آژانس حفاظت از محیط زیست آمریكا مقدار این عنصر اگر زیر 10 میكروگرم در لیتر آب باشد ایرادی ندارد اما اگر بیشتر شود خطرناك است به طوری كه مقادیر زیاد آن سبب افزایش خطر ابتلا به سرطان می‌شود و تماس اندك اما مداوم با این عنصر با افزایش خطر بروز دیابت نوع دوم و بالا رفتن فشار خون ارتباط دارد./عصرایران