کودکان


2 دقیقه پیش

با بطری نوشابه برای پسر کوچولو هواپیما بسازید

به جای خریدن اسباب بازی های گران قیمت ، می توانید با استفاده از ابزاری که در خانه در اختیار دارید اسباب بازی هایی با کمک فرزندان خود بسازید که هم در هزینه ها صرفه جویی می ...
2 دقیقه پیش

از رایحه درمانی نوزادان بیشتر بدانید

آیا شما می خواهید برای مراقبت از نوزاد خود، یک رویکرد جامع تری را انتخاب کنید؟ آیا شما به عنوان یک پدر و مادر به دنبال درمان های طبیعی برای بچه های کوچک خود هستید؟ آیا می ...

آب داغ موجب خشکی پوست کودک می‌شود


در فصل زمستان و با سرد شدن هوا پوست حساس‌تر می‌شود و استفاده از آب داغ، حمام‌های طولانی و استفاده نكردن از مرطوب‌کننده این مسئله را تشدید می‌کند، اما در مورد کودکان این مسئله تنها مربوط به زمستان نیست.



در فصل زمستان و با سرد شدن هوا پوست حساس‌تر می‌شود و استفاده از آب داغ، حمام‌های طولانی و استفاده نكردن از مرطوب‌کننده این مسئله را تشدید می‌کند، اما در مورد کودکان این مسئله تنها مربوط به زمستان نیست. بنابراین استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده قبل از خشک شدن کامل پوست برای كودك ضروری است. توصیه می‌شود کودکان از حمام‌های آب گرم و نه داغ استفاده کنند و به محض خروج از حمام، پوست را با حوله خشک کرده و برای مناطق حساس پوست مانند دست و صورت از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنند. شست‌وشوی پوست با آب داغ موجب کاهش بیشتر رطوبت طبیعی پوست، خشک و چروک شدن پوست می‌شود. کودکانی که پوست خشکی دارند، نباید از صابون‌های قلیایی و مایع استفاده کنند، زیرا صابون‌های ملایم و با PH خنثی و اسیدی، سازگاری بیشتری با پوست‌های خشک دارند.


ویدیو مرتبط :
ریختن آب داغ روی سر کودک توسط گارسون رستوران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیر نوشیدن آب روی رطوبت پوست



 

نوشیدن آب

 

آیا نوشیدن آب زیاد رطوبت پوست را زیاد می کند؟پاسخ این سوال منفی است. هیچ گاه تصور نکنید یک لیوان آبی که می نوشید بدن را شستشو می دهد پوست را مرطوب می کند سپس بصورت ادرار وارد مثانه می شود.

 

نوشیدن آب

 

این یک لیوان آب باید مراحل پیچیده ای را در کلیه طی کند یا به صورت ادرار خارج شود. در این صورت هرگز تا تشنه نشده اید به تصور اینکه نوشیدن آب زیاد پوست شما را مرطوب می کند آب نیاشامید. چه بسا که همین یک لیوان آب برای کلیه دردسر ایجاد کند.